Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر یاسوج به دلیل مناسب بودن قیمت املاک در مناطق حاشیه‌ای به عنوان یکی از اولین شهرهای مهاجر پذیر کشور شناخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیاسوج، موضوع الحاق مناطق حاشیه‌ای به شهر یاسوج سالهاست که دغدغه مسئولان استانی است.

استانداری کهگیلویه و بویراحمد در تلاش است تا پایان دولت تدبیر و امید این موضوع را به پایان برساند و مناطق حاشیه‌ای در شمال و جنوب شهر را به یاسوج الحاق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسوج به دلیل خوش آب و هوا بودن و قیمت مناسب املاک در مناطق حاشیه‌ای در رتبه‌های نخست مهاجر پذیری در کشور قرار گرفته است.

به عقیده کارشناسان و طبق مشاهدات دو منطقه شهر مادوان و شهرک ولایت در شمال و جنوب شهر یاسوج، رشد بالای جمعیت را در چند سال اخیر تجربه کرده اند، موضوعی که با توسعه شهری و ملاک‌های توسعه فاصله بسیار دارد.

برای مثال در مناطق یادشده هیچگونه فضای سبز و پارکی وجود ندارد و دیگر زیر‌ساخت‌ها نیز بصورت معیوب وجود دارند.

شیخی مشاوره طرح جامع شهری، شهر یاسوج اظهار داشت: در سال 1387 ستاد ملی برنامه ریزی شهری اختیار تصمیم گیری درباره روستاهای حاشیه‌ای شهر یاسوج را به استان واگذار کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه شهر یاسوج هم اکنون دارای سه منطقه شهری می باشد، افزود: مطابق پیش بینی‌های صورت گرفته در طرح الحاق مناطق حاشیه‌ای به شهر یاسوج، پیشنهاد شده است شهر یاسوج به پنج منطقه تقسیم شود که منطقه چهار با الحاق شهر مادوان، روستاهای بلهزار و مهریان به شهر یاسوج و منطقه پنج با الحاق روستاهای سرابتاوه، تل خسرو و شهرک ولایت به شهر یاسوج ایجاد خواهد‌شد.

کدام شهرهای خراسان جنوبی از طرح اقدام  ملی مسکن بیشتر استقبال کردند؟معاون شهردار: زندگی در تهران به سمت دوقطبی‌شدن حرکت می‌کند/اخطار به مالکان گودهای رها شده در شهرانتقاد وزیر راه و شهرسازی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه

شیخی در ادامه یادآور شد، رشد بالای جمعیت در مناطق حاشیه‌ای شهر یاسوج در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری میشود، وی خاطرنشان کرد هم اکنون نرخ رشد بالا در شهر مادوان و روستاهای اطراف نرخی 80 درصدی است، و این آمار با توجه به شرایط گوناگون از نرخ رشد جمعیت در شهر یاسوج بالاتر است.

وی افزود: علاوه بر مناطق مادوان و روستاهای اطراف هم اکنون تراکم جمعیت در مناطقی نظیر شهرک ولایت و تلخسرو نیز رو به افزایش است و در برخی موارد شهرک ولایت آمار رشد جمعیتی بیشتری را نسبت به سایر نقاط حاشیه‌ای دارد.

شیخی اظهار داشت: علاوه بر الحاق فیزیکی، موضوع مدیریت یکپارچه شهری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، تا دوباره شرایط به سمت پراکندگی و گسترش حاشیه نشینی سوق داده نشود.

وی در ادامه بیان کرد: در طرح پیشنهادی به کمیته برنامه‌ریزی شهری ویژگی‌های طبیعی، وضعیت اراضی، توپوگرافی منطقه، و دیگر نیازهای موجود پیش بینی شده است.

شیخی افزود: تراکم ناخالص جمعیتی در شهر مادوان 100 نفر بر هکتار است و در تراکم خالص جمعیت که با شاخص جمعیت بر منطقه مسکونی لحاظ می‌شود شهرک ولایت در حال تجربه نرخ رشد جمعیت بالا هست.

وی با اشاره به ضرورت حذف و جابجایی شهرک بلوکو به عنوان یک منطقه صنعتی بیان کرد: در گذشته پیشنهاد حذف شهرک بلوکو را داده بودیم، اما متاسفانه جدی گرفته نشد و هم اکنون شاهد رشد منطقه مسکونی در حاشیه و حتی داخل فضای شهرک صنعتی بلوکو هستیم.

شیخی در ادامه بیان کرد: با توجه به مشاهدات و پیش بینی‌های صورت گرفته در افق شهر یاسوج، یعنی در سال 1410 جمعیت این شهر به 350 هزار نفر خواهد‌رسید، و هم اکنون در برخی از شاخص‌ها در مناطق حاشیه‌ای مثل فضای سبز سرانه در حد صفر است.

مشاور طرح جامع شهر یاسوج در ادامه بر ضرورت حذف مخازن نفت شرکت نفت در میدان جهاد یاسوج به عنوان یک تهدید و شهرک صنعتی بلوکو به دلایل خطر آلایندگی برای شهر تاکید کرد.

انتهای پیام/541/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برنامه ششم توسعه برنامه ششم توسعه مناطق حاشیه ای مناطق حاشیه ای شهر یاسوج شهر مادوان شهرک ولایت هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، بنابر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان پیرو بارندگی اخیر و سیلابی شدن تمامی رودخانه‌ها و سر ریز شدن اکثر سد‌های استان از جمله پیشین، زیردان و همچنین ادامه شرایط نامساعد جوی، خطر خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی آنها وجود دارد.
از ساکنین در مناطق سیل زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری کنند.
به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌ها توصیه شده در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل فرمایند.

دیگر خبرها

  • جست‌وجو برای یافتن نوجوان ۱۸ ساله غرق شده در رودخانه ماشکید ادامه دارد
  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد/امیدوارم نساجی ماندگار شود
  • سیل‌زدگان بلوچستان مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشند
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • کشف جسد پسر ۳۲ ساله در یاسوج
  • جسد جوان مفقود شده در یاسوج پیدا شد
  • قطعی گاز در برخی مناطق شهرستان کلاله