Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت هفته‌ دفاع مقدس؛‌ دفاع مقدس را  حماسه شکوهمندی دانست که غرور و قیام را در قلوب و وجود مظلومان و ستمدیدگان عالم، جاری و ساری کرده است.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در پیامی «چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس» را گرامی داشت.

متن این پیام بدین شرح است: «ایران، سرزمین پارسیان و سرای پارسایان، پیشینه‌ای به بلندای تاریخ و ریشه‌ای به ژرفای فرهنگ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر گاه‌شمار ایران اسلامی صفحات زرّینی نقش بسته است که راوی فهم و فرهنگ، دین و دانش، غرور و غیرت و جهد و جهاد است.

به گواه تاریخ، ایرانیان همواره آوازگر و آغازگر صلح و سلام بوده‌اند و آنگاه که با گشاده‌رویی، آیین اسلام را با جان و دل پذیرا می‌شوند و با گشاده دستی آداب آن را به جای می‌آورند، «اشدّاءُ علی الکفّار و رُحماءُ بینهم» در نهادشان نهادینه می‌شود.

پیروزی دین‌مدارانه، فرهنگ‌محور و طاغوت‌ستیزانه‌ی «انقلاب اسلامی ایران»، که به زعامت حضرت امام خمینی (ره) استقرار یافت و اکنون با رهبری‌ داهیانه‌ی مقام معظّم رهبری- مدظله العالی- با صلابت استمرار می‌یابد، طلوعی دوباره‌ در عصر معاصر است که بارقه‌های امید به رستگاری را نه‌تنها در دل ایرانیان، که در جان آزادی خواهان جهان تابانده است. پس از آن، دفاع مقدس، حماسه شکوهمند دوران حاضر است که غرور و قیام را در قلوب و وجود مظلومان و ستمدیدگان عالم، جاری و ساری کرده است.

اکنون در حالی چهلمین سالگشت آغاز دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که آن روحیه‌ی دلاورانه و رویکرد ستم‌ستیزانه به شایسته‌ترین شکل ممکن در نسل جوان تجلّی یافته است که تحت پرچمی با عنوان بلند مدافعان حرم، در حال دفاع از حریم الهی هستند.

 اینجانب به عنوان خادم کوچک ملّت رشید ایران در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، ضمن گرامیداشت «چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس» و نکوداشت یاد و خاطره‌ی شهدای عزیز و تعظیم در برابر مجاهدت‌های جانبازان و آزادگان آن دوران افتخارآفرین و نیز تکریم خانواده‌های معظّم آنان، از همه‌ی کسانی که دل در گرو آزادی و آبادی ایران اسلامی و اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی دارند، به‌ویژه جامعه‌ی فهیم فرهنگیان، دانشگاهیان، حوزویان، فرهیختگان، هنرمندان و سایر کسانی که صاحب اندیشه‌اند، می‌خواهم در غایت دقت و نهایت ظرافت با استفاده‌ی جامع و جاذب از ظرفیت فرهنگ، هنر و رسانه، از «دفاع مقدس»، نه به عنوان یک «جنگ»، که آغاز و پایانی دارد، بلکه به مثابه یک «فرهنگ» که در طول زمان، جاری است، بهره‌ ببرند تا از این طریق آموزه‌های زنده و ارزنده‌ی «فرهنگ مقاومت» بیش از پیش به نسل نوخاسته‌ی انقلاب منتقل شود».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چهل سالگی دفاع مقدس وزير آموزش و پرورش دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان

استاندار همدان در این مراسم گفت: در هشت سال دفاع مقدس همه قشر‌های جامعه با وحدت رویه برای دفاع از اسلام و میهن بسیج شدند و به فضل الهی با اقتدار و عظمت توانستند، از مرز‌های ایران صیانت کنند و هم اکنون در برابر مستکبران و متجاوزان با قوت ایستاده اند.

علیرضا قاسمی فرزاد نقش حضور و پشتیبانی بانوان را از نیرو‌های مسلح و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با اهمیت توصیف کرد و گفت: حمایت‌های بی دریغ بانوان از مردان غیور و دلاور نوعی دلگرمی و تشویق و ترغیب برای مجاهدان خاک وطن بود.

او گفت: عملیات وعده صادق عملیاتی نمادین و حامل پیامی برای اسرائیل و استکبار جهانی بود تا به حقانیت و قدرت دفاعی نظام اسلامی و سپاه پاسداران پی ببرند و بدانند که موشک‌های ایران هزاران کیلومتر را طی می‌کنند می‌توانند بر سر هر مستکبر و ظالمی فرود آیند.

مجید صفدریان، مدیرکل بنیاد و شهید و امور ایثارگران استان همدان هم گفت: جانبازان، مجاهدین فی سبیل الله هستند و در دفاع مقدس با همه وجود از اسلام و نظام مقدس اسلامی دفاع کردند و در این راه از جان عزیز و سلامتی خود هم گذشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • ارتش مایه غرور و عزت ایران اسلامی است
  • حماسه‌آفرینی‌های ارتش چراغ راه مجاهدان عرصه حق و باطل است
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران