Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت افغانستان با انتقاد از عدم حضور رسانه‌ها و خبرنگاران در نشست گفت‌وگوهای صلح در قطر، اعلام کرد این رفتار عقب گرد سیاسی و برخورد طالبانی با رسانه‌های این کشور است.

به گزارش مشرق، وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اعلام کرد عدم حضور رسانه‌ها در گفت‌گوهای صلح افغانستان در دوحه عقب گرد سیاسی و برخورد طالبانی با رسانه‌های این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: رژیم صهیونیستی را ملزم به لغو محاصره غزه کنید

این وزارت از آنچه که عدم حضور رسانه‌ها و نمایندگان آنان در گفت‌وگوهای صلح دوحه گفته می‌شود ابراز نگرانی کرده و خواهان دسترسی خبرنگاران به پوشش خبری این نشست شد.

پس از مراسم افتتاحیه مذاکرات افغانستان در دوحه پایتخت قطر، دسترسی خبرنگاران به هیات مذاکره کننده هر دو طرف محدود شد و تاکنون خبرنگاران نمی‌توانند به هیات مذاکره کننده هر دو طرف دسترسی داشته باشند و شماری زیادی از خبرنگاران نیز به‌صورت عمدی از دوحه به کابل فرستاده شدند.

بیشتر بخوانید:

پنتاگون از احتمال عقب‌نشینی کامل نظامیان آمریکا در افغانستان تا اردیبهشت ۱۴۰۰ خبر داد

اما اکنون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان تاکید بر بازگرداندن دوباره خبرنگاران به دوحه جهت پوشش خبری گفت‌وگوهای صلح افغانستان دارد و می‌گوید باید نمایندگانی از جامعه رسانه‌ای افغانستان نیز در این گفت‌وگوها حضور داشته باشد.

«عبدالمنان شیوای شرق» معاون مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در این باره گفت: «سانسور گرایی خدای ناخواسته و طالبانیزه شدن کار رسانه‌ای از همینجا آغاز نشود، ما می‌خواهیم که چنین چیزی از همین اکنون و از همین‌جا مهار شود و جامعه رسانه‌ای کشور حضور خود را داشته باشد مبتنی بر حق دسترسی به اطلاعات.»

بیشتر بخوانید: آیا ایده یک روز برای صلح شکست خورده است؟ +فیلم

در همین حال مسوولان شماری از رسانه‌ها نیز برگرداندن خبرنگاران از دوحه قطر به کابل را یک بازی و عمل عمدی می‌دانند و خواهان بازگرداندن دوباره آنان به دوحه هستند.

جامعه رسانه‌های افغانستان نیز اعلام کرد که دسترسی خبرنگاران به اطلاعات از نشست‌های دوحه، بسیار محدود است و آنان خواهان دسترسی به سطح بالاتری هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین دولت افغانستان افغانستان وزارت اطلاعات قطر دوحه مشرق گفت وگوهای صلح رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!

محمدجعفر یاسینی، فعال حوزه  اقتصادی که سال‌ها در افغانستان مشغول فعالیت است از تجربه سفر امروز خود به افغانستان می‌گوید که روایتی خواندنی‌ست.

سال‌هاست بنا به فعالیتی که دارم سفرهای متعددی به افغانستان داشته‌ام و‌ به تبع دوستان و همراهان زیادی در این خاک گرم و مهمان‌نواز پیدا کرده‌ام.

دوستی، مهر و محبت افغانستانی‌ها و مهمان‌نوازی‌شان برایم دیگر تبدیل به یک عادت شده است و با آن خو گرفته‌ام، اما سفر امروز رنگ و بوی دیگری داشت.

پرواز در فرودگاه کابل به زمین نشست و پس از پیاده شدن چندین مسافر افغانستانی نوبت به من رسید که پای از پرواز بیرون بگذارم؛ انگار قهرمانی وارد کشورشان شده.

همه افراد حاضر در فرودگاه کابل به محض مواجهه با من و دوستان همراهم محکم ما را در آغوش می‌گرفتند و می‌بوسیدند و بابت سیلی ایران به رژیم صهیونیستی با شعفی وصف‌ناپذیر تبریک می‌گفتند.

وارد سالن کنترل پاسپورت شدم و مأمور امارتی به محض دریافت پاسپورت و آگاهی از اینکه ایرانی هستم از جایش بلند شد و با صدای بلند گفت: «خوش‌آمدی ایرانی قهرمان»!

و این موضوع در صف تاکسی‌ها و کوچه و بازار هم ادامه داشت.

وصف این اوضاع در این کلمات نمی‌گنجد اما برای من که سال‌هاست به افغانستان می‌آیم حال و هوایی جدید است و حس غرورش وصف‌ناکردنی...

منبع: کانال هیواد تایمز

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سانسور و انکار؛ سیاست صهیونیست‌ها در پوشش عملیات وعده صادق
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • فوتسال ایران برابر افغانستان سفید پوش شد
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات