Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلان وارد مسیری شده که به نظر از دور، مسیر صحیحی به نظر می رسد. با این حال روسونری هنوز هم با چالش های بسیاری باید مواجه شود تا بتواند دوباره در بالاترین سطح با نام های بزرگ رقابت کند؛ چالش هایی که به کسب نتایج عالی در داخل زمین وابسته هستند. جیمز هورن‌کسل با علم به این موضوع، به سراغ مدیران ارشد میلان رفته تا در جریان مسیری قرار بگیرد که باعث شده دوباره نام این باشگاه بر سر زبان ها بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی مدیران ارشد میلان صبح زود سر کار می روند، سخت است نگاهشان به موزه و تالار افتخارات باشگاه که در طبقه همکف کاسا میلان قرار دارد، برخورد نکند. این ساختمان بزرگ که در منطقه پورتلو شهر میلان قرار دارد، فضایی مدرن به منطقه بخشیده است. در ابتدای ورود به ساختمان می توانید یک جام غول پیکر لیگ قهرمانان اروپا را مشاهده کنید که نمادی از روزهای درخشان میلانی ها در اروپا به حساب می آید.

طرفداری - در طبقه چهارم ساختمان، در حال نوشیدن اسپرسوی خوش طعم بودم که ایوان گازیدیس در مورد جاه طلبی هایش برای ثبات بخشیدن به باشگاه حرف می زد. او از عباراتی مثل «فرصت جادویی» استفاده می کرد و می گفت که چگونه طی 18 ماه گذشته سخت تلاش کرده تا برنامه ای برای ساخت و قدرت بخشیدن به میلانِ جدید آماده کند. در حالی که سعی می کردم با دقت تمام گوش کنم، ایوان گازیدیس حرف هایش را اینگونه آغاز کرد.

«برای بازگشت به سطح اول اروپا، مدل لیورپول را دیده ایم. آن ها هم از مسیری سخت و چالش برانگیز عبور کردند اما همیشه این رابطه درون ساختار باشگاه وجود داشت که اجازه می داد با کمی ملاحظات، دوباره به سطح اول برگردند. احساسات را کنار بگذاریم، همه می توانند با دیدن فوتبال ایتالیا، چالش پیش روی میلان را درک کنند. چیزی که باعث تعجب من شد، فرصت هایی است که ایجاد شدند و می شوند. راه و نقشه بازگشت به اوج را می دانیم و خب استیو جابز نیستیم که به دنبال خلق و ابداع یک محصول جدید باشیم.

وضعیت اقتصادی باشگاه در شرایطی بود که مجبور شدیم حذف از رقابت های اروپایی را بپذیریم. تمام پول هایی که از باشگاه در حال هدر رفت بودند، پول های مربوط به دستمزدها و نقل و انتقالاتی بودند که اصلا کمکی به پیشرفت سطح تیم نمی کردند. باید در سرمایه گذاری بیشتر مفید عمل کنیم چون چالش بزرگی پیش روی ما قرار دارد. باید به دقت بتوانیم سطح تیم را ارتقا بخشیم. استراتژی ما در وهله اول، ارائه فوتبالی هجومی و مدرن است. فوتبال مدرن حرف اول را می زند. نمی خواستم و نمی خواهم استراتژی جذب بازیکن، بر محور مدیر برنامه ها باشد. این استراتژی اصلی ما است.

واقعا می خواستم میان مدیران و همکاران تعامل درستی وجود داشته باشد، به همین دلیل تیم استعدادیابی جهانی جذب کردیم که بتوانند بازیکنان جوان و با استعداد را شناسایی کنند چون قلب اصلی استراتژی ما این بود. به همین سبب داشتن تیم آنالیز جهانی و فوق العاده هماهنگ ضروری و مهم بود.»

