Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@21:06:27 GMT

آمریکا «شبکه مرتبط با کرملین» را تحریم کرده است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۹۳۵۶

آمریکا «شبکه مرتبط با کرملین» را تحریم کرده است

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم ۸ فرد و ۷ نهاد که آنها را «شبکه مرتبط با کرملین» توصیف کرده خبر داده است.

به گزارش مشرق، خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یک شبکه مرتبط با «یوگنی پریگوژین»، تاجر نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید: کرملین: آمریکا به تحریم اعتیاد پیدا کرده است

خزانه‌داری آمریکا می‌گوید ۸ فرد و ۷ نهاد امروز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن مدعی شده برخی از این افراد و نهادها از طرف این تاجر روس مأمور به توسعه نفوذ روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی بوده‌اند.

واشنگتن نفرات و نهادهای دیگر را به حمایت از سرویس امنیت فدرال روسیه و یا تلاش برای دور زدن تحریم‌ها علیه این کشور متهم کرده است.

دولت آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه تحولات اوکراین، تلاش ادعایی روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا، فعالیت‌های سایبری و مسائل «حقوق بشر»، تلاش کرده مسکو را از طریق اعمال تحریم تحت فشار قرار دهد.

روسیه اتهامات آمریکا را رد و اعتیاد این کشور به تحریم را محکوم کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین واشنگتن حقوق بشر خزانه داری آمریکا ولادیمیر پوتین آمریکا دولت آمریکا روسیه اوکراین مسکو مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند