Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

دکتر «مهراب شریفی سده» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به این که یکی از ویژگی های استان یزد بهره مندی از نیروی انسانی توانمند و نخبه است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان یزد هم از این ظرفیت به خوبی بهره مند شده است.

وی تصریح کرد: هلال احمر یزد یکی از بهترین استان‌های کشور به حساب می آید که می‌تواند علاوه بر خود استان، برخی استان‌های همجوار و جنوب کشور را هم از خدمات خود بهره‌مند کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت این نهاد در استان یزد، همدلی‌ها بسیار خوب شده و همین موضوع سبب شده که بسیاری از اقدامات با سرعت بهتر و بیشتری انجام شود.

شریفی به شیوع کرونا در دنیا و ایران اشاره کرد و گفت: پس از شیوع کرونا، بحث تامین دارو، تجهیزات و ابزار کمک به بیماران به صورت جدی مطرح بود و هلال احمر در این حوزه به صورت جدی ورود پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مواد ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها را هلال احمر در این مدت از طرف خیرین و کمک های هلال احمر تامین کرده و به وزارت بهداشت و سایر سازمان های ذیربط تحویل داد.

معاون هلال احمر کشور گ فت: الان هم با تمام توان هلال احمر در حال واردات واکسن های آنفلوآنزا است و انشاالله تا یک ماه آینده حجم بسیار زیادی از این واکسن‌ها به بازار کشور وارد می‌شود.

شریفی ادامه داد: استان یزد در طرح نذرآب به خوبی ورود پیدا کرد و به خانواده‌های نیازمندی که در نقاط مختلف بودند کمک کرد تا در این ایام بتوانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

طرح نذر آب ۳ هلال احمر یزد در خراسان جنوبی

«محسن حرازی زاده یزدی» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به اعزام نیروهای داوطلبی هلال احمر یزد به نهبندان، گفت: طرح نذر آب سه هلال احمر یزد در خراسان جنوبی اجرا شد.

وی ادامه داد: طرح نذرآب از سال ۹۷ در کشور شروع به کار کرد و در ابتدا بیشتر در حوزه آبرسانی به وسیله تانکرها شروع کرد ولی با توجه به ظرفیت های گسترده هلال احمر در استان یزد، در تامین و توزیع بسته‌های معیشتی و بحث درمان هم به صورت ویژه وارد شدیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان این که امسال طرح نذر آب سه اجرا شد، گفت: سال ۹۷ در سیستان و بلوچستان طرح نذر آب یک یزد اجرا شد و سال گذشته هم دومین دوره این طرح در منطقه هرمزگان و بندر خمیر با ارائه خدمات درمانی و دیگر طرح‌ها اجرا شد.

حرازی زاده یزدی افزود: با توجه به بازخورد مناسبی که مناطق محروم کشور در دو طرح گذشته داشت، امسال هم طرح نذر آب اجرا شد و تیم های امدادی یزد به نهبندان استان خراسان جنوبی اعزام شد و ۲۰ نفر از نیروهای امدادی داوطلبی یزد در حوزه های تخصصی درمانی به فعالیت و خدمت پرداختند. 

وی با بیان اینکه در این منطقه به صورت ویژه بحث آب شرب با مشکل مواجه بود، گفت: در این زمان با سپاه الغدیر استان یزد هم هماهنگی لازم صورت گرفت که در زمینه احیای قنوات آنها تلاش کند و در حوزه سازندگی هم به این منطقه کمک رسانی شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا اقدامات بسیار خوبی از سوی هلال احمر صورت گرفت و مشارکت در تامین بسته های معیشتی و بهداشتی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این زمینه مشارکت خیرین و عموم مردم بسیار خوب بود و خوشبختانه با همکاری نهادهای مختلف هلال احمر توانست اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزند و جلوی وقوع بسیاری از مشکلات را بگیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حرازی زاده یزدی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی اعزام نیروهای امدادی برای کمک به حوادث در کوه های یزد اشاره کرد و گفت: در تمام این حوادث سعی شد در سریع ترین زمان ممکن بیشترین خدمات ارائه شود.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ماسک هلال احمر واکسن طرح نذر آب هلال احمر واکسن آنفلوآنزا طرح نذر آب جمعیت هلال احمر استان هلال احمر یزد هلال احمر طرح نذر آب استان یزد اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی

به گزارش قدس انلاین، علیرضا شهرجردی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مرکزی با اعلام این خبر افزود: این آزمون به صورت منطقه‌ای و با حضور نجاتگران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساوه برگزار می‌شود.   

وی افزود با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است، گفت: تست دریافت درجه ایثار در دو مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی انجام می شود. در نخستین بخش آزمون، شرکت‌کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تایید هیات داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت‌های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در مرحله آمادگی جسمانی آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن و در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی انجام می‌شود.

سیاوش غلامی رئیس امور امدادگران سازمان امدادونجات کشور نیز با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون های کشور در حوزه امداد و نجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین جهت سازمان امداد و نجات کشور با توجه‌ ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیات داوران و کادر اجرایی کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالابردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران برای حضور موثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه و خدمت رسانی در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا