Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدصادق حسینی  ظهر امروز در جلسه گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در محل سالن کنفرانس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان کردستان برگزار شد، با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار کرد: برای پیروزی و حفظ استقلال و امنیت کشور عزیزمان هزینه دادیم، شهیدان والامقامی تقدیم آرمان‌های انقلاب شد، آواره‌گی کشیدیم، محاصره و تحریم شدیم اما هیچ وقت تسلیم نشدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش بی‌بدیلی کارکنان جهاد کشاورزی در جنگ تحمیلی و 
دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آن روزها ارتباطی تنگاتنگ با پرسنل جهاد داشتیم، اکنون هم در بخش کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و دامپروری، سپاه با مجموعه جهاد کشاورزی ارتباط خوبی دارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس در کردستان با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) در خصوص سنگرسازان بی‌سنگر که در دوران دفاع مقدس خوب درخشیدند،گفت: آمار شهدا و جانبازان کردستان نشان‌دهنده دلاوردی مردم غیور این منطقه و استقامت آنان در مقابل دشمنان این مرزبوم است.

سردار حسینی با بیان اینکه، جهاد مولود انقلاب اسلامی و یکی از واحدهای انقلابی با سابقه بسیار خوب است، ادامه داد: جهادگران دوران دفاع مقدس جهت رسیدگی به عمق محرومیت ناشی از دوران ستمشاهی ورود کردند و با تشکیل شورا، ساخت خانه بهداشت، ایجاد بیمارستان صحرایی، مدرسه، مسجد و...  وظیفه خاصی به بچه‌های جهادگر محول شد.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی با همه تلخی و شیرینی و برکاتش گذشت اما ملت ایران به خودباوری و استقلال رسیدند و امنیت امروز حاصل تلاش همه ملت در دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه بیت المقدس در کردستان تصریح کرد: خط مقدم ملت شریف ایران در دفاع مقدس فرزندان رزمنده بودند که در حوزه‌های مختلف صادقاته خدمات ارائه می‌دادند.

سردار حسینی عنوان کرد: جنگ وقتی شروع شد صد درصد علیه ما و هنگام پایان صددرصد به نفع ما تمام شد، عراقی‌ها  با ۱۲ لشکر جنگ را شروع کردند و در پایان جنگ ۱۳۰ لشکر و تیپ، ۶ برابر نیروی رزمنده ما تجهیزات و امکانات مالی و معنوی از دیگر کشورها داشتند.

وی ادامه داد: رزمندگان ایرانی با  اتحاد و همبستگی و با کمترین امکانات و تجهیزات بر دشمن فائق آمدند و برگ زرین دیگری در تاریخ مملکت رقم خورد.

فرمانده سپاه بیت المقدس در کردستان افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، جنگ  سرد  با پیام و مقوله آزادی انسان‌ها، دفاع از منافع کشور و میهن،  بازگشت به خدا و قطع دست استکبارگران و استعمارگران از سر مستضعفان شروع شد که در این میان پیام انقلاب اسلامی، پیام عدالت خواهی بود.

سردار حسینی با بیان اینکه ما در واقع در دوران دفاع مقدس، فقط عراق را شکست ندادیدم بلکه جامعه جهانی استکباری ضد عدالت‌خواهی را شکست دادیم یادآور شد: هم در جنگ تحمیلی و هم در جریان پیروزی انقلاب اسلامی،اتحاد مهمترین و بارزترین  رمز پیروزی بود و امروزه هم باید این رویه ادامه داشته باشد.

وی  بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی جایگاه، پست و مقام و درجه‌ای که امروز مطرح است آن زمان مهم نبود بلکه در آن روزهای سخت، مظلومیت و تنهایی همه رزمندگان برای نجات میهن به افق روشن و بهار شادی و طراوت می‌اندشیدند که امروز این مهم حاصل و افقی از امید، وحدت و پیروزی تضمین شده است.

وی با اشاره به اشاعه جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی از سوی دشمنان ادامه داد:  با شروع جنگ فرهنگی دشمنان ما  آنچه که دین و معارف اسلامی به ما آموخته است را  می‌خواهند کم‌رنگ کنند و ما را توخالی نشان دهند غافل از اینکه  تنها حکومت جمهوری اسلامی واقعی  ما هستیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به بلایی که دشمنان در صدر اسلام بعد از سقوط اپراطوری روم غربی سر مسلمانان در اندلس درآوردند و جنگ‌های صد ساله  صلیبی‌ها گریزی زد و گفت:  آنها نتوانستند مسلمانان را شکست دهند اما فساد اخلاقی را با تبلیغ در اردوگاه مسلمانان ترویج دادند و امروزه هویت اصلی مسلمانان را هدف قرار داده و ما را توخالی نشان دهند.

سردار حسینی با اشاره به هدف قراردادن فرهنگ ما توسط دشمنان افزود: دشمنان قصد دارند عبادت و مسجد را  کنار بگذاریم، نسل آینده ما مثل گذشته نسل حلالی نباشد و بی‌هویتی را رواج دهند.

وی با اشاره به رواج جنگ اقتصادی توسط دشمنان علیه کشور ایران اذعان کرد: در این برهه زمانی وظیفه مهمی بر عهده ملت است، با تکیه بر منابع و ثروت طبیعی باید استقلال خود را حفظ کنیم و از وابستگی به دیگر کشورها خود را برهانیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و پتانسیل خدادادی در استان کردستان گفت: رونق دامپروری، کشاورزی، تولید گوشت در سطح استان می‌تواند در بسیاری از جهات اشتغالزایی  و خودباوری مردم منطقه را تقویت کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس عراق کردستان استقلال فرمانده سپاه بیت المقدس دوران دفاع مقدس سردار حسینی جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است