Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه روز چهارشنبه ستاد شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران که با حضور جمعی از مسئولان حوزه تولیدات، تجهیزات و واردات دارو برگزار شد، علیرضا زالی با اشاره پیچیدگی وضعیت شیوع کرونا در تهران خواستار ایجاد کمیته تجهیزاتی دارویی مستقل در این ستاد شد.

وی استفاده از خرد جمعی و تجارب گران سنگ فعالان دارو و تجهیزات را برای کنترل ویروس کووید ۱۹ مورد تاکید قرار داد و افزود: بدون تردید در شرایط سخت تهران به لحاظ افزایش بار مراجعان با علائم کرونا به بخش‌های درمانی و بهداشتی، استفاده از ظرفیت‌ها، راهکارها و میانبرهای این کمیته می‌تواند راهگشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در تهران، از شکل گیری پیک سوم این بیماری خبر داد و افزود: افزایش شمار مبتلایان در مقایسه با بهبودیافتگان، تغییر معنی دار آمارها و طولانی‌تر شدن پروسه درمان و ماندگاری بیماران در مراکز درمانی نشان از بروز موج گسترده این اپیدمی جهانی دارد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران عدم مراجعه افراد به مراکز بهداشتی و درمانی به دلیل ترس و واهمه از ابتلاء به کرونا و در ادامه مراجعه دیرهنگام برخی دیگر از مبتلایان با وضعیت بالینی وخیم و پیشرفت بیماری به مراکز درمانی را از جمله دلایل تغییر الگوی ابتلای کرونا در کشور ذکر کرد.

وی مراجعه مبتلایان کرونایی به مراکز جامعه سلامت را راه حل مناسبی برای دریافت خدمات مؤثر تر و کارا تر ذکر کرد و اتصال بیش از پیش بخش خصوصی به مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاهی را خواستار شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تأمین واکسن آنفلوانزا در پاییز امسال به یکی از چالش‌های پیش روی وزارت بهداشت مبدل شده توضیح داد: تا به امروز آنفلوانزا و تهیه واکسن هرگز به عنوان چالش و یا گفتمان اصلی سلامت کشور در دستورکار نبوده ولی در پاییز و زمستان پیش رو با توجه به افزایش متقاضیان این مشکل می‌تواند به عنوان چالشی جهانی باشد.

زالی تأمین واکسن آنفلوانزا را برای گروه‌های حساس، کادر درمان، زندان‌ها، مددجویان سازمان بهزیستی، کارکنان بهشت زهرا و سایر گروه‌های در معرض خطر ضروری ذکر کرد و مواردی همانند افزایش تراکنش‌های بانکی، تأمین ارز مورد نیاز واردات دارو، تعامل بیشتر با بخش خصوصی، استفاده از منابع ارزشمند خیرین، تولید و تأمین ماسک، ایجاد محدودیت‌های بیشتر در حوزه دورکاری کارکنان دولت و ترددهای بین شهری و ایجاد جرایم بازدارنده برای افراد متخلف را تا ریشه کنی کامل کرونا ضروری دانست.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران طراحی فرآیند واردات بدون ارز دارو را فصل مشترک این نشست ذکر کرد و گفت: در شرایط فعلی و محدودیت منابع این راهکار می‌تواند در تیراژ محدودتر و یا به شکل عددی فرمول بندی شده عرضه شود.

زالی با اشاره به اعتبارات مناسب اقتصادی و نهادهای پرتوان و اثرگذار وارد کننده دارو در کشور، بهره مندی از این ظرفیت‌ها را خواستار شد.

وی در ادامه حمایت از تولیدکنندگان داخلی را مورد تاکید قرار داد و ارزبری محدودتر، ایجاد اشتغال و مقرون به صرفه تر بودن در مقایسه با تولیدات خارجی را وجه تمایز این تولیدات ذکر کرد و افزود: باید سازوکارهای تشویقی و حمایتی از تولیدکنندگان داخلی در دستور کار باشد.

زالی گفت: تسهیل فرآیندها، باز توزیع ارزی و تعیین تکلیف به موقع مواد اولیه، داروها و تجهیزات وارداتی در گمرک می‌تواند از اقدامات مؤثر تشکیل کمیته تجهیزاتی دارویی مستقل باشد.

وی ضرورت حضور مستمر و پایدار بخش خصوصی با هدف ریشه کنی پاندمی کووید ۱۹ را ضروری دانست.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه عبور از بن بست‌های تأمین و تهیه داروو تجهیزات با خرد جمعی و همگرایی ممکن خواهد بود تاکید کرد: با اتکا به ظرفیت‌های دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان، مشارکت بخش خصوصی و سرمایه اجتماعی فعالان حوزه دارو در داخل و خارج کشور می‌توانیم برای مهار کرونا گام‌های پرتوانی را برداریم.

بر اساس این گزارش؛ در جلسه ستاد شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران مواردی نظیر ضرورت و نحوه تأمین منابع دارویی، ارائه پروتکل‌های جامع‌تر برای دریافت خدمات به بیمار سرپایی، توزیع منسجم‌تر داروها، نحوه استاندارد سازی داروها، ضرورت تأمین ارز، تصمیم گیری و اطلاع رسانی روشن‌تر مسائل مربوط به دارو و تجهیزات، تعریف چارچوب‌های بین المللی کمیته‌ها و تأمین بودجه به موقع تأمین داروهای استراتژیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 5031368

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بهزیستی ستاد ملی مقابله با کرونا علیرضا زالی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری واکسن آنفلوانزا آمار کرونا پروتکل های بهداشتی آلزایمر سازمان غذا و دارو بیمارستان تغذیه دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سلامت روان علیرضا زالی عملیات مدیریت بیماری کرونا بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان ، بابک عزتی ، توانسته با بومی سازی این دارو به صنعت داروسازی کشور کمک کند.

قطره خوراکی برای درمان عفونت و زخم معده ، اسپری مخصوص درمان بیماری های دهان و کرم مخصوص درمان بیماری های پوستی از جمله تولیدات این محقق همدانی است .

زنبور عسل از شیره درختان برگ سوزنی و گیاهان همیشه سبز مثل صنوبر ترکیبی بسیار مقوی به نام بره موم تولید می‌کند که به آن چسب زنبور یا propolis  نیز گفته می‌شود.

این ماده چسبناک به ویژه در سال‌های اخیر در علم پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته و خواص درمانی فوق ‌العاده‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • پرسپولیس و چالش دومین ماه بدون شکست
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • تأمین پاکت شیر چالش توزیع شیر در مدارس کشور!
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد