Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@20:45:45 GMT

وکیل رایگان، خدمتی نو از موسسه حقوقی اوستا

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۷۸۲۷

وکیل رایگان، خدمتی نو از موسسه حقوقی اوستا

معنای لغوی وکیل، کارگزار ،مباشر ،کسی که شخص انجام کارهای خود را به وی واگذار می کند ،نمایندگان مجلس که از طرف مردم انتخاب می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از موسسه حقوقی اوستا، طبق ماده ۶۵۶ قانون مدنی وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام کاری نایب خود قرار می دهد. وکالت عقدی جایز است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از پرداختن به موضوع وکیل رایگان در تهران ابتدا نیاز است توضیحاتی در مورد وکیل داده شود.

موارد مرتفع شدن عقد وکالت :

۱. عزل وکیل توسط موکل

۲. استعفای وکیل

۳. به موت یا جنون وکیل یا موکل

طبق ماده ۶۷۹قانون مدنی موکل می تواند هروقت بخواهد وکیل را عزل کند مگر این که عدم عزل وکیل در ضمن عقد لازمی شرط شده باشد.

انواع وکالت :

۱. وکالت مطلق : یعنی شخصی را برای تمام امور وکیل قرار دهد که شامل امور اداری ومالی موکل می شود.

۲. وکالت مقید: یعنی وکیل فقط در مورد مشخصی که موکل تعیین می کند حق دخالت دارد.مثل خرید خانه یا فروش خانه.

وکالت از لحاظ شکلی به وکالت رسمی ،عادی یا شفاهی تقسیم می شود. مورد وکالت باید امری باشد که به موجب قانون یا طبیعتا در انحصار شخص نباشد مثل وکالت در مجلس معامله که باید خود شخص عمل کند و نمی‌تواند فرد دیگری را به عنوان وکیل معرفی کند و موضوع دیگر این که موکل خودش قادر به انجام موضوع وکالت باشد به طور مثال فرد ورشکسته که از دخالت در اموال ممنوع است نمی‌تواند در مورد آن به دیگری وکالت دهد.

انواع وکیل :

۱. وکیل انتخابی : رایج ترین نوع وکیل است که موکل فردی را به عنوان وکیل خود انتخاب می‌کند که در مراجع قضایی به دفاع از وی بپردازد.

۲. وکیل تسخیری : این وکیل در امور کیفری به وکالت می‌پردازد یعنی در امور کیفری که وجود وکیل در دادگاه و برای دفاع از متهم لازم است  و شخص متهم بضاعت مالی نداشته باشد و یابه هر دلیلی از اخذ وکیل خود داری کند دادگاه از میان وکلای دادگستری یک وکیل برای وی انتخاب می‌کند .به وکیلی که به این نحو وارد پرونده می‌شود وکیل تسخیری می گویند.

۳. وکیل معاضدتی : در صورتی که فرد تمکن مالی نداشته باشد می‌تواند از کانون وکلا تقاضای وکیل معاضدتی کند .کانون هم پس از بررسی شرایط متقاضی برای وی وکیل معاضدتی تعیین می‌کند .وکیل معاضدتی حق دریافت هیچ گونه وجهی را از موکل خود ندارد به استثنای هزینه تمبر دادرسی.

گرفتن وکیل رایگان در تهران

۴. وکیل سازمانی : بر اساس قانون حمایت از نیروهای مسلح و دولتی در صورتی که این کارمندان دولتی چه کشوری و چه لشکری در زمان انجام خدمت خود با مشکل حقوقی و قضایی روبه رو شوند سازمان محل خدمت موظف است متخصصان حقوقی خود را به عنوان وکیل برای دفاع از کارمندان در اختیار آن ها قرار دهد.

به چنین وکلایی که در مراجع قضایی از حقوق کارمندان خود دفاع می کنند وکیل سازمانی می گویند.

۵. وکیل اتفاقی : در برخی موارد افرادی در رشته حقوق تحصیل کرده‌اند ولی هنوز شغل آن ها وکالت نیست ولی به صورت کاملا اتفاقی در مسیر حل مشکلات و رسیدگی به پرونده خویشاوندان خود در مراجع قضایی قرار می‌گیرند.

در واقع این افراد بدون وارد شدن به مراحل کارآموزی و آزمون کانون وکلا در یک مورد خاص پروانه وکالت اخذ کرده‌اند و  با سپری نمودن روند قانونی و پرداخت هزینه ها می توانند چنین وکالتی را بپذیرند و از این طریق از حقوق خویشاوندانش دفاع کنند، به چنین وکیلی وکیل اتفاقی می‌گویند.

وکیل رایگان در تهران

امروزه کار وکالت هم مانند سایر کارها بدون نیاز به حضور فیزیکی موکل و از طریق تلفن و اینترنت انجام می شود که با توجه به نیاز روزافزون مردم به اطلاعات حقوقی و استفاده آن ها از خدمات مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف حقوق "موسسه حقوقی اوستا" خدمت جدیدی را تحت عنوان وکیل رایگان به مجموعه خدمات خود اضافه کرده است که در این خدمت جدید خدمات مشاوره‌ای رایگان در اختیار شهروندان محترم قرار می گیرد که با تماس های تلفنی می توانند تمام سوالات حقوقی خود را در زمینه های مختلف حقوقی و ثبتی از مشاوران و وکلا موسسه پرسیده و جواب های کامل دریافت کنند.

وکلا و مشاوران موسسه حقوقی اوستا در طول شبانه روز پاسخ گوی سوالات مردم هستند.

وکیل رایگان به عنوان خدمت جدید از موسسه اوستا است که برای تمام شهروندان لازم و ضروری است  چرا که با توجه به حجم پرونده های حقوقی نیاز مردم به خدمات مشاوره ای بیش از پیش احساس می‌شود.

تمام اقشار مردم به راحتی و با گرفتن شماره تماس های موسسه ۴۵۴۰۳-۰۲۱ می توانند با کارشناسان و مشاوران و وکلای موسسه حقوقی اوستا ارتباط برقرار کنند و از خدمات مشاوره رایگان و وکیل رایگان استفاده کنند.

https://www.avestalaw.com

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وکیل رایگان خدمات مشاوره وکیل معاضدتی وکیل رایگان عنوان وکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از قوه قضائیه در مجلس به دلیل استنکاف از قانون وکلا

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره استنکاف کانون وکلا از جذب وکیل در کشور پرداخت و گفت: مجلس مجددا به دلیل جذب نشدن وکیل در آزمون ۱۴۰۱ از کانون وکلا طرح سوال خواهد کرد. - اخبار سیاسی -

حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که تقریبا یک سال از تصویب قانون تسهیل مجوز کسب و کار می‌گذرد، اما متاسفانه هنوز هم بخشی از  پذیرفته شدگان 1401 بعد از یک سال به دلیل کارشکنی کانون وکلا نتوانستند پروانه خود را دریافت کنند، گفت: در مجلس باید مجددا طرح سوال از کانون وکلا و همچنین وزارت دادگستری و قوه قضائیه را به جریان بیندازیم تا کانون وکلا مکلف به اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و برگزاری آزمون های وکالت و پذیرش وکیل بر اساس مصوبه مجلس شود.

علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟

وی در ادامه بیان کرد: اما متاسفانه کانون وکلا همچنان معتقد است که کار برای وکلایی که هستند وجود ندارد و یا کم است و به همین دلیل از افزایش جذب وکیل در آزمون اسکودا می ترسد. ولی کانون وکلا از این موضوع می ترسد که اگر به اندازه معمول جهانی وکیل جذب و به بازار ارائه خدمت افزوده شود، حق الوکاله وکلا کاهش پیدا خواهد کرد.

نوروزی افزود: وقتی عرصه وکیل به میزان نیاز و جمعیت موجود در جامعه باشد قطعا این حوزه از انحصار برخی خارج می‌شود و قیمت خدمات وکیل در کشور متناسب می‌شود. در حال حاضر به دلیل کمبود وکیل حق الوکاله‌ها بسیار بالا است و همین امر باعث می شود که مردم عادی برای حل دعاوی خود به وکیل مراجعه نکنند.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: قوه قضائیه نرخ خدمات وکلا را اعلام می کند ولی وکلا به این نرخ به مردم خدمات ارائه نمی دهند. تلاش کانون وکلا این است که خارج از تعرفه از مردم حق الوکاله دریافت کنند و چون وکیل کم است مردم مجبورند این مبلغ را بپردازند.

وی با بیان اینکه وقتی بر تعداد وکلا افزوده شود قطعا نرخ این خدمات کاهش پیدا خواهد کرد ادامه داد: اما متاسفانه برخی معتقدند که باید راه صد ساله را یک ساله بروند و فکرشان این است که با کمبود وکیل پیمودن این راه برایشان آسان تر است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس بیان کرد: کانون وکلا راه و حرفش مشخص است و همیشه حرفش یک کلام است و می گوید که باید تعداد وکیل کم باشد ولی ما می گوییم که وکیل باید به اندازه استاندارد جهانی باشد یعنی هر 100 هزار نفر 200 وکیل نیاز دارد. باید قوه قضائیه طوری شرایط را کنترل کند که اخذ وجوه خارج از عرف از بین برود و راهی وجود ندارد جز اینکه به اندازه استاندارد جهانی وکیل بگیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ مشخص شد
  • آزمون وکالت ۱۴۰۳ کی برگزار می‌شود؟
  • آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود
  • «قشون» از چه زمانی «ارتش» شد؟
  • ماجرای فروش سوالات آزمون وکالت؛ وقتی با ۲۰ میلیون تومان می‌توان وکیل شد!
  • فروش تضمینی سوالات آزمون های استخدامی و کنکور با رمزارز؛ با پرداخت ۲۰ میلیون تومان وکیل شوید | سوالات کنکور تجربی و انسانی چند؟
  • وکیل آنلاین بزرگترین مجموعه آنلاین حقوقی کشور
  • طرح سوال از قوه قضائیه در مجلس به دلیل استنکاف از قانون وکلا