Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد قربانی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گناباد گفت: با توجه به هزینه تامین اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در مدارس باید از توان خیران و مشارکت مردمی در این زمینه استفاده کرد.

وی افزود: خیران طی سالهای گذشته مشارکت خوبی در احداث و بازسازی مدارس داشتند و در شرایط شیوع کرونا نیز باید این ظرفیت برای کاهش مشکلات و کمبودها در مدارس جهت دهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناباد از دهیاران خواست تب سنجهای مورد نیاز مدارس روستایی را تهیه و به صورت امانت در اختیار مدارس این مناطق قرار دهند.

وی همچنین خواستار تشکیل گروههای ارزیاب متشکل از دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط برای بازدیدهای دوره‌ای از ۲۵۷ مدرسه مناطق شهری و روستایی گناباد و بررسی نقاط ضعف و قوت آموزش و رعایت پروتکلهای بهداشتی در آنها شد.

قربانی با اشاره به دغدغه خانواده ها  برای تحصیل دانش‌آموزان در شرایط شیوع کرونا و موافقت برخی والدین برای آموزشهای حضوری و بعضی دیگر به صورت غیرحضوری ادامه داد: با توجه به حساسیت آموزش در شرایط شیوع این ویروس سیاستهای آموزشی باید به گونه ای تدوین شود که روند یادگیری دانش‌آموزان با مشکل مواجه نشود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت گناباد بر روند رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس نظارت کامل دارند و تلاش همه متولیان و دست اندرکاران ذیربط در فرمانداری، آموزش و پرورش و دیگر ادارات برای کاهش مشکلات و کمبودهای دانش آموزان و افزایش بازدهی فعالیتهای آموزشی در شرایط شیوع کروناست. 

فرماندار گناباد افزود: بر اساس سیاست‌های اعلامی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد و آموزشها به دو صورت حضوری و  برخط (آنلاین) و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و به صورت گروه بندی دانش‌آموزان برای کاهش تراکم آنان در کلاسها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که به کووید ۱۹ مبتلا شوند باید تا ۲ هفته از حضور در مدرسه خودداری کنند و پس از آن نیز با ارایه گواهی سلامت در کلاس درس حاضر شوند.

رییس آموزش و پرورش گناباد هم از جذب هفت میلیارد ریال مشارکت مردمی طی سه ماه گذشته برای تامین لوازم تحریر و کیف و کفش و ملزومات مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند مناطق محروم این شهرستان خبر داد و گفت: این مشارکتها همچنان در طول سال تحصیلی استمرار دارد.

حسین احمدی افزود: حضور دانش‌آموزان در مدارس مناطق شهری اختیاری و در مناطق روستایی و محروم به دلیل تعداد اندک آنان الزامی است و در صورت شدت یافتن شیوع این ویروس به تدریج مدارس با اولویت کلاس‌هایی که دانش‌آموزان مبتلا دارند، تعطیل می‌شوند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد هم در این نشست بر لزوم توجه به مسائل پرورشی و ورزشی و پرداختن به مقوله وصیت نامه پژوهی شهدا تاکید کرد.

هزار و ۸۰۰ فرهنگی در هزار و ۳۱ کلاس درس و ۲۵۷ مدرسه، تعلیم و تربیت ۱۸ هزار دانش‌آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد طی سال تحصیلی جاری بر عهده دارند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس گناباد مشارکت های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس گناباد مشارکت های مردمی ویروس کرونا مدارس گناباد مشارکت های مردمی اخبار کنکور شرایط شیوع آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی استان گفت:اجرای برنامه سواد سلامت دانش آموزان عشایری کشور در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورد.
رضائی افزود: این برنامه با هدف تقویت اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء سطح سلامت از دورترین و محروم ترین مناطق اجرا می شود.
وی گفت: این برنامه در روستای جوزستان از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته سلامت آغاز شد.
رضائی افزود: تأمین سلامت دهان و دندان و تجهیز سرویس های بهداشتی در مدارس عشایری در مرحله نخست دراولویت قرار دارد.
وی گفت: در این برنامه آموزش به مادران کودکان، مشارکت معلمان مدارس و فراهم کردن ملزومات پیش بینی شده است. 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند
  • شیوع بی‌رویه چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی ؛ ۴۸ درصد آنها چاقند | برگزاری مسابقه کاهش وزن در مدارس
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس استان همدان