Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یعقوب زاده در حاشیه رونمایی از این ۲ کتاب در محل نمایشگاه دفاع مقدس به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب بستنی قیفی با ۱۳۶ صحفه در قالب داستان کوتاه طنز از خاطرات واقعی رفتار شهید آیت الله بهاء الدین عراقی با نوجوانان و جوانان است.

او با بیان اینکه این کتاب از طریق مصاحبه با دوستان، یاران و نزدیکان شهید آیت الله عراقی نوشته شده است، گفت: این کتاب طنز بیشتر جنبه تربیتی برای روحانیون و والدین بچه ها دارد که بتوانند نوجوانان و جوانان را با زبان خودشان با معارف دینی آشنا و تربیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

یعقوب زاده، با بیان اینکه هرکسی می شود با حوصله و صبر و  رفتار خاص دعوت کرد البته با زبان خودشان باید با آنها حرف بزنیم.

این طلبه جوان در ادامه علت شهادت آیت الله عراقی را جذب نوجوانان و جوان به معارف دین و انقلاب دانست و گفت: گروهک منافقین که می دید تمام بچه های انقلابی و کمیته های انقلاب از نوجوانان و جوانان جذب شده آیت الله عراقی هستند و در مسجد اعتمادی شهر کرمانشاه دور او جمع می شوند تحمل نکردند او را ترور  و به شهادت رساندند.

یعقوب زاده، در ادامه کتاب بستنی قیفی را تقدیم به محمدهادی نوروزی فرزند شهید مدافع حرم مهدی نوروزی کرد.

این نویسنده ۳۵ ساله کرمانشاهی در بخش دیگری به انتشار کتاب ۲۷ صفحه ای جت کاغذی اشاره کرد و گفت: این کتاب براساس زندگی نامه ذبیح الله کرمی شاعر طنزپرداز کردی نوشته شده است.

او افزود: شهید کرمی قبل از انقلاب در آزمون استخدامی نیروی هوایی قبول شده بود اما به توصیه یک روحانی به جای خدمت در ارتش شاهنشاهی به سربازی اسلام و امام زمان (عج) در قالب لباس روحانیت درآمد.

یعقوب زاده در ادامه گفت: شهید کرمی در سال‌های قبل از انقلاب به خاطر اینکه بیشتر مردم استان بی سواد بودند در قالب شعر کردی و نوار صوتی شعرهای طنز و آگاهی بخش برای مردم می گفت و در حرکت های انقلابی مردم کرمانشاه نقش بسزایی داشت.

این نویسنده دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه قسمت دیگری از خاطرات شهید کرمی در دست تدوین دارد، گفت: کتاب جت کاغذی را به دختران شهید امنیت ایرج جواهری که در تظاهرات آبان ۹۶ به شهادت رسید، تقدیم می کنم. 

یکی از برنامه های ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه به مناسبت چهلمین سالگرد این رخداد مهم هر روز چند عنوان کتاب از نویسندگان دفاع مقدس استان رونمایی می شود و امروز علاوه بر ۲ کتاب بستنی قیفی و جت کاغذی از کتاب سردار دلها و شاکرمحمد نیز رونمایی شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۷ و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.
همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، هزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰ و مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شد و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

برچسب‌ها دفاع مقدس کرمانشاه کتاب پروندهٔ خبری کرمانشاه، استانی که کتاب جنگ در آن جا آغاز و بسته شد چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس کرمانشاه کتاب دفاع مقدس کرمانشاه کتاب اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است