Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@02:16:47 GMT

لزوم تقویت فعالیت های عمرانی در مرزهای استان ایلام

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۸۹۴۶

لزوم تقویت فعالیت های عمرانی در مرزهای استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر چهارشنبه در کارگروه ویژه مرز استان که با حضور سردار گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات مرزبانی استان و کشور در ایجاد امنیت پایدار و حفاظت از مرزها، اظهار کرد: استان ایلام با بیش از ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تابلویی زیبا از شهادت طلبی و ایثارگری را در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از مناطق استان و شهرها بین دو طرف جنگ دست به دست شد و شهدای بسیاری برای دفاع از خاک و مرز و بوم تقدیم انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: استان ایلام با هفت دهم درصد جمعیت، ۱/۴ درصد شهدای کشور را به خود اختصاص داده و از این حیث رتبه اول کشور را دارا است.

سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس با سلحشوری غیرت و جانبازی از کشور دفاع کرده‌اند، اظهار کرد: مردم این استان در دوران دفاع مقدس با پایداری و پایمردی در پاسداری از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی و خاک وطن تا پای جان خود ایستادند.

وی با اشاره به این مهم که استان ایلام ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، اضافه کرد: از این میزان نزدیک به ۱۷۰ کیلومتر با استان واسط، ۲۲۰ کیلومتر با استان میسان و ۱۹۰ کیلومتر نیز هم مرز با استان دیاله عراق است.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که مرز ایران با کشور عراق از چند جهت حائز اهمیت است، بیان کرد: با وجود اینکه اقدامات بسیار زیادی در این زمینه از جمله انسداد مرزی صورت پذیرفته اما لازم است دیگر فعالیت‌ها چون امور عمرانی نیز تقویت شود.

وی ادامه داد: موضوع بعدی برگزاری مراسم اربعین است، اگر چه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت تردد زوار به کشور عراق این مراسم تحت شعاع این بیماری قرار گرفتهگرفته، اما سالیان گذشته این مراسم را باشکوه و شور و شوق بسیار بالایی در استان برگزار شده که این مهم مسئولیت مرزبانی را بسیار حائز اهمیت کرده است.

وی افزود: موضوع دیگر بحث قاچاق کالا و دام و … مسائل و مشکلاتی از این قبیل هست که باید مورد توجه مرزبانی و دیگر عوامل دست اندرکار قرار گیرد.

کد خبر 5031550

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی مرز مهران ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان دفاع مقدس انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری استان مرکزی از آغاز به کار گسترده ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهرداد جهانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 860 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 56 پروژه عمرانی در حوزه فعالیت‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جاده‌های استان مرکزی پیش بینی شده است. به طور حتم میزان تخصیص منابع مالی در سرعت اجرایی طرح‌ها نقش به‌سزایی دارد.

وی افزود: فعالیت گسترده‌ 56 پروژه‌های عمرانی در حوزه نگهداری راه‌ها، توسعه ابنیه فنی، ارتقاء ایمنی، ساخت راه‌های روستایی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، احداث و تکمیل ساختمان راهدارخانه‌ها، پلیس راه‌ها، سوله‌ها و پایانه‌ها و توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در سال 1403 آغاز شده است که امیدواریم با تحقق این امر شاهد رضایت‌مندی حداکثری مردم از خدمات دولت باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اتمام طرح‌های راهداری زمستانی و نوروزی و مساعدشدن نسبی شرایط آب و هوایی، براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، فعالیت تعداد زیادی از پروژه‌های مهم عمرانی در حوزه فعالیت‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح جاده‌های استان آغاز شده است که در فاز نخست 56 طرح در دستور کار قرار دارد.

جهانی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام این اداره کل بیان کرد: طرح‌ها شامل هشت پروژه لکه گیری و روکش آسفالت، هشت پروژه ابنیه فنی، شش پروژه ساخت راه روستایی، 11 طرح بزرگ ایمنی، 15 طرح راهداری محوری، یک پروژه ترافیکی و هفت پروژه ساخت و توسعه راهدارخانه‌ها، سوله‌ها، پلیس راه و پایانه بار در سطح استان مرکزی است که تا پایان اردیبهشت ماه امسال تعداد این کارگاه‌ها به بیش از دو برابر می‌رسد.

وی رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و گفت: مهم‌ترین و شاخص‌ترین اولویت و خط قرمز مدیران، مهندسین، کارشناسان و راهداران استاننیز افزایش سطح ایمنی با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع آن کاهش تلفات ناشی از آن است که به منظور تحقق این امر به طور شبانه روزی فعالیت‌ها و خدمات راهداری در حال اجرا است، چراکه پیگیری امور تا حصول نتیجه تکلیف و وظیفه ذاتی مجموع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم
  • فرمانده مرزبانی : کنترل مرزهای کشور هوشمند و به صورت پهپادی و تصویری انجام می شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد