Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:33:30 GMT

بم پایتخت زکات کشور

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۷۴۶۷

بم پایتخت زکات کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همایش زکات شرق استان کرمان در فرمانداری بم با حضور ائمه جمعه و فرمانداران چهار شهرستان شرقی استان کرمان (بم، نرماشیر، فهرج و ریگان) به همراه رؤسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهادکشاورزی این شهرستان ها برگزار شد.

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم در این همایش گفت: امسال بم به عنوان پایتخت زکات کشور معرفی شده است، پس باید در زمینه ترویج فرهنگ زکات بیشتر تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فریضه زکات را بسیار مهم خواند و افزود: نقش زکات در محرومیت زدایی و رفع نیازمندی‌های جامعه بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام دانشی تصریح کرد: به منظور فرهنگ سازی و نهادینه کردن فریضه زکات، شهر بم به عنوان پایتخت زکات کشور معرفی شده است و از آنجایی که زکات یک فریضه دینی و بسیار مهم است، در صورتی که در جامعه انجام شود، فقیری در جامعه پیدا نمی‌شود.

او بیان داشت: با توجه به برداشت خرما در شرق استان کرمان، اگر همه افراد زکات محصول خرمای خود را پرداخت کنند، علاوه بر رفع مشکل نیازمندان، تقویت دین، عمران مساجد نیز با انجام این فریضه ی مهم انجام می‌شود.

شهسوارپور فرماندار بم نیز گفت: باید تمام دستگاه ها، شورا‌ها و دهیاری‌ها به منظور فرهنگ سازی زکات اقدام کنند و در این راه از ظرفیت مردمی نیز استفاده شود.

حجت الاسلام قاسم زاده نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان هم گفت: زکات در جهاد کشاورزی باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، چرا که زکات علاوه بر رشد و برکت محصول، مانع از آفات نیز می‌شود.

او با اعلام اینکه شهرستان بم‌، پایگاه مهم تولید خرما در کشور است، افزود: زکات برای خرما لازم است و برای فرهنگ سازی زکات باید همه کمک کنند.

حجت الاسلام قاسم زاده با اشاره به اینکه ستاد راهبردی زکات در جهاد کشاورزی استان کرمان تشکیل شده است، تصریح کرد: بر‌ای زکات، برنامه ۵ ساله ای طراحی کرده ایم.

او بیان داشت: آموزش و تاکید برای زکات دادن خیلی مهم است و در جمع آوریش باید ضمن مشارکت، با همکاری تمام دستگاه‌ها زمینه‌ی پرداخت آن فراهم شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زکات مستحبی محصولات کشاورزی استان کرمان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های پایتخت پاکستان به نام «ایران» نام‌گذاری شد

رئیس‌جمهور اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان پس از دیدار و رایزنی‌های خود، از یادمان نام‌گذاری یکی از بزرگ‌‍ترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» رونمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهباز شریف عصر امروز_ دوشنبه سوم اردیبهشت_ در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به پاکستان، پس از دیدار دوجانبه، برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه، حضور در مراسم امضای اسناد و تشریح دستاوردها و نتایج رایزنی‌های سران و مقامات دو کشور در نشست مطبوعاتی، از لوح یادبود نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر اسلام‌آباد که از مقابل پارلمان پاکستان آغاز می‌شود، رونمایی کردند.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیأتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس‌جمهور پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد داشت.

منبع: ایرنا کد خبر 747002

دیگر خبرها

  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت
  • یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های پایتخت پاکستان به نام «ایران» نام‌گذاری شد
  • خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود
  • پایتخت پاکستان، مزین به تصاویر رئیس جمهوری اسلامی ایران +عکس
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس