Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-19@20:44:21 GMT

عکس ؛ بازیکنی گه استقلال به او وابسته است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۸۳۵۹

عکس ؛ بازیکنی گه استقلال به او وابسته است

بر اساس آمار سایت یازده در بین هافبک‌های دفاعی و میانی لیگ، علی کریمی با میانگین نمره ۷/۲۵ بهترین عملکرد را داشته است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

علی کریمی اگر دو بار اخراج در طول فصل را نداشت، احتمالا در بین بازیکنان استقلال هم بهترین نمره را اخذ می‌کرد و دیاباته را پشت سر می‌گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی کریمی با خصوصیات منحصر به فردش در ٢ فصل اخیر، تبدیل به لنگر میانه میدان استقلال شده است.

هم در شروع بازیسازی از عقب زمین، و هم در انتقال مثبت (از دفاع به حمله)، استقلال به شدت وابسته به حضور کریمی‌ست. این وابستگی پس از حضور استراماچونی در استقلال و شیفت این مربی به سیستم ۳_۵_۲ بسیار بیشتر شد.

مربی ایتالیایی پس از مدت کوتاهی به شناخت درستی از ضعف‌ها و توانایی‌های بازیکنانی که در اختیار داشت رسید. استقلال در ابتدای فصل در پست وینگر، بازیکنانی با توانایی‌های مدنظر استراماچونی در ترکیب نداشت. مربی ایتالیایی برای غلبه بر این مشکل تصمیم به تغییر سیستم گرفت، با تغییر پست وریا به وینگ‌بک راست و اضافه کردن میلیچ در چپ، مشکل کناره‌ها را تا حدی حل کرد. ولی برای بازی با سیستم ۳-۵-۲ مد نظر استراماچونی، یکی از مهم ترین پست‌ها هافبک دفاعی با توانایی به عهده گرفتن نقش رجیستاست. بازیکنانی که بتوانند چنین مسئولیتی را به عهده بگیرند، باید دارای توانایی‌های گسترده و متنوعی باشند.

به جز مسئولیت‌های کلاسیک هافبک دفاعی‌ها که توپ‌گیری در جلوی مدافعان و تخریب بازی حریف در مناطق کلیدی زمین خودیست، وظایف بسیاری در بازیسازی و انتقال‌ها نیز به عهده رجیستا گذارده می‌شود.

برای درک بهتر این نقش(پست) در زمین مسابقه، تصور کنید که به پای هر بازیکن تیم خودی طنابی بسته شده است، سر دیگر تمام این طناب های فرضی در قلابی بسته شده است که در دستان هافبک میانی است. و با این قلاب فرضی در دست، با هر حرکتی در طول و عرض زمین به تیم خودی جهت می‌دهد.

در زمان بازیسازی از عقب زمین نیز وظیفه برقرار کردن لینک بین مدافعان و هافبک‌ها و رهبری تاکتیک‌های پرس گریزی اغلب بر دوش هافبک میانیست.

استراماچونی با درک درست از توانایی‌ها و خصوصیات بازی کریمی، تیمش را بر محور هافبک میانی خلاقش ارنج کرد. و به اصطلاح قلاب را به دستان علی کریمی سپرد.

این تصمیم بیش از پیش استقلال را به حضور علی کریمی در زمین وابسته کرده است. به آمار علی کریمی در این فصل که دقت کنیم متوجه خواهیم شد که با میانگین تقریبا ۲ پاس کلیدی در هر بازی (با توجه به این موضوع که بیشتر فصل را در نقش هافبک دفاعی بازی کرده است)، چه میزان از بار موقعیت سازی آبی‌ها بر دوش این هافبک خوش‌فکر نهاده شده است.

 

 

مشخصه دیگر بازی کریمی در میانه میدان دید درست و سرعت تصمیم‌گیری در زمان انتقال از دفاع به حمله است. حضور علی کریمی در ترکیب استقلال میانگین تعداد پاس لازم برای ایجاد موقعیت را پایین می‌آورد. و سرعت تیمی در زمان انتقال مثبت را بالا می‌برد.
بر اساس آمار یازده کریمی در طول فصل اخیر، بیشترین پاس کلیدی، رتبه دوم در پاس گل، و رتبه سوم در گلزنی را بین هم تیمی‌های خود ثبت کرده است.

 

نیمه اول بازی مقابل الشرطه در نبود کریمی استقلال آشفته و سردرگم بود. لینک بین مدافعان و هافبک‌ها به درستی برقرار نمی‌شد و مهاجمان استقلال یکی از کمترین لمس توپ‌های این فصل خود را ثبت کردند. ولی در نیمه دوم با حضور کریمی ریتم و ساختار بازی استقلال متعادل‌تر شد.به آمار سایت یازده برای حضور یک نیمه‌ای کریمی دقت کنید :

 

 

با توجه به اهمیت ساختاری پست بازی کریمی و زمان کم تا شروع فصل جدید و نمایش ضعیف نیمه اول استقلال مقابل تیم عراقی، مدیران باشگاه برای ادامه همکاری یا جایگزینی کریمی باید به سرعت تصمیم‌گیری کنند. در صورت جدایی مرد قلاب‌دار میانه میدان استقلال، کادر فنی جدید هم باید به سرعت یک تصمیم سخت بگیرد، که قلاب‌دار دیگری انتخاب کند، یا طناب‌ها را به ترتیب دیگری متصل کند.
احسان صدری

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: علی کریمی استقلال تهران علی کریمی محبوبترین تصاویر پرسپولیس استقلال رئال مادرید بارسلونا لیگ برتر استقلال تهران پرسپولیس تهران تیم ملی لیگ قهرمانان آسیا تیم پرسپولیس یوونتوس تراکتورسازی لیونل مسی تیم ملی ایران تیم ملی فوتبال ایران کارلوس کی روش جام جهانی سپاهان منچستریونایتد لیورپول توانایی ها علی کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکته‌نگران کننده استقلال: وزن‌تعویض‌ها بالا نیست!

به گزارش ورزش سه، تیم استقلال در چند بازی اخیر فوتبال چشم‌نواز و هجومی را ارائه می‌کند و این فوتبال نتیجه دوندگی بالا تمام بازیکنان با پست‌های مختلف و حضور در تاکتیک تیمی است و به دلیل دوندگی بالا در اواسط نیمه دوم با تحلیل رفتن بدن تعدادی از بازیکنان کلیدی نیاز به تعویض و حضور بازیکنان جدید در ترکیب این تیم احساس می‌شود، بلافاصله پس از تعویض‌هایی که شکل می‌گیرد استقلال با افت قابل توجهی رو به رو می‌شود و این تیم تحت فشار قرار می‌گیرد و در خلق موقعیت هم ناتوان می‌ماند.

این موضوع چند دلیل مشخص دارد، تاکتیک هجومی استقلال رو توانایی ها و نقش محوری ماشاریپوف چیده شده است و پس از خروج این بازیکن با افت قابل توجهی رو به رو می‌شوند و انتقال توپ از خط هافبک به خط حمله با مشکل رو به رو می‌شود!

فاصله فنی زیاد بازیکنان داخل زمین و مهره‌هایی که روی نیمکت حضور دارند پس از تغییرات باعث می‌شود که این تیم با ضرب آهنگ ضعیف‌تر نسبت به نیمه نخست و خلاقیت کمتر و حتی تجربه کمتر به بازی ادامه دهد و این شوک ناگهانی فرصت هجوم همه‌جانبه و بازگشت اعتماد به نفس به تیم مقابل را می‌دهد.

شاید اگر استقلالی‌ها حداقل یک مهره هجومی موثر در خط هافبک روی نیمکت داشتند می‌توانستند پس از سپری کردن نزدیک به 60 دقیقه هجومی بی‌نقص در نیمه دوم با حضور پیمان بابایی و آن هافبک احتمالی روند ضدحمله را پیش بگیرند و در تمامی مسابقات به گل‌های بیشتر فکر کنند اما مهره‌هایی که در دسترس نکونام قرار دارند حتی برای حفظ ریتم بازی و نتیجه هم کافی نیست!

استقلال در بازی با مس، آلومینیوم و شمس‌آذر این تجربه را دارد و باید دید جواد نکونام در هفته های پیش رو چه تدبیری خواهد داشت و آیا این روند پر ریسک را به شکل دیگری ادامه خواهد یا راهکار جدیدی در نظر خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • نکته‌نگران کننده استقلال: وزن‌تعویض‌ها بالا نیست!
  • رضاوند: ۶ بازی و ۶ فینال مانده است
  • اتفاقات دیدار استقلال - شمس آذر | هواداران شماره کارت حسینی را خواستند/تشویق بازیکنی که ۲۰۰ تایی شد
  • هواداران شماره کارت حسینی را خواستند/تشویق بازیکنی که ۲۰۰ تایی شد
  • استقلال این بازیکن را تا آذر ماه از دست می‌دهد
  • پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد
  • بازیکن محوری استقلال نقش جدیدش را مرور می‌کند!
  • پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد (عکس)
  • پزشک استقلال: خیلی امیدواریم یامگا فصل بعد بازی کند
  • هیئت مدیره استقلال جای گرفتن کیت و بلیت بازی نیست!