گازیدیس در این میان به خرید تئو هرناندز از رئال مادرید اشاره کرد و آن را یک نمونه مهم از این استراتژی قلمداد کرد

«اینکه الان تئو کنار پائولو نشسته، حاصل اعتماد به فردی مانند جفری مونکادا است؛ حاصل داشتن تیم استعدادیابی عالی، حاصل داشتن تیم آنالیز و تحلیل عالی و حاصل داشتن مدیری مانند ریکی ماسارا است که خیلی خوب با شرایط بازار ایتالیا آشنا است. وقتی تمام عناصر فعال داخل باشگاه همسو و هم راستا باشند، فعالیت صحیح مسیرش را پیدا می کند. هیچکس مانند پائولو مالدینی نمی تواند یک بازیکن را قانع کند که به میلان ملحق شود. مردی که تمام عمرش را در داخل باشگاه میلان سپری کرده است. پشت همه این ها هم هنوز نام قدرتمند میلان قرار دارد که در فوتبال معنای خاصی دارد.»

جدایی زوانمیر بوبان، تغییر روش و تفکر بود

«این نوع جدایی ها، تغییر روش و تفکر به حساب می آید که در پایان باعث درس گرفتن هردو طرف می شود. اختلافات اینگونه پیش می آیند اما در پایان به حرفی که گفتم می رسیم. در دسامبر 2018 گفتم میلان استعدادهای جذاب و خوبی دارد و این تیم، جوان ترین تیم سری آ است. جوانان تیم در آن زمان در اوج قدرت و پتانسیل خود قرار نداشتند اما هواداران میلان به قدر کافی باهوش بودند که بدانند یک پروژه فوتبالی در پشت پرده قرار دارد. در پایان این بحث های داخلی، من میلان را می بینم که بالاتر از همه ما قرار دارد. میلان فراتر از هرگونه بحث و جدل درون باشگاهی است. هیچگاه دعوایی نبوده و همه بحث ها برای شکل گیری نتایج بهتر روی داده است. وقتی اختلاف نظر باشد، چشم اندازهای متفاوت و نظرات گوناگون و ایده های جالب خلق می شوند ولی باید بدانیم اکنون چالش اقتصاد و پیشرفت نتایج فوتبالی را داریم. آیا نتایج تیم بهتر شده؟ که مساله جدایی است و باید بگویم قطعا نتایج جالب تر شده اند.

به ترتیب از راست: ریکی ماسارا - زوانمیر بوبان - استفانو پیولی - پائولو مالدینی وظایف و تعهدات پائولو مالدینی، مردی از جنس میلان

در حالی که هنوز به صحبت های ایوان گازیدیس فکر می کردم، خودم را مقابل مردی یافتم که تمام عمرش را وقف میلان کرده و اکنون با تمام سختی هایی که در راه متحمل شده، سعی دارد راه خانواده اش را طی کند. پائولو با گفتن اینکه فوتبال مثل یک چرخه است و همه تیم ها در این چرخه روزهای بد و خوبی را سپری می کنند، حرف هایش را آغاز کرد.

«خوش شانس بودیم که چرخه میلان 25 سال به طول انجامید و با سیلویو برلوسکونی به نقاط اوج و شکوه رسید. هر باشگاهی از این دوران ها دارد. منچستریونایتد و رئال مادرید هم داشته اند و دارند. هر باشگاهی در تاریخچه ای که دارد، لحظات باشکوه و یا حتی سختی را پشت سر گذاشته است. به عنوان پائولو مالدینی مدیر، باید در آن واحد به 200 مورد فکر کنم. وقتی بازیکن بودم فقط به خودم فکر می کردم و اگر کاپیتان بودم، مسئولیت تیم را برعهده داشتم. یک بازیکن تمرین می کند، بازی می کند و به خانه می رود. قطعا بازیکن بودن هم کار سختی است اما بازه زمانی فعالیت کمی دارد. امروزه کار مربیان هم نسبت به 15 سال پیش عوض شده است. قبلا یک مربی، یک ساعت پیش از بازیکنان می آمد و همراه آن ها می رفت اما الان اگر تمرین ساعت 5 برگزار می شود، سرمربی ساعت 9 صبح می آید و ساعت 9 شب به خانه می رود.

یک مدیر فنی دو وظیفه دارد. من همیشه در دفترم کار می کنم. نقل و انتقالات هم تقریبا تمام سال یک موضوع درگیر کننده است. همیشه و دائما با مدیر برنامه ها قرار ملاقات دارید. سپس بخش فنی این موضوع درگیرتان می کند. اول تمرینات را از نزدیک تماشا می کند و سپس بازی ها را دنبال می کنید. امسال فقط 8 روز تعطیلات داشتم که همیشه هم گوشی کنارم بود تا اگر تماسی گرفته شد، پاسخ بدهم. چند روز با خودم می گفتم بعدا به این موضوع رسیدگی می کنم. این کار بماند برای بعد اما نمی شد. یک حسی درونم وجود داشت. متاسفانه آدرنالین این کار مثل فوتبال بازی کردن نیست اما وظیفه من است تیمی دور هم جمع کنم که بتواند موفقیت کسب کند. این است که باعث می شود هیجان زده بشوم.»

تاثیر زلاتان ابراهیموویچ از نظر پائولو مالدینی و حضور دنیل مالدینی در تیم اصلی

زلاتان استاد است. هیچوقت نمی خواهد ببازد و حتی در بازی های کارتی هم باختن را دوست ندارد. من هم مثل او بودم. همسرم همیشه سربه سر من می گذاشت که حتی در پینگ پونگ هم اجازه نمی دهم بچه هایم ببرند. رقابت طلب بودن همین است و در ذات یک قهرمان و ورزشکار حرفه ای وجود دارد. خانواده ما یک عمر در نقشی بازی کرد که همیشه باید دیگران را تعقیب می کرد اما اکنون یکی در خانواده مان پیدا شده که باید تعقیبش کنند (می خندد). اطمینان می دهم تعقیب کردن یک بازیکن، سخت تر از پا به توپ بودن است. به عنوان یک فولبک می توانم قول بدهم برگشتن به عقب زمین سخت بود. 

به بچه هایم گفته ام که اشتباه کردن بخش طبیعی از فرآیند یادگیری است. همیشه سعی کردم به بچه هایم اجازه بدهم در آرامش و راحتی تصمیم بگیرند و آن ها خودشان خواستند که فوتبالیست شوند. وقتی می شنوم که می گویند به خاطر حضور من، پسرانم در میلان بازی می کنند، واقعا ناراحت می شوم. این چیزها نباید مانع رشد نوجوانان شوند. دنیل از نظر من پسر بالغی است و خوش شانس است که در میلانلو و سن سیرو، با من وقت می گذراند اما در سنی قرار دارد که باید فداکاری هایی انجام بدهد و این بخش سخت ماجرا است.»

جفری مونکادا، مامور 007 میلان

جفری مونکادا، رئیس بخش استعدادیابی میلان که در موناکو کار فوق العاده ای به نمایش گذاشت، اکنون روبروی من نشسته است. او در موناکو سعی کرد با تعهد و بینشی که دارد، چندین جوان ارزنده به فوتبال فرانسه و جهان معرفی می کند که معروف ترین آن ها، کیلیان ام باپه، ستاره فعلی پاری سن ژرمن است. پای صحبت های مامور 007 میلان می نشینیم و البته این لقبی است که او خودش از دیگران شنیده و ظاهرا هم بدش نیامده است.

«در رسانه ها دیده ام که ما را شبیه مامورهای 007 خطاب می کنند و حقیقتا هم کمی شباهت دارد. باید همیشه سر صحنه باشید و یا حداقل تلاش کنید که در صحنه باشید. تمام باشگاه های بزرگ مانند بایرن مونیخ و منچسترسیتی، در رده های جوانان فوق العاده ظاهر می شوند. از نظرم وقتی یک بازیکن 20 ساله بازی بدی را پشت سر می گذارد و از نمره 10، 4 می گیرد ولی همچنان پتانسیلش را نشان می دهد، باید به او توجه شود. وقتی یک استعدادیاب می آید و به من می گوید که این بازیکن امروز، روز خوبی را پشت سر نگذاشت اما ارزشش را دارد دوباره دنبالش کنیم چون استعداد دارد، خوشحال می شوم.

در پایان تمامی آمارها و ارقام ها را جمع آوری می کنیم و به یک نتیجه واحد می رسیم. من به استعدادیاب هایی که فقط بازی ها را تماشا می کنند نیازی ندارم. همکاران من باید تمرینات را از نزدیک ببینند، با خانواده های آن ها صحبت کنند و با مسئول بخش آکادمی در خصوص وضعیت نوجوانان گپ و گفتگو داشته باشند. تماشای یک بازی، نوشتن گزارش آن بازی و رفتن به خانه ساده است. این را می توان از دفتر هم انجام داد اما باید داخل موضوع باشیم. قرارداد را بدانیم، وضعیت خانواده ها را بررسی کنیم و به دنبال جزئیات کوچکی باشیم که تفاوت ها را رقم می زنند. روابط انسانی، معنای بسیار مهمی دارد.»

استفانو پیولی، الهام گرفته از سیستم بایرن مونیخ

استفانو پیولی درست در میانه بدترین روزهای میلان پا به این باشگاه گذاشت و راهی را آغاز کرد که اکنون به سیستمی موفق تبدیل شده است. استفانو پیولی شاید حتی تا همین چهار ماه پیش هم مشخص نبود که آینده ای در میلان داشته باشد یا نه اما عملکرد تیم او به قدری عالی بود که باشگاه را وادار کرد به این سرمربی باتجربه وفادار بماند. یک نوع وفاداری که باشگاه باید قید رالف رانگنیک را می زد تا ثبات را لمس کند.

«تقریبا از ژانویه شروع کردم بایرن مونیخ را از نزدیک دنبال کنم. به دستیارانم گفتم آن ها بهترین و زیباترین سبک فوتبال را در تمامی اروپا به نمایش می گذارند چون سبک فوتبالی آن ها پر حرارت و جدی بود. تمام تیم های قدرتمند اروپا کم و بیش سعی می کنند با پرسِ بالا از جلوی زمین، دست و پای حریفشان را ببندند و سپس با بازیکنان مستعد و بزرگ، سریعا به فکر حمله و ضدحمله باشند. این دقیقا مسیری است که ما هم دنبال می کنیم. درخشش میلان ارتباطی به قرنطینه و تعطیلی فوتبال نداشت و حاصل سختکوشی های ما بود. بازیکنان به خودشان و ایده هایی که برایشان تداعی کردیم، باور کردند و نتایج شامل تغییراتی شد. 

همیشه سعی کردم بازیکنانم را در جریان هویت و فلسفه ای که می خواهم بسازم، قرار بدهم. روز به روز این تلاش ها بیشتر شدند و خب این نتایج در زمین بازی نمود پیدا کنند. باشگاه همیشه با من صادق و منصف بود و متوجه بودم که ایوان گازیدیس بیشتر به تمرینات می آید و حضورش را ملموس می کند. باشگاه در ژانویه با خرید زلاتان ابراهیموویچ، سیمون کیائر و الکسیس سائلماکرز به من عناصری را دادند که با پتانسیل جوانیِ تیم ترکیب کنم و در زمان درست، ظرفیت تیم را نشان بدهم.»

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: پائولو مالدینی استفانو پیولی ایوان گازیدیس یک بازیکن یک بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیوها و واکنش‌های برتر آندری لونین در درون دروازه‌ رئال مادرید / فیلم

آندری لونین این روزها و با مصدومیت تیبو کورتوا، دروازه بان اول رئال مادرید فرصت بسیار خوبی برای نشان دادن توانایی های خود یافته است.

دانلود (60.1MB)

دیگر خبرها

  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه
  • لائوتارو: تاریخ‌ساز شدیم، نباید این خوشحالی تمام شود
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • چرا سخت و خسته از خواب بیدار می شوید ؟
  • چطور دست‌ و پای خواب‌ رفته را بیدار کنیم؟
  • چطور دست و پای خواب رفته را بیدار کنیم؟
  • سیوها و واکنش‌های برتر آندری لونین در درون دروازه‌ رئال مادرید / فیلم
  • علت خواب رفتن پا‌ها / چگونه دست و پای خواب رفته را بیدار کنیم؟
  • اهمیت صبحانه برای کودکان