Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:51:09 GMT

غار علیصدر پاکسازی شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۷۸۳۸

غار علیصدر پاکسازی شد

مهدی مجیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: غارها جاذبه زیادی برای طبیعت‌گردی دارند و علاوه بر آشنایی مردم با ارزش‌های غار که اولین قدم برای حفاظت از آن‌ها است می‌تواند با جذب گردشگران داخلی و خارجی از نظر اقتصادی در منطقه تاثیرگذار باشد. 

وی اظهار داشت: غار علیصدر نیز به عنوان بزرگترین غار آبی قابل قایقرانی جهان همواره به عنوان اولین مقصد گردشگری در استان همدان مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر ابراز امیدواری کرد: در ۶ ماه دوم سال جاری نیز بتوان میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

مجیدی اظهار داشت: روز ملی غار پاک، فرصت خوبی برای ترویج ضرورت حفاظت از غارها بین مردم و مسوولان است که امروز در حرکتی نمادین با همکاری اهالی روستای علیصدر، کارکنان و دانش آموزان دختر نسبت به پاک سازی محوطه غار علیصدر اقدام شد.

وی ادامه داد: در این برنامه پس از پاکسازی سطح آب غار، محوطه داخلی و بیرونی غار علیصدر نیز توسط نوجوانان و کارکنان علیصدر پاکسازی شد.

مجیدی یادآوری کرد: امسال این غار برای چندمین ‌بار بود که علاوه بر ضدعفونی، پاکسازی شد، هرچند علیصدر به دلیل نظارت دائمی، جزو غارهای پاک‌ جهان است.

علیصدر تنها غار تالابی کشورمان است که بر اساس تحقیقات کارشناسان مطرح زمین شناسی دنیا، یکی از بی نظیر ترین و بزرگ ترین غارهای آبی جهان است که شکل گیری آن به دوره ژوراسیک دوره دوم زمین شناسی بر می گردد.

غار علیصدر در سال های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ توسط تعدادی از کوه نوردان و غار نوردان گروه سینای همدان شناسایی شد و قایقرانی در این غار با وسایل ابتدایی در سال ۴۶ به همت دست اندرکاران امر تعریض دهانه غار امکان پذیر شد.

دمای داخل غار حدود ۱۶ درجه و دمای آب ۱۲ درجه سانتیگراد ثابت است PH آب تقریبا خنثی است و عمق آب بین نیم تا ۱۴ متر اندازه گیری شده است.

سختی آب غار علیصدر بالا بوده و از نوع آهکی است بنابراین استفاده از آن برای آشامیدن توصیه نمی شود، علیصدر غاری زنده است که هیچ گونه گاز سمی در آن یافت نمی شود و به علت وجود جریان هوا تنگی نفس در آن احساس نمی شود همچنین به علت نبود نور خورشید هیچگونه حیات جانوری در این غار دیده نشده است.

غار علیصدر در ۷۰ کیلومتری شمال غربی همدان و در یکی از مرتفع ترین مناطق استان در امتداد رشته کوه زاگرس واقع شده است و ارتفاع غار از سطح دریا ۲ هزار و ۱۸۰ متر است.

برچسب‌ها غار عليصدر همدان جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غار عليصدر همدان جهانگردی غار عليصدر همدان جهانگردی اخبار کنکور غار علیصدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله
  • پاکسازی ساحل بندرخمیر
  • پاکسازی منطقه کوهستانی صبرز تایباد
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • پاکسازی مسیر امامزاده عبدالله تا تپه نورالشهدای یاسوج
  • پاکسازی محوطه گنجنامه همدان از زباله
  • پاکسازی حریم جاده همدان - کبودراهنگ از زباله