Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@20:06:30 GMT

کلنگ‌زنی احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی در قزوین

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۸۲۵۷

کلنگ‌زنی احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی در قزوین

ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسنازی استان قزوین گفت: طرح ۱۵۰ واحدی مسکن مهر از سایر پروژه‌هایی بوده که به طرح مسکن ملی تبدیل شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک عملیاتی شود، همچنین کلنگ زنی ۱۲۰۰ واحد مسکونی را داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم مبارک‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین اظهار کرد: در این طرح ۹ هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی درنظرگرفته شده است که تقریبا بیش از ۱۳هزار نفر در این راستا ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعداد ثبت‌نام کنندگان براساس برنامۀ ابلاغی اقدام ملی مسکن استان قزوین صورت گرفته است، افزود: در مرحلۀ نخست، ثبت‌نام‌ها به صورت محدود انجام شد که براساس ظرفیت اعلام شده، ثبت‌نام یک‌هزار و ۹۴۵ واحد مسکونی صورت گرفتو ظرفیت لازم برای احداث این واحدهای مسکونی در شهرهای مورد نظر لحاظ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: باتوجه به اینکه نیمۀ غربی، شرقی و جنوبی شهر قزوین را باغستان فراگرفته و هیچ گونه توسعۀ میانی امکانپذیر نیست، به همین دلیل ما در نواحی منفصلی که پیرامون شهر هستند برای ساخت مسکن متمرکز شدیم.

مبارک‌قدم ادامه داد: به طور تقریبی، ۷۵ درصد جمعیت شهری در ۱۵ کیلومتری قزوین اسکان دارند و ناحیۀ شهری مهرگان به عنوان تنها جایی است که می‌توانیم زمینی حمایتی را برای طرح مسکن ملی واگذار کنیم و در ثبت نام مسکن مهر نیز محمدیه و مهرگان را درنظرگرفتیم.

اجرای طرح احداث ۱۵۰ واحدی مسکن

وی مطرح کرد: همکاری مناسبی با سایر ارگان‌ها از جمله ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در راستای واگذاری زمین صورت گرفته که تقریبا در سطح کشور بی نظیر است.

مبارک قدم به اقدامات صورت گرفته در حوزۀ واگذاری مسکن در شهرستان‌های استان پرداخت و عنوان کرد: نمونۀ این اقدامات را می‌توان در شهرهای آبیک، بوئین زهرا، بیدستان، اقبالیه، تاکستان، محمودآباد نمونه، اسفرورین و خرمدشت برشمرد که با استقبال مناسبی از سوی جامعۀ هدف روبه رو بوده است.

این مقام مسئول در ادامه به تعداد پروانه‌های اخذ شده اشاره و اضافه کرد: اخذ پروانه برای ۸۵۴ واحد، انعقاد قرارداد با بانک‌ها و همچنین کلنگ‌زنی احداث یک‌هزار و 200 واحد در مهرگان صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: طرح ۱۵۰ واحدی مسکن مهر از سایر پروژه‌هایی بوده که به طرح مسکن ملی تبدیل شده است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک عملیاتی شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان قزوین واحد مسکونی مبارک قدم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر