Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار قم از احداث و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی ساخت داخل در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهرداد غضنفری ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که باهدف تحلیل و بررسی وضعیت صادرات استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در طی 5 ماهه سال 99 میزان صادرات استان 16 درصد کاهش‌یافته است که نیاز به بررسی و تحلیل دارد، هرچند بخش عمده‌ای از این کاهش به بحران کرونا و بسته شدن مرزها بستگی داشته که با توجه به این بحران میزان تجارت خارجی استان افت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، مقرر شد برای بررسی این امر کمیته‌ای با محوریت اتاق بازرگانی و فعالان خصوصی در مرکز با حضور معاونین سازمان صمت و دیگر وزارت خانه‌هایی که به نحوی با تهیه مواد اولیه ارتباط داشته تشکیل و ابهامات آن برطرف شود و به‌عنوان یک راهکار نهایی برای توسعه و رونق صادرات استان استفاده شود.

کارگروه‌های تخصصی سپاه استان بوشهر برای اجرای طرح‌های "جهش تولید" تشکیل شدمشکلات بخش صنعت و تولید استان سمنان برطرف شود/ کلی‌گویی در بررسی مسائل بخش تولید ممنوع

هدف‌گذاری برای صادرات 250 میلیون دلاری در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بابیان هدف‌گذاری مشخص برای رونق صادرات عنوان کرد: با توجه به 49 میلیون دلار صادرات و 136 میلیون دلار واردات که هر دو نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش‌یافته است، به عبارتی در خصوص ارزش صادرات 16 درصد و در حوزه واردات هم 36 درصد کاهش داریم.

غضنفری افزود: قرار شد برای افزایش صادرات با هدف‌گذاری 250 میلیون دلاری فعالان صادرات و تولیدکنندگان تلاش کنند و آنچه به نظر صادرکنندگان مانع صادرات است مشخص شود، مشکلات تأمین مواد اولیه به‌ویژه در حوزه‌های پتروشیمی مشکل‌داریم جلساتی با محوریت بخش خصوصی استان برگزار شود و مباحث با حضور وزارت خانه‌های مرتبط مطرح می‌شود تا به‌عنوان یک تصمیم مطلوبی برای رونق صادرات ابلاغ شود.

ایجاد نمایشگاه ساخت داخل برای رونق تولید و صادرات

به گفته وی، بخش دیگری از مشکلات در ارتباط با موانع تولید است که باید ما رونق داشته باشیم و بعد به فکر صادرات آن باشیم و هم‌چنین درباره نمایشگاه ساخت داخل برنامه‌ریزی‌شده تا دستگاه‌های خدمت رسان نیازهای این نمایشگاه را برآورد و تأمین کنند در زمینه تأمین آب و برق و گاز خوب کارشده ولی در زمینه تأمین راه دسترسی مناسب هنوز مشکل‌داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان کرد: مقرر شد اداره راهداری استان هم همکاری کرده و برای تأمین یک‌راه دسترسی آسان برای نمایشگاه بین‌المللی که قرار است نمایشگاه تخصصی ساخت داخل هم در آنجا مستقر شود همکاری خوبی داشته باشد.

وی در ارتباط با بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت هر فعالی که به کشور و توسعه آن علاقه دارد نباید مخالف بازگشت ارز صادراتی باشد.

غضنفری در پایان اظهار داشت: برای رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف از جمله بازاریابی، ورود به بازار، انعقاد قرارداد، بیمه و ضمانت صادرات، هزینه‌های رقابت و ماندگاری، لجستیک و حمل‌ونقل صادراتی و در نهایت بازگشت ارز حاصل از صادرات، استفاده از ابزارهای تشویقی است.

انتهای پیام/458/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صادرات استان ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود

 قشلاقی در جلسه شورای شهر هشترود با بیان اینکه متاسفانه محدوده شهر برای احداث و ساخت مسکن کوچک است گفت: از این رو با الحاق ۱۵۰ هکتار زمین می‌توان شهر را گسترش داد.

وی در ادامه از راکد ماندن طرح فاضلاب مدرن شهری انتقاد و اظهار کرد: متاسفانه این طرح در داخل شهر به آهستگی به جلو می‌رود و هر سال چند صد متری اجرا می‌شود.

قشلاقی افزود: متاسفانه قبل از اجرای شبکه در داخل شهر اقدام به احداث ساختمان تصفیه‌خانه کردند و هزینه میلیاردی شد و متاسفانه پس از گذشت چند سال دیوار‌های این تصفیه‌خانه هم در حال تخریب است.

فرماندار هشترود تصریح کرد: سرازیر شدن فاضلاب شهری هشترود به رودخانه وسط شهر قابل قبول نیست زیرا علاوه بر نشان دادن چهره کریه به شهر باعث بروز بیماری هم می‌شود و متاسفانه کشاورزان پایین دست رودخانه‌ها هم از آب این فاضلاب آبیاری می‌کنند.

وی در ادامه از شهرداری خواست سد معبر کنندگان در سطح شهر را ساماندهی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود