Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، این تحقیقات با استفاده از داده‌های به دست آمده از بانک اطلاعاتی مستندات SARS-CoV-۲ در بازه زمانی مارس تا ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شده است. در این تحقیقات ۷۹ مطالعه به منظور تعیین درصدی از بیماران که فاقد علامت هستند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این تحقیقات در مجموع اطلاعات مربوط به ۶ هزار و ۶۱۶ داوطلب بررسی شده است که از بین آن‌ها هزار و ۲۸۷ نفر دارای علایم بیماری کووید ۱۹ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان با انجام این مطالعه دریافتند به طور متوسط ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فاقد هرگونه علامت هستند.

به گفته محققان، تخمین دقیق تعداد بیماران دارای علامت و فاقد علایم بیماری کووید ۱۹ برای درک نحوه انتقال ویروس در سطح جمعیت و همچنین تدوین استراتژی‌های عمومی برای مقابله با این ویروس ضروری است. لازم است تحقیقات آینده دربرگیرنده مطالعات طولی باشد که وضعیت علایم بیماری را مستندسازی می‌کنند. افزایش دقت آزمایش های تشخیصی نیز برای کاهش تعداد اشتباهات امری ضروری است.

از آنجا که تمام افراد آلوده به ویروس کووید ۱۹ در ابتدا فاقد علامت هستند، انتظار می‌رود حدود ۸۰ درصد از این افراد به مرور زمان علایم بیماری ظاهر شود. در نتیجه انتقال بیماری پیش از بروز علایم، بخش عمده‌ای از موارد انتقال ویروس را به خود اختصاص می‌دهد.

امکان انتقال ویروس پیش از بروز علایم و پس از آن بدین معنی است که برای مقابله با شیوع این ویروس باید ترکیبی از تدابیر و اقدامات پیشگیرانه برای هر دو نوع انتقال شامل شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک، آزمایش و ردگیری و همچنین استفاده از استراتژی‌های قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی درنظر گرفته شود و تا پایان شیوع بیماری ادامه یابد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه PLOS Medicine منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا کویید 19 علایم کرونا علایم بیماری علامت هستند کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی به زنان در آستانه سن یائسگی

آفتاب‌‌نیوز :

مریم میرمبیگی اظهار کرد: یائسگی در زنان یک اختلال یا بیماری نیست، بلکه یک روند طبیعی بدن است که همه زنان با آن مواجه هستند، اما تجربه و شدت علایم آن در همه زنان یکسان نیست و ممکن است برخی با علائم جسمانی سخت یا تغییرات هورمونی مواجه شوند و برخی خیلی از علایم آن را تجربه نکنند.

وی افزود: معمولا ممکن است این تغییرات جسمانی، تغییرات روحی روانی هم به دنبال داشته باشد. طبق تحقیقاتی که انجام شده حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد خانم‌ها در این دوران دچار اختلال‌های روانی خواهند شد. مثلا خانم‌ها ممکن است این پیام را دریافت کنند که با شروع به یائسگی وارد پیری شده‌ام، دیگر زیبا نیستم و دچار احساس پوچی شوند.

شایع‌ترین عوارض روحی یائسگی

وی ادامه داد: اما گذشته از علائم جسمانی مثل گُرگرفتگی که‌ بیشتر مطرح است، اختلال در حافظه، احساس سردی و گرمی شدید، مشکل در کارکردهای جسمانی و جنسی هم دیده می‌شود. همچنین به دنبال بروز یکسری علائم مثل افسردگی و اضطراب ناشی از این تفکر که وارد پروسه پیری شده‌ام، حساسیت افراطی به ظاهر خود پیدا می‌کنند. شایع‌ترین عوارض روحی و روانی دوران یائسگی کم کاری اجتماعی است و برخی از زنان خیلی تمایل ندارند که در جمع‌ها و فضای اجتماعی حاضر شوند.

این کارشناس سلامت افزود: محققان حوزه روان و بهداشت بر این باور هستند که بسیاری از بیماری‌های جسمانی که در طول این دوره تجربه می‌شود، می‌تواند فرد را مستعد یکسری اختلالات روانی کند و در این بین برخی از زنان بیشتر مستعد این علائم هستند. طبق آخرین نسخه مرجع روان‌شناسی انجمن روان پزشکی آمریکا و تحقیقات انجام شده، زنانی که در دوره نوجوانی، جوانی و یا در دوره pms  اختلالات خلقی بیشتری را نسبت به سایرین تجربه می‌کنند، مستعد این اختلال‌ها و علایم با شدت بیشتری در دوران یائسگی هستند.

میرمبیگی ادامه داد: طبق تحقیقات ۶۵ تا ۷۰ درصد خانم‌ها بعد از زایمان به خاطر تغییرات هورمونی و چون به خاطر نقش جدیدی که به آنها داده استراحت آنها کم‌ می‌شود، دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند. زنانی که افسردگی پس از زایمان را تجربه می‌کنند چون تغییرات هورمونی شدیدی دارند، ممکن است در دوران یائسگی هم علائم بیشتری را نشان دهند. همچنین زنانی که اختلال شخصیتی مرزی دارند به خاطر این تغییرات هورمونی که اتفاق می‌افتد، بیشتر مستعد افسردگی دوران یائسگی هستند.

علایم افسردگی در این دوره از عمر به چه شکل است؟

این کارشناس سلامت در ادامه اظهار کرد: علائم کاملا تیپیک است و بر اولین چیزی که تاثیر می‌گذارد تغییر وزن و اشتهاست. در یائسگی به خاطر تغییرات هورمونی چربی زیر پوست زیاد می‌شود، وقتی سن خانم‌ها بالا می‌رود اگر ورزش نکنند و سبک تغذیه‌ی سالم را رعایت نکنند اکثرا مستعد چاقی‌های شکمی و پایین تنه هستند و اغلب شکایت می‌کنند که با رژیم وزن کم نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مشکل در خواب که بسیار در زنان شایع است و اکثرا خواب‌های کوتاه مدت دارند و یا اگر به خواب می روند خوابشان کیفیت چندانی ندارد. ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی مشکل در تمرکز داشته باشند و حافظه‌شان کمی مختل می‌شود. متاسفانه بسیاری از زنان در این دوره خیلی به سلامت جسمانی‌شان اهمیت نمی‌دهند. در صورتی که این دوره‌ای است که باید خیلی بیشتر به سلامت خود اهمیت دهند.

میرمبیگی گفت: در حالی که به خاطر اینکه سطح استروژن بدن کاهش پیدا کرده و کلسیم بدن کم می‌شود زنان در این دوره باید کلسیم مصرف کنند، چرا که اکثرا مستعد پوکی استخوان هستند. از طرفی به تدریج متوجه می‌شوند که نسبت به گذشته کند شده‌اند و این باعث می‌شود که از انجام دادن فعالیت‌هایی که قبلاً دوست داشتند، لذت نبرند.

وی یادآور شد: در خصوص علائم و تغییرات روحی و جسمی یائسگی متاسفانه زنان چون تصور می کنند این یک پروسه طبیعی است، پس هیچ اقدامی درباره آن نباید داشته باشند و نیازی به مراجعه به متخصص نمی‌بینند. در حالی که توصیه می‌کنیم، در این دوران حتما به روانشناس و روانپزشک مراجعه کنند. چون اکثرا به خاطر اختلال خوابی که‌ دارند، پرخاشگر و بی‌حوصله می‌شوند و نیاز است که حتما دارو مصرف کنند.

گُر گرفتگی درمان دارویی ندارد اما علائم آن را می‌توان کاهش داد

این کارشناس سلامت در خصوص گر گرفتگی که مشکل شایع این دوران است، گفت: گر گرفتگی درمان قطعی و دارویی ندارد. معمولا این گر گرفتگی از گردن به بالاست و سر و صورت اکثرا برافروخته است. این یک پروسه تدریجی است و فقط تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که با داروهایی که پایه گیاهی دارد، علائم گُرگرفتگی را کاهش داد. معمولا خانم‌ها وقتی یائسه می‌شوند، بسته به شرایط فردی ممکن است این علایم را از شش ماه تا دو سال داشته باشند و ممکن است هیچ کدام از این علایم را تجربه نکنند.

وی تاکید کرد: بهترین کار برای کنار آمدن با یک پروسه طبیعی بدن و زندگی، پذیرفتن آن است. اینکه بپذیریم وارد یک مرحله جدیدی از زندگی شده‌ایم و برای اینکه بخواهیم این مرحله را سپری کنیم، باید اقداماتی که موثر هستند را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تلاش برای تولید نان کامل/ سیستم آسیابانی نیازمند اصلاح است
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • صدور ۱۲۹ فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان سمنان
  • علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • توصیه‌هایی به زنان در آستانه سن یائسگی