Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر کشورمان در ژاپن گفت ایران همواره مدافع صلح و خواهان برقراری امنیت و ثبات در سراسر جهان بویژه خاورمیانه و خلیج فارس است و در این چارچوب از تلاش‌های دولت ژاپن برای حفظ دوستی‌های دیرینه و توسعه روابط دو کشور و پاسداری از صلح و ثبات قدردانی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سفارت ایران در ژاپن، «مرتضی رحمانی موحد» روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس و آیین گشایش نمایشگاه کتاب و عکس گرامیداشت دفاع مقدس در سفارت ایران در توکیو افزود: امسال هفته دفاع مقدس مقارن با چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی و حمله و تجاوز رژیم صدام به سرزمین ایران است که در شهریورماه سال 1359 با تحریک استکبار و رژیم های مرتجع منطقه و به طمع مقابله با انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال های دفاع مقدس سراسر یادآور حماسه، ایثار و رویش جوانه های مردم ایران زمین برای مقاومت در برابر توطئه های سهمگین استکبار جهانی در حفاظت از استقلال و آزادی جمهوری اسلامی است که نمایشگاه امروز تلاش دارد تا بخشی اندک از خاطرات این سالها را در معرض دید علاقمندان قرار دهد.  

سفیر ایران در ژاپن افزود: آنچه که امروز در صحنه بین الملل و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقاومت حداکثری در مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا و صهیونیسم شاهد هستیم، ثمره مجاهدت و ایستادگی هشت سال رزمندگان و ملت شریف ایران در دوران دفاع مقدس است.  

وی که در مراسم گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس صحبت می کرد افزود: امروز به یمن پایداری و جوانمردی شهدا، خانواده بزرگ و معزز ایثارگران و وحدت و همدلی قاطبه ملت بزرگوار ایران و علیرغم همه کاستی ها و فشارهای بین المللی و منطقه ای، جمهوری اسلامی ایران با اعتبار و صلابتی ستودنی در سراسر گیتی خود نمائی می کند و با آینده ای درخشان و پر امید، همچنان استوار، راه شهیدان والامقام خود را ادامه خواهد داد.  

رحمانی موحد با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی دیرینه میان ایران و ژاپن گفت: تعاملات مردمی دو کشور با یادگاری در عرصه جهاد و شهادت نیز همراه است حضور رزمنده برومند شهید «محمد بابائی» فرزند خانواده بزرگ یامامورا (بابایی) در جمع ایثارگران دفاع مقدس که با گامهای محکم خود به جبهه ها عزیمت و برای پاسداری از عزت و شرف اسلام عزیر جان خود را تقدیم نمود، نمونه روشن و فراموش نشدنی از پیوند ناگسستنی مردم دو کشور است و اکنون در این مناسبت یاد و خاطره این شهید بزرگوار را نیز گرامی می داریم.  

سفیر ایران در ژاپن در پایان یاد و نام سردار دل ها سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» را که با رشادت ها، خدمات خالصانه و مجاهدانه خود در عرصه دفاع مقدس، دفاع از حرم و مبارزه با تروریست و اشغالگری برای رهایی امت مسلمان منطقه از یوغ استکبار، صهیونیسم و تروریسم جهانی، سهم بزرگی در تاریخ مقاومت ایران و منطقه داشته است گرامی داشت و افزود: او همیشه جاودانه تاریخ خواهد ماند.

در ادامه برنامه چند فراز از پیام های حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری در رابطه با دفاع مقدس قرائت شد.

در نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس 6 آلبوم عکس به تعداد 200 قطعه عکس، 6 کتاب به تعداد  1200 عکس، 40 تابلو عکس،  8 بنر ایستاده و 5 تابلو طراحی شده با موضوع دفاع مقدس نمایش داده شد.

این نمایشگاه در شرایط کرونایی با ارائه عکس ها و تصاویر متنوع، کتاب های ویژه به معرفی ابعاد گوناگون مقاومت و ایثار مردم کشورمان به ویژه رزمندگان جبهه‌های نبرد به عموم علاقه مندان ایرانی و ژاپنی پرداخته و گوشه ای از یاد و خاطره رشادت ها و مقاومت و پیروزی ملت بزرگ ایران در مقابله با تجاوز صدام و هم پیمانانش را به نمایش گذاشته است.

در پایان برنامه از سه نفر از کارکنان و دیپلمات های سفارت که سابقه حضور در جبهه های دفاع مقدس داشتند، از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با اهدا لوح،  تقدیر شد.

انتهای پیام/
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران در ژاپن دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش

                                                                          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ متن پیام حسن بهرام نیا به شرح زیر است:   بسم الله الرحمن الرحیم  وَ إِنَّ جُندَنَا لَهُمُ الْغَـَـلِبُونَ (سوره صافات آیه ۱۷۳)   ۲۹ فروردین‌ماه، سال‌روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی است، این روز بزرگ یادآور حماسه‌ها و رشادت‌های دلیرمردانی است که دفاع از میهن اسلامی بر سرلوحه‌ی افتخاراتشان می‌درخشد.   به یقین ملت شریف ایران اسلامی فداکاری‌ها و رشادت‌های بی‌وقفه‌ی غیور مردان ارتش سرافراز به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر نیرو‌های مسلح و مقتدر ایران اسلامی در صیانت از دستاورد‌های انقلاب شکوهمنداسلامی، سال‌های دفاع مقدس، حفاظت و تامین امنیت در مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی، عملیات‌های گوناگون امدادرسانی و مشارکت بی‌بدیل در برگزاری مراسم اربعین، حضور جهادی و متعهدانه در حوادث مختلف طبیعی، چون سیل و زلزله و ... اهتمام جدی در سازندگی مناطق محروم را در حافظه‌ی تاریخی خود ثبت کرده و هرگز این مجاهدت‌ها را فراموش نخواهد کرد.   امروز ارتش ایران اسلامی در اوج خودکفایی، توان نظامی و خودباوری و با تکیه بر تجارب گران‌سنگ دوران دفاع مقدس و در سایه‌ی منویات و فرامین فرماندهی معظم‌کل قوا؛ مقام معظم رهبری، حضرت امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از انقلاب اسلامی و دستاور‌های والای آن حراست می‌کند.   اینجانب با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای والامقام ایران اسلامی به‌ویژه شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی، ۲۹ فروردین را به فرماندهی معظم کل قوا و آحاد ارتشیان ایران اسلامی و خانواده‌های معظم شهدای ارتش و به مردم شهیدپرور استان ایلام تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند قادر متعال برای ارتش سرافراز و غرورآفرین ایران اسلامی در حفظ و حراست از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان، سربلندی و توفیق بیش از پیش مسئلت می‌نمایم.   حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است
  • اشتباه فاحش اسرائیل با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد
  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش