Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اربعین علاوه بر هیئات و ادارات به صورت محدود در ۱۲ نقطه گلزار شهدای گمنام شهر بندرعباس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، نشست کارگروه تبلیغ کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان، صبح امروز با حضور حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد ایمانی‌فرد مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام محمد برزگرپور مسئول بسیج طلاب هرمزگان و مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 حجت الاسلام «علی اکبر انصاری راد» در این نشست با اشاره به اهیمت اربعین ، اظهار کرد: اربعین در فرهنگ اهل بیت(ع) و در متون دینی و حدیثی ارزش زیادی دارد، آثار حفظ حدیث در 40 روز و خواندن دعای عهد در 40 روز از نمونه‌های اهمیت اربعین است.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به متون دینی و روایات، امام حسین(ع) در راستای اهداف خود یک حرکتی را به ثمر رساند که باعث احیای اسلام ناب محمدی(ص) شد، این جانفشانی امام حسین (ع) را باید تا قیام قیامت جاوید نگه داریم، این عمل ما باعث احیاء دین اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: همه ‌می دانیم مصائب و سختی هایی که برای امام حسین(ع) به وجود آمد، برای هیچ یک از امامان و پیامبران وجود نداشته است، مصیبت سیدالشهداء از همه مصائب عظیم تر بود و این دلیل بر اهمیت دادن به عزای اربعین امام حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به درس اربعين، گفت: زنده نگه داشتن ياد حقيقت و خاطره شهادت در مقابل توفان تبليغات دشمن، درسي است كه اربعين به ما مي‌دهد.

 

گفتنی است، ثبت نام از خطبا و مداحان داوطلب جهت حضور در ادارات، اماکن عمومی و روضه های خانگی، برگزاری مراسم اربعین علاوه بر هیئات و ادارات به صورت محدود در ۱۲ نقطه گلزار شهدای گمنام شهر بندرعباس و پیگیری راه اندازی موکب سیار و تبلیغات اربعینی در سطح شهر از جمله مواردی است که در نشست کارگروه تبلیغ کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان به تصویب رسید.

 

همچنین برگزاری نشست توجیهی مسؤولان جهت برپایی مواکب شهری و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا‌، برگزاری ۳ شب مراسم عزاداری در شهرهای استان، برگزاری نشست با موضوع اربعین و بانوان زینبی و پاسداشت خواهران شهیده در حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری مراسم مرکزی در شهرهای استان با عزاداری و قرائت زیارت اربعین پیش از ظهر اربعین به صورت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیگیری قرائت زیارت اربعین و محیط آرایی در ارگان‌های دولتی و نظامی استان از دیگر مصوبات این نشست است.

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: گلزار شهدای گمنام مراسم اربعین حجت الاسلام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: این راهپیمایی در سراسر هرمزگان همزمان با دیگر استان‌های کشور فردا پس از نماز جمعه از جلو مصلی‌های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ایمانی افزود: مردم بندرعباس با راهپیمایی از مسجد جامع تا میدان انقلاب، همبستگی و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و حملات مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام می‌کنند.

بیشتر بخوانید؛ برگزاری رژه اقتدار بسیج دریایی مردم پایه حمایت از انتفاضه فلسطین در هرمزگان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بندرعباس هم گفت: برای برگزاری باشکوه این راهپیمایی در بندرعباس، از سه راه گمرک محور شرق به غرب و از هتل هرمز محور غرب به شرق از بعد از نماز جمعه تا پایان راهپیمایی مسدود می‌شود.

سرهنگ نقی حیدری افزود: بولوار شهید مطهری بندرعباس نیز از هر دو طرف مسدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • آغاز رژه ارتشیان سرافراز در بندرعباس