Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:35:48 GMT

آتش انسانی دوباره به جان تالاب میانکاله افتاد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۸۲۸۸

آتش انسانی دوباره به جان تالاب میانکاله افتاد

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط‌زیست استان مازندران ، رییس اداره محیط زیست شهرستان بهشهر وسعت این آتش سوزی را که هنوز علت آن مشخص نشده حدود چهار هزار متر مربع اعلام کرد.
رضا احمدی افزود : این آتش سوزی عصر امروز چهارشنبه در اراضی انارستان در منطقه موسوم به قلعه پلنگان پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرق این استان رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  ادامه داد : با حضور به موقع یگان حفاظت محیط زیست استان ، این آتش سوزی پس از سه ساعت کنترل و مهار شد و اکنون منطقه کاملا امن شده است .

وی علت این آتش سوزی را عامل انسانی دانست و اظهار داشت : تلاش برای شناسایی متخلف و یا متخلفان احتمالی این آتش سوزی از سوی یگان ویژه در دست اقدام است و در صورت شناسایی برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی می شود.

پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله درشرق استان مازندران قرار دارد که دارای ۶۸ هزار هکتار مساحت است که بیش از ۲۰ هزار هکتار از این وسعت را پناهگاه حیات وحش میانکاله تشکیل می دهد که انارستان ، سازیل و تمشک از گونه های گیاهی موجود در این اراضی است که مورد استفاده پرندگان مهاجر برای تغذیه و تخم ریزی است.

این دهمین باری است که در سال جاری اراضی پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرق استان به دلیل آنچه که خظای نیروی انسانی اعلام می شود، دچار آتش سوزی شد و تاکنون یکی از متخلفان این آتش سوزی عمدی در منطقه شناسایی شد.

در سال گذشته حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی این پناهگاه براثر آتش سوزی از بین رفت.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی مازندران تالاب میانکاله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی مازندران تالاب میانکاله سازمان حفاظت محیط زیست آتش سوزی مازندران تالاب میانکاله اخبار کنکور پناهگاه حیات وحش آتش سوزی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه نمک در دستور کار جدی قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین بازگیر اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی استان قم در مرکز کشور، تهدیدات و فرصت های زیست محیطی در این خطه وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است. 

وی دریاچه نمک قم را یکی از تالاب‌ها و زیستگاههای ارزشمند در مرکز کشور دانست و افزود: متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، اما خوشبختانه در حال حاضر با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه در دستور کار جدی قرار گرفته است. 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر همین اساس مقرر شده است پروژه‌های اولویت دار طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک کارگروه تخصصی با مسئولیت استاندار قم و عضویت استانداران حوضه آبخیز و دستگاه های مسئول، در یک دوره زمانی پنج ساله به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین معضل پسماندها به ویژه رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع و اراضی و حاشیه جاده‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بر اساس قانون، متولی و مسؤول مدیریت پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه کاملا مشخص و تعیین شده است و امیدواریم به زودی با تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در استان قم، گام‌های مثبت و مؤثری در جهت رفع این مشکل زیست محیطی برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود