Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@12:42:35 GMT

معرفی ۴ رقم پنبه داخلی در کشور

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۸۴۹۱

معرفی ۴ رقم پنبه داخلی در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قربانعلی روشن رئیس مرکز تحقیقات پنبه کشور درجریان بازدید خبرنگاران از مرکز تحقیقات پنبه در کاشمر گفت:در سال‌های پیشین، ۴ رقم پنبه داخلی با نام‌های تجاری کاشمر، خورشید، خرداد و ورامین  به همت محققان کشور اصلاح و معرفی شده است، وهم اکنون ۹۵ درصد پنبه کاران برای تولیدات خود از رقم‌های داخلی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه میانگین تولید محصول بذور داخلی از بسیاری از کشور‌ها بالاتر است، افزود: به طور کلی می‌توان گفت این محصولات کیفیت مناسبی دارند.
رئیس مرکز تحقیقات پنبه کشورادامه داد:با توجه به عملکرد مناسب تولید پنبه، ایران جایگاه هشتم را در میانگین عملکرد در واحد سطح در دنیا داراست.
قربانعلی روشن با بیان اینکه دولت از تعیین نرخ متناسب برای خرید پنبه حمایت نکرده است بیان کرد:هر کیلوگرم پنبه وارداتی ۱.۶ دلار ارزش دارد که با دلار ۲۵ هزار تومانی ۴۲ هزار تومان قیمت پیدا می‌کند، اما نرخ هر کیلوگرم وش پنبه ۹ هزار تومان توسط دلالان خریداری می‌شود. بیشتربخوانید افزایش سطح زیر کشت پنبه با همکاری معین اقتصادی کاشمر
او با بیان اینکه مصرف بذر پنبه در کشور ما چند برابر کشوری مانند هند است تصریح کرد: برای رفع مشکل مصرف زیاد پنبه در کشور، به مدت سه سال تحقیقات انجام شده است که به زودی از نتایج آن رونمایی خواهد شد.
رئیس مرکز تحقیقات پنبه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور‌ها حاضر به ارائه ژرم پلاس پنبه که تکنولوژی منحصر به فردی در تحقیقات علمی به حساب می‌آید، نیستند تاکید‌کرد:به همین دلیل ما خود دست به کار شدیم و توانستیم طول دوره رقم خورشید پنبه را به ۱۲۰ روز و تعداد آب دهی آن را در مزارع به سه دوره کاهش دهیم.

در ادامه مجتبی صمیمی یکی از فعالان بخش خصوصی گفت: از سوی دیگر محصولات ایرانی ناخالصی زیاد دارد که باعث کاهش کیفیت محصول نهایی می‌شود.
او با بیان اینکه پنبه داخلی بسته بندی مناسبی ندارد، افزود: در بسته بندی این محصول از فلزات استفاده می‌شود که در عملیات تولید اختلال ایجاد می‌کند همچنین پنبه داخلی یک دست نیست به طوری که بار هر کامیون با کامیون دیگر متفاوت است که این امر هزینه‌های کارخانه‌ها را بیشتر می‌کند ضمن اینکه محصول کارخانه الیاف یکسان و یک شکل نخواهد داشت.
انتهای پیام//م. د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت پنبه جهاد کشاورزی مرکز تحقیقات پنبه پنبه داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 

سرهنگ اردشیر نادری سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی شکایات شهروندان از کلاهبرداری که با برداشت مبالغی از کارت عابر بانک آن‌ها، نیرو‌های پلیس دست به کار شدند.

وی بیان کرد: ماموران در تحقیقات و پی جویی‌های انتظامی به دست آوردند که متهم به صورت زنجیره‌ای اقدام به برداشت مبلغ و خالی کردن حساب کارت‌های عابر بانک که شهروندان با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز می‌کند. 

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: پس از بررسی فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته در اطراف دستگاه‌های عابر بانک، کلاهبردار شناسایی و دستور دستگیری وی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در گشت زنی‌های هدفممند شناسایی و دستگیر شد اصافه کرد: با اعتراف متهم به جرم ارتکابی برای تکمیل تحقیقات بیشتر تحویل پلیس آگاهی تهران شد. 

سرهنگ نادری در پایان به مردم به توصیه کرد: هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز حتما از دریافت کارت عابر بانک از دستگاه خودپرداز مطمئن شده و سپس اقدام به ترک محل کنید و از اعلام رمز کارت عابر بانک به افراد غریبه خودداری کنید. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اسماعیلی : حداقل امتیاز یک و یک دهم برای معلمان خرید خدمات در نظر گرفته خواهد شد/ آزمون داخلی برای جذب معلمان خرید خدمت برگزار خواهد شد+ فیلم
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی درچهارمحال و بختیاری
  • افتتاح اولین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • معرفی ۱۰ سوغات لذیذ خراسان شمالی/ حسرت آبنبات هل‌دار را به جان نخرید
  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام