Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر گانتز از تل آویو که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز به سر می برد به آمریکا که این کشور هم وضعیت بهتری ندارد و دیدار با مارک اسپر همتای آمریکایی او انتقادهایی را در داخل رژیم صهیونیستی برانگیخته است.

 

 مقامات دفتر گانتز  اعلام کرده اند: این سفر بیست و چهارساعته شامل دیدار و گفت وگو برای حفظ «برتری نظامی وتاکتیکی در منطقه»، سیاست بین المللی در قبال ایران و راهبردی برای (به اصطلاح) توقف توسعه قدرت و نفوذ تل آویو در خاورمیانه و بحث و گفت وگو درباره همکاری های نظامی و خرید تسلیحاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته پیش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای امضای توافق عادی سازی روابط با بحرین و امارات راهی واشنگتن شد؛ سفری که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت به ویژه این که تنها چند روز بعد از این سفر به دلیل شدت گرفتن آمار تلفات ناشی از کرونا در سرزمین های اشغالی دوره دوم قرنطینه در آن آغاز شد.

به نوشته روزنامه جروزالم پست بسیاری از این تعجب می کردند که چرا نتانیاهو باید در شرایطی که صدها اسرائیلی به خاطر کووید -۱۹ در بیمارستان ها بستری شده اند و مرگ بیش از هزار نفر و وخامت حال دستکم ۶۰۰ نفر، راهی چنین سفری شود.

این درحالی است که به اذغان خود این روزنامه، میلیون ها نفر از اسرائیلی ها با تبعات اقتصادی شیوع همه گیری دست و پنجه نرم می کنند و خانواده های اسرائیلی به دنبال از دست دادن مشاغل خود تلاش می کنند معاش خود را تامین کنند.

بسیاری از اسرائیلی ها نسبت به مراسم امضای توافقی که در چمن کاخ سفید برگزار شد بی تفاوت بودند و مسائل مهمتری داشتند تا به آن بپردازند.

با گذشت یک هفته از این مراسم و سپری شدن چند روز از قرنطینه به دلیل موج کرونا و مرگ ۱۴۴ نفر دیگر ، همچنان نسبت به سفر بنی گانتز به واشنگتن بی تفاوت هستند. برخی از آنها می پرسند: چرا او در این شرایط چنین سفری را انجام می دهد؟ نمی تواند این مذاکرات را به صورت مجازی مانند موج اول قرنطینه کرونایی انجام دهد؟

با نشستن هواپیمای گانتز در واشنگتن، خبرگزاری رویترز گزارش داد که آمریکا و امارات متحده امیدوارند به توافق اولیه درباره فروش جنگنده های اف ۳۵ تا روز ملی امارات در دوم دسامبر (آذر) دست یابند.

امارات به عنوان بخشی از روند عادی سازی روابطش با رژیم صهیونیستی از بیان این که به دنبال خرید جنگنده های پیشرفته اف ۳۵ است ابایی نداشته است. بر اساس گزارش ها امارات همچنین پهپادهای «ریپر» و هواپیماهای پیشرفته جنگ الکترونیکی موسوم به «گراولر ای آ- جی ۱۸۰» را خریداری خواهد کرد.

هرچند که سالها طول خواهد کشید که خلبانان اماراتی در کابین چنین هواپیماهایی بنشینند، اسرائیل تمایلی به عقب نشینی از این معامله نظامی ندارد و بی صبرانه منتظر آن است.

گانتز تاکنون با اسپر تلفنی صحبت کرده است. این مذاکرات پس از انتشار گزارش هایی بود که نشان می داد امارات به دنبال خرید جنگنده های اف ۳۵ است و احتمالا او احساس کرده که لازم است به طور مستقیم با اسپر درباره حفظ امنیت برتری نظامی و تاکتیکی اسرائیل در منطقه و درخواست بسته جبرانی  هنگفتی به ازای آن مذاکره کند.

گانتز به تازگی در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست گفت اسرائیل برتری نظامی و تاکتیکی خود در منطقه خاورمیانه را با وجود هر گونه قرارداد نظامی احتمالی حفظ خواهد کرد.

در روزهای اخیر گانتز با تعدادی از افسران نظامی ارشد صهیونیستی درباره درخواستی که تل آویو باید به ازای این توافقات از آمریکا داشته باشد، رایزنی کرده است.

جروزالم پست سفر گانتز به آمریکا را از دو منظر بررسی کرده است: اقدام غیرمسئولانه برای فرار از مشکلات در این رژیم و فرصتی که تل آویو نمی تواند در احتمالا  زمان اندک باقی مانده تا حضور ترامپ در کاخ سفید از دست بدهد.

وعده آمریکا به تل آویو برای کمک به حفظ تلاش مخرب این رژیم در منطقه

در آمریکا به گزارش وزارت دفاع این کشور، اسپر به گانتز وعده داده واشنگتن برتری نظامی و تاکتیکی اسرائیل در خاورمیانه را حفظ خواهد کرد.

اسپر در ابتدای نشست پنتاگون با این مقام صهیونیستی چنین وعده ای را داد.

گانتز در بین ارتش آمریکا غریبه نیست به ویژه این که به عنوان افسر جوان در پایگاه نظامی آمریکا در ایالت کارولینای شمالی آموزش دیده و در کنار بسیاری از افسران آمریکایی کار کرده است. او وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از زمان تشکیل دولت ائتلافی در آوریل گذشته بوده است و قرار است در نوامبر سال ۲۰۲۱ نخست وزیر شود.

اسپر گفت: در این دیدار تاکید کرده که اسرائیل مهم ترین شرکت راهبردی آمریکا در خاورمیانه است و چنین همکاری ای براساس ارزش ها و منافع و دغدغه های مشترک است.

آمریکا اولین کشوری بود که رژیم صهیونیستی را از زمان شکل گیری این رژیم در سال ۱۹۸۴ به رسمیت شناخت.

گانتز از استقبال گرم اسپر در این سفر قدردانی کرده و وعده داده که اسرائیل به تعمیق روابط با آمریکا کمک خواهد کرد.

ترامپ به تازگی با تلاش برای برقراری روابط دو کشور عربی با رژیم صهیونیستی خشم جهانیان را برانگیخت.

امارات و بحرین به تازگی با وساطت آمریکا با رژیم اشغالگر قدس توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند؛  اقدامی که رهبران فلسطین آن را خیانت تاریخی و زدن خنجر از پشت به فلسطین ارزیابی کردند.

ترامپ پیش بینی کرد که کویت و حدود ۷ کشور دیگر به جمع کشورهایی که با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی امضا کرده‌اند، ملحق شوند؛ ادعایی که از سوی کویت تکذیب شده است.

هیأت دولت کویت در نشست روز دوشنبه خود به ریاست شیخ صباح الخالد بر پایبندی این کشور در حمایت از گزینه‌های ملت فلسطین تأکید کرد.

دولت کویت همچنین مسأله فلسطین را مسأله اساسی و نخست اعراب و مسلمانان توصیف و بر تعهد این کشور به ایستادن در کنار ملت فلسطین تأکید کرد.

کویت در این بیانیه از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حلی عادلانه و فراگیر برای مسأله فلسطین حمایت و تأکید کرد که راه ‌حل مسأله فلسطین طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی، باید به اشغالگری پایان دهد و به تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ و بازگشت آوارگان منجر شود.

310 310

کد خبر 1435705

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل بنی گانتس مارک اسپر رژیم صهیونیستی برتری نظامی عادی سازی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

نمایندگان دائم ایالات متحده آمریکا و متحدان این کشور در سازمان ملل متحد، در تداوم تلاش‌های غرب برای دلگرمی و تقویت روحیه رژیم صهیونیستی، پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه اسراییل را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: ما حملات ۱۳ آوریل جمهوری اسلامی ایران و شرکای آن به اسرائیل را که شامل پرتاب چند صد موشک بالستیک، موشک کروز و پهپادهای تهاجمی علیه چندین هدف بود را به صراحت محکوم می کنیم. باید توجه داشته باشیم که این حمله گسترده می توانست باعث خسارت قابل توجه و تلفات جانی شود.

این بیانیه در تداوم فضاسازی‌ها علیه اقدام مشروع ایران می‌افزاید: ما همچنین این واقعیت را محکوم می کنیم که تسلیحات پرتاب شده به سوی اسرائیل حریم هوایی چندین کشور منطقه را نقض کرده، جان مردم بی گناه آن کشورها را به خطر انداخته و به نظر می رسد از حریم هوایی نزدیک اماکن مقدس در قدس عبور کرده است.

در بیانیه یادشده از مداخله ایالات متحده و متحدانش برای رهگیری موشک‌های ایران قدردانی شده و آمده است: ما از تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید فوری خشونت در منطقه، به دنبال تلاش‌های هماهنگ برای دفاع در برابر حمله ایران استقبال می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما توقیف غیرقانونی یک کشتی تجاری با پرچم پرتغال در نزدیکی تنگه هرمز در ۱۳ آوریل را محکوم می کنیم و از ایران می خواهیم که کشتی و خدمه بین المللی آن را فورا آزاد کند. ما متذکر می شویم که حمله تشدید کننده ایران آخرین نمونه از اقدامات خطرناک و بی ثبات کننده این کشور و شرکای ستیزه جوی آن است که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

نویسندگان این بیانیه در پایان خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها شده و نوشته‌اند: ما همکاری دیپلماتیک خود را برای حل و فصل همه تنش ها در منطقه تقویت خواهیم کرد.

این بیانیه از سوی ایالات متحده، آلبانی، آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، کانادا، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، اکوادور، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، هلند، نیوزیلند، نروژ، ایالات فدرال میکرونزی، پالائو، پاپوآ گینه نو، لهستان، پرتغال، جمهوری کره ، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، اوکراین و بریتانیا صادر شده است.

جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح
  • اقدامات نتانیاهو برای اسرائیلی‌ها هم مضحک است
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • ایتالیا: زمان برقراری آتش‌بس در غزه است
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!
  • دستاوردهای تاریخ‌ساز عملیات «وعده صادق»