Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@08:42:56 GMT

عراق پذیرای زوار نیست

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۶۷۷۷

عراق پذیرای زوار نیست

به گزارش افکارنیوز،

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر اینکه زائران به مرزهای چهارگانه خسروی، مهران ، شلمچه و چذابه مراجعه نکنند، گفت: مرزبانان مسوول رعایت قوانین و پروتکل های مرزی با کشور همسایه هستند.

سردار "احمدعلی گودرزی" فرمانده مرزبانی ناجا در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین "الله نور کریمی تبار" نماینده ولی فقیه در استان ایلام با تشریح خلاصه ای از اقدامات و تلاش های شبانه روزی مرزداران، گفت: تامین نظم و امنیت مناطق مرزی و استیفای حقوق مرزنشینان، از وظایف مهم مرزبانی در مرزهای کشور است و بحمدالله این اقدام به نحو شایسته ای توسط مرزبانان حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای تامین امنیت و ایجاد ثبات در منطقه، فرماندهی مرزبانی ناجا اقدام به هوشمند سازی و ارتقاء تجهیزات الکترونیکی به منظور انسداد هر چه بهتر نوار مرزی کرده و امید است با تامل هر چه بیشتر و بهتر خیرین امنیت ساز مسوولان و مدیران نهاد های دولتی پای کار بیایند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانی نیروی انتظامی آمادگی لازم را دارد تا با تعامل و همکاری مسوولان و دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و... در ارتقاء امنیت مرزهای استان ایلام گام های مؤثری بردارد.

سردار گودرزی با بیان اینکه مرز مهران برای مراجعه زائران اربعین بسته است، گفت: مردم فهیم، ولایی و مکتبی ایران اسلامی برای اربعین سرور سالار شهیدان، نباید به مرزهای چهارگانه کشور مراجعه کنند چرا که کشور عراق پذیرای زائران گرامی در مرزهای خود نیست.

وی با تأکید بر اینکه مرزبانان مسئول رعایت  قوانین و پروتکل های  مرزی با کشور همسایه هستند، خاطرنشان کرد: ان شاء الله که عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در شهرها و منازل خود با رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری بپردازند و مصوبات ستاد کرونا و ستاد اربعین کشور را جدی بگیریند و از حضور در مرزهای چهارگانه کشور اجتناب کنند.

در این دیدار‌ حجت‌الاسلام و المسلمین "الله نور کریمی تبار" نیز در ادامه با تقدیر و اظهار خرسندی از زحمات و فعالیت مرزبانان، گفت: مدیریت اعتقادی بوده و ذاتی نیست اگر حسینی وار باشد سعادت دنیا و آخرت را تامین می‌کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام افزود: بخشی از وضعیت امنیتی جامعه را مرهون زحمات و تلاش های عظیم مرزبانان در نقطه صفر مرزی می دانم و ضمن تقدیر از این عزیزان موفقیت بیش از پیش آنان را از خداوند متعال خواهانم.

وی با بیان اینکه زائران با رعایت قوانین و مقررات مرزی به مرزها مراجعه نکنند، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، کشور عراق آمادگی پذیرش زائران را ندارد بنابراین زائران باید از حضور در مرزها خودداری کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مهران پروتکل کربلا مرز مهران پروتکل اربعین ۹۹ احمدعلی گودرزی مرزبانی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران

حسن بهرام‌نیا در جریان بازید از زیرساخت‌های اربعین مهران اظهار کرد: برای رفاه حال زائران با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با مساحت ۱۵ هکتار در حال ساخت است.

وی افزود: وجود این پارکینگ از ضروریات پایانه مرزی مهران محسوب می‌شود که عملیات این پارکینگ در حال انجام است.

بهرام نیا تاکید کرد: نرخ پارک خودرو در این پارکینگ، براساس نظر ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

استاندار ایلام ادامه داد: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به دیدار خود با رییس سازمان برنامه و بودجه در آینده نزدیک، اضافه کرد: در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ( ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین) پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم
  • فرمانده مرزبانی : کنترل مرزهای کشور هوشمند و به صورت پهپادی و تصویری انجام می شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق