Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:07:06 GMT

یکهزار تن پسته در میامی تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۷۲۳۵

یکهزار تن پسته در میامی تولید می‌شود

علی اصغر محمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: مساحت کل باغات بارده و غیر بارده پسته در این شهرستان یکهزارو ۴۷۰ هکتار است که از این مقدار حدود ۶۴۵ هکتار بارده و ۸۲۵ هکتار غیر بارده است.

محمدی با بیان اینکه میانگین عملکرد در هر هکتار یکهزار و ۶۰۰ کیلوگرم است ،اظهارداشت: برداشت پسته در این شهرستان از اواسط شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : ارقام پسته منطقه کلاته های شرقی و پل ابریشم از مرغوبیت مناسبی برخوردار است.

مدیرجهاد کشاورزی میامی گفت: توسعه سطح زیرکشت پسته در این منطقه ضرورت دارد و پیش‌بینی می‌شود اراضی زیر کشت این محصول در بخش مرکزی میامی افزایش یابد.

وی با اشاره به محدودیت‌های آبی در کشور گفت: کشاورزان باید مشکلات ناشی از کم آبی را مورد توجه قرار دهند و با جایگزینی روش‌های نوین کشاورزی به جای روش‌های سنتی، اقدم به تغییر الگوی کشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی میامی اظهارداشت: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت در راستای استفاده بهینه از منابع آبی است .

محمدی با اشاره به اینکه ارقام پسته عباسعلی، اکبری، کله قوچی، شاه پسند و احمد آقایی کشت می شود ،افزود  : با توجه به کم آب بر بودن پسته ، بیشتر کشاورزان کلاته های شرقی میامی به کشت این محصول روی آورده اند.

بیش از  ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است.

میامی هر سال با تولید حدود ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و باغی، ۴۰ درصد تولیدات کشاورزی استان سمنان را به خود اختصاص می دهد.

از مجموع ۲۳ هزار هکتار زمین قابل کشت این شهرستان حدود ۱۵ هزار هکتار به گندم دیم و آبی و باقی به کشت پسته ،آفتابگردان ، کلزا ، چغندر قند و انواع حبوبات اختصاص دارد.  

شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.    

برچسب‌ها برداشت محصول اراضی کشاورزی میامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول اراضی کشاورزی میامی برداشت محصول اراضی کشاورزی میامی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار

مهرداد اصغری گفت: به همراه فرماندار شهرستان نیر از طرح‌های آبیاری اراضی کشاورزی روستا‌های این شهرستان بازدید داشتیم که اقدامات مناسبی در زمینه مدیریت مصرف آب صورت گرفته است.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل افزود: با مشارکت مردم و حمایت‌های بنیاد برکت، ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی در روستاهای شهرستان نیر به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

او تصریح کرد: این اقدام با مشارکت مردم صورت گرفته و ضمن مدیریت مصرف آب در منطقه و افزایش بیش از ۲ برابری تولید محصولات کشاورزی باعث شده است زمین‌های دیم بیشتری به صورت آبی کشت شوند.

اصغری گفت: در راستای افزایش تولید و مشارکت مردم در استان اردبیل تاکنون بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان