Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 8 MB

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دفاع مقدس آن هم در ۴۰ سالگی این دفاع یک فرصت طلایی برای بازخوانی قصه جنگ برای نسل جوان و بهره‌گیری از درس‌ها و عبرت‌های آن دوران برای عبور از شرایط دشوار کنونی و غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان است.

آری دوران دفاع مقدس سرشار از رشادت‌های سرداران و رزمندگانی است که در جنگی نابرابر با صدام و حامیان غربی و اروپایی اش، صحنه‌هایی از ایثار و از خودگذشتگی را خلق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم، پیروی از حق و ضدیت با باطل، اعتقاد و ایمان به وحدانیت پروردگار در مقابل کفرورزی، اعتقاد به اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام امریکایی، پرورش حس برادری و وطن دوستی در مقابل خود پرستی، ادای تکلیف و از خودگذشتگی در قبال رفاه طلبی، قیام در مقابل ظلم و در یک کلام دفاع از میهن و حفظ انقلاب اسلامی آن چنان در ذهن تک به تک رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نهادینه شده بود که جز عمل به تکلیف و پیروی از ولی فقیه زمان و به کار بستن سخنان گهربار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای خود نام و نشانی نمی‌شناختند.

کد خبر 5030575

منبع: مهر

کلیدواژه: چهل سالگی دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان دفاع مقدس انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گفت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام علی لقمان‌پور با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: یکی از دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال 1365 در شلمچه به شهادت رسیده است و دیگری در عملیات عاشورای 2 در سال 1364 در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تصریح کرد: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه دهم فروردین، هجدهم ماه مبارک رمضان مصادف با نخستین شب قدر، پس از مراسم استقبال، به معراج الشهدای گمنام واقع در ضلع غربی ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم (ورودی بلوار شهید آوینی) منتقل خواهند شد.

لقمان‌پور بیان کرد: این لاله‌های فاطمی از زمان حضور در معراج الشهدا تا زمان تشییع و خاکسپاری، میهمان جمع عاشقان و ارادتمندان شهیدان در آیین وداع هیئات عزاداری سطح استان خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: مراسم تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس، بعد از ظهر روز یکشنبه 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امام علی (ع) و روز سیزدهم فروردین، از میدان سلام مجاور مسجد مقدس جمکران و منتهی الیه بلوار پیامبر اعظم (ص)، به سمت این مسجد مقدس تشییع و در صحن اصلی خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند
  • مهمترین اتفاقات در عرصه ررم دریایی نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۲ + جزئیات