Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات چینی به کاهش شدید زاد و ولد در استان سین کیانگ ،جایی که مسلمانان اویغور در اردوگاه های به اصلاح آموزشی نگهداری می شوند،اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « republicworld»، مقامات چینی به کاهش شدید زاد و ولد در استان سین کیانگ ،جایی که مسلمانان اویغور در اردوگاه های به اصلاح آموزشی نگهداری می شوند،اعتراف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقامات در نامه ای به «سن ان ان» اذعان داشتند که میزان زاد و ولد در منطقه سین کیانگ بین سال های 2017 و 2018 به سرعت کاهش یافته است اما گزارش های مربوط به عقیم سازی اجباری را تکذیب کردند.

 

پیش از این گزارش هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه حزب کمونیست چین در حال انجام اقدامات سختگیرانه برای کاهش جمعیت مسلمانان اویغور در استان سین کیانگ است.

 

گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که دولت در سین کیانگ در حال انجام نظارت های منظم بارداری بر روی زنان است، آنها را در معرض عقیم سازی قرار داده و مجبور به سقط جنین می کند.

 

 مقامات ین کیانگ اخیرا نامه ای به سی ان ان ارسال كرده و در آن میزان كاهش نرخ زاد و ولد را پذیرفته اند اما از پذیرش ادعاهای عقیم سازی اجباری و سایر موارد نقض حقوق بشر خودداری كرده اند.

 

این نامه در پاسخ به گزارشی بود که سی ان ان در ماه ژوئن منتشر کرد و در آن پکن را متهم کرد که زنان اویغور را با کنترل اجباری و سقط جنین و غیره هدف قرار داده است.

 

«سین کیانگ» از سالها پیش و در پی تصرف «ترکستان شرقی» به نقشه چین اضافه شد و در ‏دهه های اخیر با سیاست های دولت مرکزی همواره مردم بومی آن زیر فشارهای ‏گوناگون بوده و از کمترین امکانات موجود در بخش های دیگر چین محروم هستند.

 

در سالهای اخیر مقامات چینی برای شکستن فضای انحصاری زندگی مسلمانان اویغور ‏در این منطقه قوم بزرگ چینی «هان» که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهد را وارد این منطقه کرده اند.

 

گروه های راست گرا معتقدند مقامات دولتی چین به بهانه ی مبارزه با تروریسم به سرکوب مذهبی مسلمانان اویغور می پردازد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: عقیم سازی مسلمانان اویغور چین استان سین کیانگ مسلمانان اویغور زاد و ولد عقیم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی منطقه ۱۰ با اصلاح هندسی معابر


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، «مهدی اخ‌الصنایع» با تأکید بر اینکه روان‌سازی جریان ترافیکی یکی از مهم‌ترین روش‌های مؤثر در بهبود کیفیت تردد است، گفت: هدف از اجرای طرح اصلاح هندسی معابر، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و نیز کاهش مشکلات ترافیکی و تردد روان خودرو‌ها بوده است.
وی افزود: به همین منظور شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز و اصلاح هندسی در سطح منطقه در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری منطقه در سال ۱۴۰۲ قرار گرفت و ۱۹ نقطه به مساحت ۳ هزار و ۹۰ مترمربع اصلاح هندسی شده است.
 شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: براساس گزارش‌پلیس راهور، با توجه به اصلاحات هندسی انجام شده در این منطقه، تعداد تصادفات فوتی در یازده ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.
اخ‌الصنایع ادامه داد: اصلاح هندسی تقاطع خیابان‌های خوش_شهید کلهر و احداث چهار مورد سرپناه ایستگاه بی‌آرتی، ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، کمیل، ایستگاه صفدری (شمال به جنوب) و (جنوب به شمال) از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این زمینه در سال ۱۴۰۲ است.
شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به برنامه‌های آتی مدیریت شهری منطقه در سال جدید گفت: هم اکنون اصلاح هندسی و ایمن‌سازی سه راه آذری، تقاطع خیابان میمنت _ بزرگراه یادگار امام (ره) در مرحله مطالعه و بررسی کارشناسی است، همچنین اصلاح هندسی تقاطع خیابان بهنود _ بزرگراه یادگار امام (ره) در حال انجام عملیات اجرایی است.

دیگر خبرها

  • سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی
  • پروژه ایمن سازی آزادراه قزوین-تهران در سطح ملی مطرح شده است
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین
  • اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های مازندران
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • مشکل اقتصاد ایران در ۱۴۰۲ چه بود و ۱۴۰۳ دولت چه باید کند؟
  • روند توسعه و آبادانی در آذربایجان‌غربی شتاب یافته است
  • کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی منطقه ۱۰ با اصلاح هندسی معابر
  • نخستین دستگاه جذب کربن در جهان روی کشتی کانتینری Neopanamax نصب می شود