Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز سه شنبه در سخنرانی مجازی خود برای مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای اولین بار جدولی زمانی برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و در نهایت رسیدن به وضعیت «کربن خنثی» تعیین کرد. وی اظهار داشت: «هدف ما آغاز روند کاهش [انتشار] گازهای دی اکسید کربن قبل از سال ۲۰۳۰ است تا در سال ۲۰۶۰ به وضعیت خنثی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وضعیت «کربن خنثی» در سیاست های محیط زیستی به شرایطی گفته می شود که بین سطح انتشار گازهای گلخانه ای و میزان حذف این گازها از جو زمین تعادل برقرار شود.

رئیس جمهوری چین در سخنرانی خود همچنین وعده داد که پکن تعهدات خود را در چهارچوب توافق آب و هوایی پاریس افزایش خواهد داد. اظهارات غیرمنتظره شی جین پینگ در حالی بیان شد که تنش ها بین چین و آمریکا طی ماه های اخیر افزایش یافته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که کشورش از توافق پاریس خارج می شود.

رئیس کمیسیون اروپا ضمن استقبال از تصمیم پکن تاکید کرد که اتحادیه اروپا برای مقابله تغییرات آب و هوایی با چین همکاری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه آمریکا را متهم کرد که به «مانعی جدی» در مسیر مقابله با تغییرات آب و هوایی تبدیل شده است.

کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش سال ۲۰۱۸ خود اعلام کرده بودند که رسیدن به وضعیت «کربن خنثی» در اواسط قرن کنونی برای محدودسازی گرمایش کره زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد ضروری است.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اروپا چین گازهای گلخانه ای تغییرات آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رفع تصرف و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بیست هکتار از اراضی کوهپایه این شهرستان افزود: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه توسط افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام شد و این اراضی به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

دادستان کرمان ادامه داد: این در حالی است که زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان کرمان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

دیگر خبرها

  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه