Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافراین سازمان در جریان سفر به استان فارس به منظور بررسی روند خدمات رسانی در حوزه حمل و نقل مسافر و هم اندیشی با فعالین این حوزه ، با حضور در جلسه کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای مسافر ضمن گرامیداشت چهلمین هفته دفاع مقدس ، بر اهمیت حوزه حمل و نقل مسافر با دارا بودن سهم ۴۰ درصدی تردد مسافت متوسط و بلند جاده ای کشور تاکید و حوره حمل و نقل مسافر را نیازمند به روز رسانی و استفاده از رویکردهای نوین با بهره گیری از دانش و فن آوری روز در راستای هوشمند سازی برای خدمت رسانی مطلوب به هم وطنان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقر جوان در ادامه با توجه به تفاوت شرایط موجود نسبت به سال های گذشته و افزایش تمایل مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی جاده ای به جای وسیله نقلیه شخصی افزود:یکی از تاثیرات مهم در ارائه خدمات نوین به مسافران حذف واسطه های بدون آورده سرمایه و ایجاد ارزش افزوده در این حوزه و توانمند سازی سرمایه گذاران این بخش است. از طرفی هر اتوبوس می تواند ۱۶۰۰ کیلوگرم توشه همراه و غیر همراه را در چهارچوب قانون و بدون مغایرت با ایمنی مسافران در جعبه اتوبوس حمل کند و هیچ مانعی وجود ندارد. مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با توجه به اهمیت وجود پشتوانه علمی و فنی در تصمیم گیری ها ، مشارکت و پذیرش رویکردهای نوین توسط  فعالین حوزه حمل و نقل مسافر را ضروری خواند وحمایت و صیانت از حقوق مالکیت برای ایجاد کنندگان بستر حمل و نقل مسافر در سالهای گذشته را هدف سازمان عنوان کرد. وی همچنین ضمن اشاره به نیازهای موجود در حوزه حمل و نقل مسافر افزود: یکی از نیازهای حساس و حیاتی در شرایط کنون برای این حوزه بحث تامین لاستیک است اما راهکارهایی از جمله افزایش کرایه نمی تواند این معضل را حل کند. از طرفی نیازهای تعمیرات و تامین لوازم یدکی مورد نیاز  به عنوان هزینه ناگهانی تلقی می شود. در حال حاضر تخصیص ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک به سامانه حمل و نقل کشور در دستورکار است و سهم قابل توجهی برای استان فارس با توجه به پیگیری و حساس بودن جابجایی کالا و مسافر در این استان وجود خواهد داشت . باقر جوان همچنین حمل و نقل عمومی جاده ای را به عنوان تضمین کننده ایمنی تردد جاده ای دانست و سهم ۴۰ درصد حمل و نقل جاده ای در این حوزه را یادآور شد و بر تاثیر مستقیم در کاهش آلایندگی محیط زیست ، بهبود فضای کسب و کار و تردد ایمن جاده ای  تاکید کرد. در ادامه جلسه شورای راهبری حمل و نقل جاده ای مسافر ،علیرضا سیاهپورمدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان فارس ضمن بیان تلاش های صورت گرفته در جهت ارتقاء سلامت و ایمنی ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر در استان فارس، شفاف سازی و ارتقاء خدمات و ایمنی را هدف و مدیریت فنی ناوگان را از دغدغه های موجود دانست . وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش کردیم سیستم فروش بلیط را به صورت یکپارچه ساماندهی کنیم. از طرفی بحث حذف فروش بلیط خارج از پایانه ها و در نهایت هوشمند سازی پایانه ها با فوریت در دستور کار می باشد.

شایان ذکر است جلسه شورای راهبری حمل و نقل جاده ای مسافر با حضور رؤسای انجمن های صنفی کارفرمایی ( شرکت های حمل و نقل ) و کارگری (رانندگان) این حوزه در سراسر کشور برگزار و مشکلات و مطالبات این حوزه بیان و بررسی شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای مسافر حوزه حمل و نقل مسافر استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این جلسه راهکارهای حفاظت از ذخایر و پیشگیری از فعالیت های صید و صیادی غیر مجاز با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت و هیات مدیره تعاونی های ۱۸ و ۱۹ صیادی سد ارس، بررسی شد.

  همچنین در این جلسه ظرفیت های آبزی پروری و بهره برداری اصولی از آبزیان دریاچه سد ارس به عنوان یک منبع آبی مطرح و ارزشمند شیلاتی در کشور و راهکارهای مبارزه با صید غیر مجاز و روشهای کنترل عرضه آبزیان صید شده و نحوه همکاری و اقدامات مشترک بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس
  • بهره‌مندی ۱۴۳ هزار مسافر از خدمات امدادگران فارس
  • بهره‌مندی ۱۴۳ هزار مسافر از خدمات امدادگران
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • بهر‌ه‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی