Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، دشمنان نظام ترفندهای زیادی را بکار بستند تا باعث شکست این انقلاب شوند اما اقشار مختلف مردم با تمام وجود خود، پای این انقلاب ایستادند و با جانفشانی های خود نه تنها تمامی نیرنگ های دشمنان را نقش بر آب کردند، بلکه باعث قدرتمند تر شدن این نظام شدند.

هنوز عرق پیروزی این انقلاب خشک نشده بود و مردم در شور و شوق این پیروزی بودند که رژیم بعث عراق با حمایت کشورهای استکباری به خاک پاک ایران اسلامی حمله کرد و مدعی شد طی چند روز ایران را فتح می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جوانان ما در قالب نیروهای ارتشی ، سپاهی و بسیجی چنان در جبهه های نبرد حق علیه باطل جنگیدند و همچنین مردم نیز پشت جبهه، با حمایت همه جانبه از سربازان خود حماسه بی نظیری آفریدند تا نقشه دشمنان در این بخش نیز نقش بر آب شود.

این رشادت ها به گونه ای بود که حدود هشت سال رزمندگان اسلام با نیروهای بعثی عراق که از حمایت همه جهان برخوردار بودند، مقابله کرده و جنگیدند که در نهایت نه تنها یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادند، بلکه این دلاوریها باعث شد تا ایران اسلامی پیروز این جنگ تحمیلی شود.

البته دلاوری ها و رشادت های سربازان گمنام اسلام شامل خاطرات تلخ و شیرینی است که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، خاطرات یکی از رزمندگان اسلام را مرور می کنیم که به طور حتم شنیدن این خاطرات خالی از لطف نیست.

سیدحسین پیشوایی مسئول امور ایثارگران اداره ورزش و جوانان گیلان یکی از همین دلاورمردان جبهه های نبرد حق علیه باطل بود که هم اینک در سنگر دیگری مشغول به خدمت است.

وی که هم اینک ۵۶ سال سن دارد و در رشته ورزشی دارت نیز، یکی از قهرمانان گیلان و کشور بشمار می رود، از سال ۶۱ تا سال ۶۵ چند بار به عنوان نیروی بسیجی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و به افتخار جانبازی نیز نائل آمد.

عملیات کربلای پنج به کربلای بندرانزلی مشهور شد

سیدحسین پیشوایی که ظاهری آرام و مگو دارد، چندان رغبتی به مصاحبه نداشت اما سرانجام لب به سخن گشود و خاطراتی را از عملیات کربلای پنج بازگو کرد.

وی یادآور شد:  دی ماه سال ۶۵ و در عملیات کربلای پنج با گردان سلمان که متشکل از نیروهای شهرستان بندرانزلی گیلان بود و با فرماندهی شهید غلامرضا با مروت  از فرماندهان بسیار شجاع و دلیر دفاع مقدس در عملیات حضور یافتم.

وی افزود: با توجه به اینکه این عملیات در خاک عراق انجام می شد، لازم بود که مرحله به مرحله رزمندگان به خط مقدم افزوده شوند و ما نیز به فرماندهی شهید بامروت در این عملیات حضور یافتیم که شاهد شجاعت های بی نظیر این فرمانده در حین عملیات بودیم.

وی ادامه داد: البته حجم آتش دشمن به حدی بود که در همان مراحل اولیه بخشی از نیروهای گردان سلمان به شهادت رسیده و یا مجروح شدند که یکی از شهدای این عملیات نیز،  فرمانده سلحشور شهید بامروت بود و یکی از جانبازان نیز، عمران پورعسگرپرست بوده که در هیات قایقرانی گیلان فعالیت داشت.

پیشوایی بیان کرد: به دلیل اینکه نفرات گردان سلمان از شهرستان بندرانزلی بودند و همچنین چند گردان دیگر از سایر شهرهای گیلان در این عملیات حضور داشتند، این عملیات برای گیلان و به خصوص برای مردم شهرستان بندرانزلی بسیار مهم بود.

این جانباز بسیجی خاطرنشان کرد: گرچه در این عملیات توانستیم به پیروزی های ارزشمندی دست یابیم اما به دلیل شهادت ۱۵ رزمنده و همچنین شهادت شهید بامروت فرمانده شجاع و بی باک این گردان، شب تلخی برای ما رقم خورد.

وی اضافه کرد: هنگام تشییع پیکر این شهدای گرانقدر نیز اکثر قریب به اتفاق مردم بندرانزلی حضور یافتند و به همین دلیل عملیات کربلای پنج با توجه به رشادت های رزمندگان گردان سلمان و شهادت تعدادی از رزمندگان و حضور همه جانبه مردم در مراسم تشییع، این عملیات به کربلای بندرانزلی مشهور شد.  

حضور رزمندگان اسلام در جبهه ها با توسل به ائمه اطهار 

سیدحسین پیشوایی در ادامه به تفاوت حضور و عقیده رزمندگان سلحشور ایران اسلامی با نیروهای بعثی اشاره و بیان کرد: در عملیات هایی که انجام می شد، رزمندگان با توسل به ائمه اطهار در میادین نبرد حضور می یافتند و به همین دلیل با اعتقادی راسخ در جبهه حضور می یافتیم و به همین دلیل توانستیم برابر دشمن تا دندان مسلح پیروز شویم.

وی در ادامه گفت: حتی زمان انجام عملیات  ما نیز طبق روایات و احادیث انجام می شد به طور مثال طبق حدیثی از مولای متقیان که فرموده بودند بهترین زمان برای نبرد با دشمنان هنگام شب است ، اکثر عملیات های ما شبانه انجام می شد و رزمندگان با این روحیه و با شور حسینی در نبردها حضور می یافتند. 

وی ادامه داد:  رزمندگان ما از معنویت خاصی برخوردار بودند و قبل از حضور در عملیات با توسل به ائمه اطهار و با برپایی مراسم های سینه زنی در نبردها شرکت می کردند و با یک معنویت خاصی در عملیات ها حاضر می شدیم.

وی تصریح کرد: اما فضای سربازان بعثی عراق با ما تفاوت زیادی داشت و تعلقات دنیوی آنان زیاد بود ،حتی مواقعی که فاصله ما با این نیروها به کمتر از ۶۰۰ متر می رسید، مشاهده می کردیم که آنان با چه روحیه و چگونه در نبردها حضور می یابند که تفاوت زیادی با ما داشتند و آنان یک مسیر مادی را دنبال می کردند و به همین دلیل با کوچکترین هجومی از سوی نیروهای ایرانی، متفرق شده و شکست را قبول می کردند.

دیدار با دختر شهید بامروت و تجدید خاطرات فرمانده شجاع

پیشوایی پس از لحظاتی از خاطرات جنگ خارج و به خاطره ای شیرین که  پس از چند سال از اتمام جنگ اشاره و اظهار کرد: روزی در محل کارم حضور داشتم که یک دختر حدود ۱۵ ساله به همراه برادر حدود ۱۰ ساله خود برای ثبت نام شنا آمده بودند.

وی اضافه کرد: این دختر که بسیار نیز مودب بود برای ثبت نام برادرش در رشته شنا آمده بود که هنگام ثبت نام متوجه شدم که نام فامیلی آنان بامروت است و به همین دلیل کنجکاو شدم و از وی سوال کردم که آیا شهید بامروت را می شناسد؟

وی ادامه داد: این دختر پس از چند لحظه مکث گفت که شهید بامروت پدرم بود و من دختر این شهید بزرگوار هستم که من نیز از شنیدن این گفته بسیار خوشحال شدم که پس از چند سال توانستم دختر فرمانده دلاور و شجاع خود را ببینم.

وی افزود: پس از آن نیز خاطراتی را از این شهید بزرگوار بازگو کردم و دختر شهید بامروت نیز خاطراتی را از زبان مادرش از دلاوری های پدرش شنیده بود را برایم بازگو کرد که شنیدن این خاطرات برایم بسیار جالب بود و این امر باعث شد تا یک روز خاطره انگیز برایم رقم زده شود.

احترام به پدر و مادر سرلوحه کار جوانان باشد 

این بسیجی دلاور در ادامه به وضعیت جوانان امروز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه ما پیرو دین اسلام هستیم و پیامبر ما نیز خاتم انبیاست که به همین دلیل ما کامل ترین دین را در اختیار داریم که یکی از تاکیدات مهم آن ، احترام به  پدر و مادر و استاد است.

پیشوایی خاطرنشان کرد: البته شرایط کنونی با شرایط جوانی دوران ما تفاوت زیادی دارد و با پیشرفتی که در بخشهای مختلف جوامع جهانی ایجاد شده ، به طور حتم طرز تفکرات نیز تغییر یافته است.

وی ادامه داد: با این وجود و با توجه به خدعه ها ی دشمنان که این حربه ها نیز تغییر یافته و هر روز رنگ و بوی جدیدی دارد، نسل جوان ما بایدبا  گوش دادن و عمل به دستورات دین مبین اسلام با این نیرنگ ها مقابله کند.

رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات و در شرایط حساس با دشمنی که از سوی کشورهای استعمارگر حمایت می شد با ایمان ، خودباوری و خلوص ایستادگی کردند ، راهی که اکنون نیز در دوره سازندگی می تواند ملت خداجوی ایران را به سر منزل مقصود برساند.     
 

برچسب‌ها رشت دفاع مقدس گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت دفاع مقدس گیلان رشت دفاع مقدس گیلان اخبار کنکور عملیات کربلای پنج همین دلیل ایران اسلامی گردان سلمان دفاع مقدس رشادت ها جبهه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود

به گزارش خبرنگارمهر، حسین محمودی عصر سه‌شنبه در ویژه برنامه «مهر و هنر» که به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت یاد و خاطره شهید آوینی که در عرصه هنر انقلاب بویژه برای نسل کودک و نوجوان زحمات زیادی کشیدند، نامگذاری شده است.

وی افزود: شهید آوینی با هنرمندی مناسب، زمینه جریان سازی انتقال مسیر هنر انقلاب به نسل آتی جامعه فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، تصریح کرد: شهید آوینی حرکت هنر را به سمت مردمی بودن سوق داد و همین امر موجب شد اکنون هنر تعالی و ارتقا یابد.

وی افزود: رویکرد شجاعانه و ثبات قدم شهید آوینی در انقلاب و دفاع مقدس باعث ماندگاری این مهم شد به طوری که مقام معظم رهبری از شهید آوینی به عنوان سید شهیدان اهل قلم نام برد و بسیاری از آثار این شهید بزرگوار در زمینه دفاع مقدس و انقلاب موجب ماندگاری شخصیت شهید آوینی و آثار وی شد.

محمودی فر با بیان اینکه شهید آوینی به عنوان الگو در عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس معروف است، یادآور شد: این شهید والامقام، اخلاق و ولایت پذیری را سرلوحه کارهای خود قرار داد و همین امر باعث شد، آثار تولیدی وی، دفاع مقدس را به زیبایی به تصویر بکشد و مردمی که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند از این طریق، جانفشانی‌های رزمندگان اسلام را درک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن قدردانی از مشارکت حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در برگزاری این برنامه، گفت: وظیفه نسل جوان است تا با زبان هنر و ابزار فرهنگ، شهید آوینی را به نسل‌های آینده معرفی کنند.

کد خبر 6080385

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه تهران: پیروزی بزرگ نزدیک است / دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم