Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» با همکاری کانون پرورش فکری و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در دو بخش کودک و نوجوان برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» را ویژه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند سراسر کشور برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع‌های فراخوان مهرواره، خانواده‌ من، شادی‌های من، آینده روشن، فردای بهتر، همدلی و مهربانی، دنیا از نگاه من، آسمان شهر من، خانه‌ من، جنگ و صلح، آینده ساختنی است، کشورم را دوست دارم و یا هر موضوع دیگری مرتبط با مواد 54 گانه‌ی پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک پیشنهاد شده است.

برهمین اساس علاقه‌مندان به شرکت در مهرواره در دو گروه سنی بالای 11 سال(نونگاه) و بالای 15 سال(نوجوان) تا 30 مهر 1399 فرصت دارند آثار خلق شده در این موضوع‌ها را از دریچه‌ نگاه کودکان و حاصل ذوق و خلاقیت آن‌ها، را به سایت مجازی کانون ارسال کنند.

داستان‌های نوشته شده باید در قالب فایل word با فونت 14 با حجم کوتاه و حداکثر سه صفحه A4 یا یک‌هزار کلمه در سایت کانون مجازی به نشانی kpf.ir بخش فراخوان مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» بارگذاری ‌شود. علاقه‌مندان همچنین باید مشخصات کامل خود هم‌چون نام داستان و موضوع، نام و نام‌خانوادگی نویسنده، تاریخ تولد، گروه سنی، عنوان اثر، نام استان، شهر، شماره تلفن ثابت و همراه و نشانی پستی خود را درج کنند.

در این میان قرار است داستان‌های برگزیده در قالب کتابی نفیس منتشر و به سازمان ملل ارایه و از صاحبان آثار برتر با ارسال هدیه و لوح سپاس، قدردانی شود.

پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک، حمایت از کودکان را در زمینه‌های اساسی رشد و زندگی آنان مانند حق آموزش رایگان و اجباری، عدم تبعیض، منع هر نوع بدرفتاری و آزار، برخورداری از تغذیه، بهداشت، تفریحات، مسکن مناسب و... مورد توجه قرار داده است و می‌کوشد زمینه را برای رشد و پرورش کودک در جهانی سرشار از صلح، آرامش، آزادی و امنیت، فراهم سازد.

یادداشت| نقدی بر جایزه کتاب ماه و سال کانون پرورش فکریعضویت 2 هزار نوجوان در 60 انجمن ادبی کانون پرورش فکری

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات داستانی کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری ادبیات داستانی کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری مهرواره داستان نویسی کانون پرورش حقوق کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- مقامات بهداشت فلسطین اعلام کردند که یک نوزاد دختر از شکم یک مادر فلسطینی که به همراه همسر و دخترش در حمله رژیم صهیونیستی در شهر رفح غزه به شهادت رسیده بود، به دنیا آمد.

به گزارش فرارو، به گفته مقامات بهداشت فلسطین آن‌ها گفتند که در حملات اسرائیل ۱۹ نفر کشته شدند که در بین قربانیان ۱۳ کودک از یک خانواده بودند.

محمد سلامه، پزشکی که از نوزاد تازه متولد شده مراقبت می‌کند، گفت که این نوزاد با وزن ۱.۴ کیلوگرم (۳.۰۹ پوند) و در یک سزارین اورژانسی به دنیا آمد. مادرش در هفته ۳۰ بارداری بود.

این نوزاد در بیمارستان رفح در کنار یک نوزاد دیگر در یک دستگاه انکوباتور قرار داده شد و روی سینه اش عبارت "نوزاد شهید صابرین السکنی" نوشته شده بود.

نوزاد کوچولو نزدیک به مرگ بود و برای نفس کشیدن می‌جنگید. بدن کوچک او روی یک تکه فرش کوچک قرار داشت و پزشکان با تنفس دهان به دهان برای زنده نگه داشتن او تلاش کردند. او زنده ماند.

دکتر محمد سلامه گفت: می‌توان گفت پیشرفت‌هایی در وضعیت وی وجود دارد، اما وضعیت همچنان در خطر است. این نوزاد باید در این زمان در شکم مادر می‌بود، اما او از این حق محروم شد. دکتر سلامه او را یک دختر یتیم نارس توصیف کرد.

اما او تنها نیست. رامی الشیخ عموی این نوزاد گفت که ملک خواهر ۴ ساله این نوزاد که در این حمله کشته شد، می‌خواست نام خواهر جدیدش را روح بگذارد. او گفت: ملک از به دنیا آمدن خواهرش خوشحال بود.

احلام الکردی مادربزرگ روح هم گفت: او دختر پسر عزیزم است. من از او مراقبت خواهم کرد. او عشق من است، روح من. او خاطره‌ای از پدرش است.

دکتر سلامه گفت که نوزاد سه تا چهار هفته در بیمارستان می‌ماند. بعد از آن ما رفتن او را به خانه عمه یا عمو یا پدربزرگش خواهیم دید. اینجا بزرگترین فاجعه است. حتی اگر این کودک زنده بماند، او یتیم به دنیا آمده است.

به گفته مقامات بهداشت فلسطین، ۱۳ کودک در حمله به خانه دوم شهید شدند. دو زن نیز در آن حمله کشته شدند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره حمله به رفح گفت: شبه نظامیان از جمله مجتمع‌های نظامی، پست‌های پرتاب و افراد مسلح مورد حمله قرار گرفتند.

بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در رفح جمع شده اند و به دنبال سرپناهی برای مقابله با تهاجمات اسرائیلی هستند که در شش ماه گذشته بسیاری از نوار غزه را ویران کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل خواسته است که برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان فلسطینی، حمله گسترده‌ای را در رفح انجام ندهد.

مقامات بهداشت فلسطین می‌گویند تاکنون بیش از ۳۴۰۰۰ نفر در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد
  • (ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه