Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:28:02 GMT

علم بومی؛ استعمارگر یا استعمارزدا؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۷۲۳۷

علم بومی؛ استعمارگر یا استعمارزدا؟

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین قسمت از فصل پانزدهم برنامه «زاویه» به بررسی ایده علم بومی اختصاص دارد و امشب (چهارشنبه دوم مهرماه) ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

برنامه «زاویه» در دومین قسمت از فصل تازه خود به سراغ موضوع «ایده علم بومی »می‌رود و می‌پرسد که این ایده از اساس مفهومی استعماری است یا برعکس، منجر به استعمارزدایی از دانش می‌شود؟

سیدجواد میری، دانشیار جامعه‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نویسنده کتاب‌های «روایت‌های موازی در علوم انسانی» و «تأملی بر فقر تئوریک در علوم انسانیِ ایران» و همچنین احمد رهدار، استادیار مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و نویسنده کتاب‌های «غرب‌شناسی علمای شیعه در تجربه ایران معاصر» و «جستاری نظری در باب تمدن» و دبیر همایش «تحول در علوم انسانی»، در این برنامه با بررسی و نقد ایده علم بومی، درباره این پرسش که علم بومی مفهومی استعماری است یا استعمارزدا به مناظره با یکدیگر خواهند نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قسمت دوم فصل پانزدهم مناظره اندیشوران علوم انسانی «زاویه» با سردبیری و اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور ازغدی و تهیه‌کنندگی حسین پورصلعی نائینی، ساعت ۲۳:۰۰ چهارشنبه ۲مهر۱۳۹۹ به روی آنتن زنده شبکه چهار سیما خواهد رفت.

کد خبر 5031408

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه زاویه علم بومی شبکه چهار سیما مجمع جهانی صلح اسلامی محرم 99 معرفی کتاب طوبی کرمانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هفته دفاع مقدس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چهل سالگی دفاع مقدس دفتر تبلیغات اسلامی سند 2030 پیام تسلیت کنگره امام سجاد ویروس کرونا مرکز فرهنگی شهر کتاب علوم انسانی علم بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «بسته پیشنهادی» با عابدزاده و «پرویز خان»/ ساعت تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، اولین قسمت از برنامه «بسته پیشنهادی» در سال جدید امشب ۳۰ فروردین با اجرای مژده لواسانی روی آنتن شبکه دو سیما می رود و به فیلم «پرویزخان» که این روزها در اکران نوروزی سینماها قرار دارد، می پردازد.

در این قسمت شیدا دهداری دختر زنده یاد پرویز دهداری مربی فوتبال نیز در برنامه حضور دارد و درباره شخصیت پدرش و شباهتش با کاراکتر این فیلم می گوید. همچنین ابوالفضل موسوی بازیگر نقش احمدرضا عابدزاده در فیلم دیگر مهمان این برنامه است.

«بسته پیشنهادی» در سال جدید با تغییر ساعت هر پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۳ از شبکه دوسیما پخش می شود.

برنامه «بسته پیشنهادی» محصولی از گروه خانواده شبکه دو است که در حوزه فرهنگ و هنر به ارایه بسته‌هایی پیشنهادی برای مخاطبان می‌پردازد.

این برنامه با اجرای مژده لواسانی، به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۲۳ به پخش می‌رسد.

کد خبر 6082107 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • حمایت از ایده‌های برتر دانش سنتی محیط زیست
  • قرآن منبع اصلی علوم انسانی اسلامی است
  • بازگشت «بسته پیشنهادی» با عابدزاده و «پرویز خان»/ ساعت تغییر کرد
  • معرفی موسسات ازدواج در برنامه «بیا وسط»
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»