Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شاهرخ جعفری روز چهارشنبه در اداره استاندارد آستارا اظهار کرد: این اداره بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری، نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، مجوز صادرات و واردات را صادر می کند.

وی ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد، انواع کشمش و خرما به وزن هزار و ۴۷۲ تن و به ارزش ۲۱۶ میلیارد و ۵۴ میلیون ریال و بیشتر کالاهای وارداتی مشمول استاندارد شامل خوراک دام به وزن ۱۵ هزار و ۶۷۴ تن و به ارزش ۴۰۰ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: کالاهای صادراتی دریافت کننده گواهینامه استاندارد نسبت به نیمه نخست سال قبل از نظر وزن، ۱۱۱ درصد و از نظر ارزش ۲۵۶ درصد افزایش و کالاهای وارداتی دریافت کننده استاندارد از نظر وزن ۷۲ درصد و به لحاظ ارزش ۴۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره استاندارد آستارا تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی در ۶ ماه قبل را ۴۱۰ فقره و تعداد اظهارنامه ها برای تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را ۲۵۹ فقره اعلام کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

برچسب‌ها آستارا توسعه صادرات سازمان ملی استاندارد ایران واردات شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا توسعه صادرات سازمان ملی استاندارد ایران واردات شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران صادرات غیر نفتی آستارا توسعه صادرات سازمان ملی استاندارد ایران واردات شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران صادرات غیر نفتی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان