Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، مهدی فروزش ظهر امروز در نشست مشترک با فرماندار قرچک اظهار کرد: پزشکی قانونی وابسته به قوه قضاییه است اما از لحاظ اداری و مالی مستقل بوده و از سازمان برنامه کشور، بودجه دریافت کرده و از نظر نیروی انسانی نیز تحت نظر سازمان اداری و استخدامی کشور است.

وی افزود: پزشکی قانونی در استان تهران بخصوص در بحث نیرو و امکانات با محدودیت هایی مواجه است و به دلیل اینکه خدمات ارائه شده از طرف این ارگان کارشناسی بوده؛ امکان واگذاری به بخش خصوصی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: خدماتی که پزشکی قانونی ارائه می دهد با موضوع رضایتمندی عمومی ارتباط تنگاتنگ داشته و اگر کوچکترین خللی در ارائه خدمات این ارگان بوجود بیاید، نارضایتی مردم بصورت آنی نمایان می شود.

فروزش بیان کرد: وظیفه پزشکی قانونی بسیار حساس بوده و نقش این اداره در حفظ امنیت بسیار تاثیرگذار و مهم است اما با همه این موارد جزو مظلوم ترین دستگاه ها محسوب شده و متأسفانه در ردیف آخر تخصیص اعتبارات قرار می گیرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: بطور متوسط سالیانه در استان تهران ۲۴۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی بررسی می شود.

وی اضافه کرد: ۵۵ درصد کل پرونده های کشور در کمیسیون پزشکی استان تهران رسیدگی می شود و این حجم کار پزشکی قانونی استان تهران را بالا برده و ایجاب می کند نیروی مجرب برای رسیدگی به این پرونده ها وجود داشته باشد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اظهار کرد: همچنین پزشکی قانونی در تمام حوادث ملی پای ثابت است و موضوعاتی که جنبه امنیتی و اجتماعی دارد در پزشکی قانونی قابل طرح و بررسی است.

وی گفت: یک سوم پرونده محاکم قضایی نیز جهت اظهارنظر به پزشکی قانونی ارسال می شود و نظرات پزشکی قانونی برای صدور رأی مبنا قرار می گیرد.

فروزش اظهار کرد: ۱۴۳ پزشک در کل استان تهران مشغول خدمات رسانی در پزشکی قانونی هستند که با این حجم پرونده ها و حساسیت وظایف و با احتساب ساعات حضور پزشکان در محل خدمت، اقدامی بزرگ است و می توان گفت بعنوان خادم واقعی مردم بدون هیچ چشمداشت و تبلیغ در خدمت نظام و مردم هستند.

وی عنوان کرد: در شهرستان قرچک با وجود حمایت های همیشگی فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی، این اداره به لحاظ تجهیزات سخت افزاری دارای مشکلاتی است که درخواست داریم همچون گذشته برای رفع مشکلات این اداره که جزو الزامات اساسی هر منطقه است توجه داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: پزشکی قانونی استان تهران جزو محروم ترین ها در کشور است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکی قانونی استان تهران قوه قضاییه پزشک پزشکی قانونی استان تهران پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۳ سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حشمت الله ملکی فرمانده پلیس راه آهن فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: مأموران مستقر در سالن ایستگاه راه آهن اندیمشک حین کنترل و بازرسی اثاثیه مسافران از طریق دستگاه ایکس ری به بار همراه شخصی مظنون شدند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی بار این مسافر همکاران تعداد ۷۳ عدد سکه قدیمی که در داخل کیف به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف نمودند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: برابر اعلام کارشناس میراث فرهنگی شهرستان اندیمشک سکه‌های کشف شده مربوط به دوره اشکانیان بوده و ارزش ریالی آن در حدود ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار ملکی اظهار داشت: متهم به همراه اموال مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی با رعایت همه موازین شرعی و قانونی به مقر پلیس دلالت که در حین تشکیل پرونده متهم با پیشنهاد رشوه همه سکه‌ها به مأمورین قصد فرار از چنگال قانون را داشت که با عدم دریافت این سکه‌ها از سوی همکاران مواجه شد، که در ادامه با استعلام به عمل آمده از سامانه آگاهی سارق این فرد دارای سو پیشینه متعددی بوده و به بزه انتسابی اقرار، که پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده پلیس راه آهن با تصریح بر اینکه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با هرگونه قاچاق اشیا عتیقه به شدت برخورد می‌کند خاطر نشان کرد: در این راستا از شهروندان انتظار می‌رود به محض دریافت اینگونه اخبار موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6087836

دیگر خبرها

  • کشف ۷۳ سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • ۴ پرونده روی میز بازپرس جنایی | از جزییات مرگ مرموز مجرمی با پابند الکترونیکی تا سقوط یک کوهنورد جوان