Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در دیدار با «آندری فورسنکو» دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سیاست علمی و فناوری و دبیر شورای علم و آموزش این کشور موضوعات مربوط به همکاری های ایران و روسیه در حوزه های فناوری،علوم و دانشگاهی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در این دیدار ضمن اشاره به برگزاری چند دور کمیته های واکسن و دارو بین وزارتخانه های بهداشت و انستیتو های دو کشور و گفت و گوهای به عمل آمده در زمینه تولید مشترک واکسن کووید -۱۹ (کرونا) ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد آغاز همکاری هر چه سریع تر مراکز تحقیقاتی ایران و روسیه باشیم. 

آندری فورسنکو نیز ضمن تشریح آخرین وضعیت تولید واکسن کووید-۱۹ موسوم به «اسپوتنیک V» توضیحاتی در خصوص فرایند مطالعات ژنتیکی در کشورش و زمینه های همکاری با جمهوری اسلامی ایران داد.

به گزارش فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو اخیرا در گفت‌وگوی مجازی با «کیریل دمیتریف» رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ضمن تبریک موفقیت‌های دولت روسیه در زمینه ساخت و تولید واکسن کووید- ١٩ ، به گفت‌وگوی روسای جمهور و وزرای بهداشت دو کشور و توافق درباره همکاری‌های مشترک فیمابین اشاره و با استناد به نتایج دو نشست کارگروه واکسن و دارو بین انستیتو پاستور و مرکز ملی گامالی روسیه نسبت به  آغاز هر چه سریع‌تر فرآیند تولید مشترک واکسن کووید-١٩ با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاظم جلالی سفیر ایران روسیه واکسن کرونا واکسن کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت) در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد ۳، ۴ و ۵ این طرح موافقت کردند.

نمایندگان مجلس ماده ۳ این طرح را با ۱۴۶ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در ماده ۳ این طرح آمده است: نوآوری‌ها و فناوری‌ها و طرح‌های منتخب توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح تعیین و از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به سپند ابلاغ می‌شود.

در ادامه نمایندگان به بررسی ماده ۴ این طرح پرداختند و آن را با ۱۴۰ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۴ این طرح؛ سپند می‌تواند برای اجرای ماموریت‌های خود با تصویب ستاد کل نیرو‌های مسلح نسبت به ایجاد پژوهشکده و شرکت‌های تخصصی تابعه اقدام کند.

بهارستان نشینان در ادامه ماده ۵ این طرح را بررسی کرده و آن را با ۱۳۸ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در ماده ۵ این طرح آمده است: سپند مشمول کلیه امتیازات، ترجیحات، تخفیفات و اولویت‌های قانونی که در مورد صنایع دفاعی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان در قوانین و مقررات پیش بینی شده و یا می‌شود، خواهد بود.

ارکانی: ضرورت افزایش حقوق کارگران و تغییر مرجع آن از شورای عالی کار به مجلس

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در جریان رسیدگی به این دستور از اقدام نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع در برخورد با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری دمشق و پاسخ موشکی اخیر کشورمان قدردانی کرد و گفت: توان دفاعی کشورمان لازم است از طریق تاسیس پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی بیش از پیش تقویت شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین در تذکری درباره چالش افزایش حقوق کارگران، عنوان کرد: بر اساس پیشنهاد وزارت کار لایحه افزایش حقوق کارگران و تغییر مرجع آن از شورای عالی کار به مجلس شورای اسلامی تدوین شده که به مجلس آمده و مطلوب است.

وی افزود: امیدواریم همکاران ما در مجلس آینده این مشکل را که بیش از ۲۰ سال است با آن درگیر هستیم برطرف کنند به ویژه در شرایطی که با تورم عجیب و قابل ملاحظه‌ای روبرو بوده و وضعیت اخیر بازار ارز نیز باعث وارد آمدن فشار به قشر کارگر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان
  • رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