Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به رونمایی از کتاب «نقطه صفر مرزی» در لرستان، گفت: علاوه بر رونمایی از کتاب نقطه صفر مرزی با موضوع روایتی از دفاع مقدس تا پایان امسال ۶ عنوان کتاب دیگر در این عرصه در لرستان رونمایی می‌شود.

محمد کرم‌الهی در مراسم رونمایی از کتاب «نقطه صفر مرزی» که امروز دوم مهرماه با حضور فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، رزمندگان لرستانی و جمعی از مسئولان استانی در حوزه هنری لرستان برگزار شد، با بیان این‌که لرستان سرزمین یادها و خاطره‌هاست، اظهارکرد: لرستان سرزمین حماسه‌های ماندگار است و در هیچ دوره تاریخی لرستان تن به ذلت نداده و مصداق واقعی هیهات من الذله بوده و در برابر ظلم، ستم و استکبار سر فرود نیاورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در فرهنگ خانوادگی لرستانی‌ها این‌گونه تربیت یافته‌اند که پیرو امیرالمومنین علی(ع) و عاشق فرزندانش باشند و حیات جاودانه برای خود رقم بزنند، اضافه کرد: قصه دفاع مقدس قصه غریبی است، ابعاد مختلف دفاع مقدس را همیشه شنیده‌ایم ولی به این نکته که کارگزاران فرهنگی باید اهل روشنگری باشند کمتر توجه شده و آن این است که به تعبیر مقام معظم رهبری تاریخ انقلاب را باید از مشروطه آغاز کنیم و در یک حرکت انفجاری در سال ۴۲ با رهبری امام راحل(ره) برای ایجاد انقلابی که سایه‌سار بخشش و کرامت باشد که این ارزش‌ها و حرکت‌ها  باید نمونه و مصداق عینی پیدا کنند.

وی با اشاره به بخشی از فرمایشات امام راحل(ره) که می‌فرمایند: «انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها و یک انقلاب فرهنگی است»، تصریح کرد: مصدایق گفتار امام خمینی(ره) ازجمله صداقت در رفتار، گفتار و شخصیت، ایثار، اخلاق، معرفت، عشق، گذشت و عرفان ایشان را در میدان رزمی که توسط صدام حسین به نمایندگی از استکبار جهانی برای فرزندان روح‌الله ایجاد کرد به‌خوبی درمیان لشکر روح‌الله دیده شد.

کرم‌الهی خاطرنشان کرد: امروزه برای تجلی گفتار و رفتار امام راحل باید سبقت بگیریم نه برای به دست آوردن جایگاه شغلی، توطئه برای خط زدن حق‌ها و گفتن مطلبی برای به دست آوردن میز بلکه برای رضایت و عاشقی در راه خداوند از یکدیگر سبقت بگیریم.

رئیس حوزه هنری لرستان با بیان این‌که هنر در فرهنگ و نگاه امام راحل شهادت هنر مردان خداوند است، چراکه وجهه هنر زیبایی است، شهادت اوج زیبایی است، شهادت برای عشق به پیوست است، در رابطه با موضوع کتاب «نقطه صفر مرزی»، افزود: کتاب نقطه صفر مرزی روایتی از خاطرات کودکی، انقلاب اسلامی و حضور در جبهه‌های جنگ رزمنده پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس قباد اصل‌مرز و به قلم محمدتقی عزیزیان است.

وی بیان  کرد: قباد اصل‌مرز از عاشقانی است که باید  حماسه آفرینی‌های او از قبل از انقلاب دید و شنید، پدری دارد مبارز و عاشق که در برابر ظلم و ستم حکومت طاغوت تلاش کرده و شکنجه دیده و پس از فرار از قلعه فلک‌الافلاک به دره‌شهر ایلام کوچ کرده که در کتاب نقطه صفر مرزی به روشنی به این موضوع پرداخته شده است.

رئیس حوزه هنری لرستان عنوان کرد: علاوه‌بر رونمایی از کتاب نقطه صفر مرزی با موضوع روایتی از دفاع مقدس تا پایان امسال شش عنوان کتاب دیگر در این عرصه در لرستان رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مراسم رونمایی از کتاب دفاع مقدس حوزه هنری لرستان انقلاب اسلامی کتاب نقطه صفر مرزی حوزه هنری لرستان رونمایی از کتاب امام راحل دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در مرکز نمایشگاهی(Patriot Congress and Exhibition Center) خارج از مسکو حضور پیدا کرد. در این مراسم از بیش از ۳۰ نمونه اسلحه و تجهیزات نویدبخش رونمایی شد.

وزارت دفاع روسیه دراین‌باره نوشت: سرگئی شویگو، ژنرال ارتش در مراسم رونمایی از بیش از ۳۰ نمونه اسلحه، ادوات نظامی و تجهیزات ویژه تولیدشده در ۱۸ کارخانه صنایع دفاعی از جمله صنایع خودروهای رباتیک، حضور پیدا کرد.

به نوشته وزارت دفاع روسیه، شویگو همچنین دستور تسریع تولید سلاح‌هایی را که در مناطق عملیات نظامی روسیه در اوکراین به دست ارتش مسکو آزمایش شده است، صادر کرد.

کد خبر 6080913

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • ببینید | ارتش مقدس انقلاب