Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@16:01:55 GMT

دیدار سفیر ایران با وزیر نفت نیجریه

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۷۱۲۵

دیدار سفیر ایران با وزیر نفت نیجریه

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر نفت نیجریه درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه انرژی بحث و تبادل نظر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «محمد علی‌بک» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوجا دیروز سه‌شنبه با «تیمیپره سیلوا» وزیر نفت نیجریه دیدار و در مورد موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، دو طرف ضمن تاکید بر اشتراکات بین ایران و نیجریه در حوزه انرژی از جمله عضویت دو کشور در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی ای سی اف) بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در این حوزه تاکید کردند.

سفیر ایران نیز در این خصوص در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «ملاقات بسیار سازنده و مفیدی با سیلوا وزیر نفت فدرال نیجریه داشتم. عضویت نیجریه در اوپک و در اختیار داشتن پست دبیرکلی آن سازمان و همچنین عضویت این کشور در اوپک گازی زمینه‌های مشترک فراوانی را به منظور توسعه همکاری‌های گازی و نفتی دو کشور به وجود آورده است.»

محمد علی‌بک شهریور ماه سال جاری استوارنامه خود را تقدیم «محمد بوهاری» رئیس‌جمهور این کشور کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر نفت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است،با رشید مردوف معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار ابعاد مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر گسترش همکاربهای دو کشور در حوزه های انرژی ،ترانزیت و حمل ونقل تاکید کرد و افزود :موضوع مدیریت منابع  آبی نیز از موضوعات مهم در منطقه ما است و ضرورت دارد دو کشور در این رابطه همکاریهای مستمری داشته باشند .

امیر عبداللهیان دریای خزر را عرصه ای برای همکاریهای سازنده بین کشورهای ساحلی خواند و ارتباطات دو کشور در این دریا را در راستای منافع متقابل طرفها خواند و تداوم مذکرات در مورد مسائل حقوقی، امنیتی و اقتصادی دریای خزر را ضروری دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر در سطح نخست وزیران مطرح کرد.

حسین امیر عبداللهیان همچنین اقدامات برخی طرف های ثالث برای حضور نظامی در دریای خزر را برخلاف مصالح منطقه خواند.

رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط مثبت دوجانبه،  از دیدارهای مقامات ارشد دو کشور از جمله روسای جمهور و وزرای امور خارجه به عنوان نشانه ای از پیوندها و مناسبات قوی میان دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه ترکمنستان همچنین بر تداوم همکاریهای دو کشور  در سازمانهای بین المللی تاکید کرد.

رشید مردوف نیز دریای خزر را  دریای صلح ، تفاهم و همکاری خواند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین بر افزایش همکاریهای اقتصادی در دریای خزر و افزایش حجم مبادلات دو جانبه  تاکید کرده و خطر زیست محیطی علیه دریای خزر را موضوعی جدی خواندند که باید مورد توجه قرار گیرد.

دو طرف در این مذاکرات مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه و تهدید گروههای افراطی و لزوم همکاری در خصوص آب‌های مرزی را حائز اهمیت دانستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران به وزیر خارجه نیجر
  • تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر ایران به وزیر امور خارجه نیجر
  • تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر ایران به وزیر امور خارجه جمهوری نیجر
  • تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران به وزیر امور خارجه نیجر
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان