Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

ملک فاضلی اظهار کرد: مردم در فصل بهار به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و موارد پیشگیری از ابتلا به کرونا را انجام می‌دادند که نتایج آن در آمارهای مبتلایان و یا فوتی‌ها مشهود بود. امروز جامعه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی همراهی نمی‌کند که این به رفتار و عملکرد برخی کارگزاران و مسئولان نظام برمی‌گردد حتی متوجه رسانه‌ها و به خصوص صداوسیما هم می‌شود که نتوانستند فرهنگ پیشگیری برای مبتلا نشدن به کرونا را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سراوان در مجلس اضافه کرد: قطعا رفتار و سخنان بزرگان اعم از مسئولان و روحانیون در رسانه‌های گروهی در بین مردم می‌تواند تاثیرگذار باشد. لذا لازم است از ظرفیت همه این افراد برای یادآوری انجام پروتکل‌های بهداشتی استفاده کرد، همچنین وزارت بهداشت به تناسب داشتن شبکه‌های بهداشتی در سطح کشور و نیروی انسانی توانمند به صورت چهره‌ به چهره آموزش‌های لازم را ارائه دهد این مهم باید در مناطق روستایی انجام گیرد. البته که متاسفانه اکنون در حال حاضر شاهد فضای پیشین آموزش دادن به جامعه برای مبتلا نشدن به کرونا نیستیم، انگار ترس از ابتلا به کرونا ریخته و دیگر فضای پیشگیری حاکم نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم بدانند که فعلا باید با کرونا زندگی کنیم پس کاهش استفاده از ماسک و یا رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی درست نیست. اگر امروز شاهد این اتفاق هستیم یعنی نتوانسته‌ایم فرهنگ پیشگیری را به خوبی ادامه دهیم. از این به بعد باید برنامه‌ای مدون داشته تا بتوان از این شرایط عبور کنیم.

فاضلی همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیشتر وزارت بهداشت برای درمان بیماران کرونایی اظهار کرد: وزارت بهداشت باید شرایط دسترسی ساده و راحت مردم به تست کرونا را فراهم کند، بسیاری از افراد جامعه به خصوص در مناطق محروم همچون استان سیستان و بلوچستان توانایی پرداخت هزینه برای تست کرونا را ندارند که این باعث افزایش بیشتر آمار مبتلایان می‌شود.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی کرونا وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد