Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنران حرم مطهر رضوی بابیان اینکه دفاع از دین تا پای جان اولین شرط حسینی بودن است، گفت: مقابله با دشمنان و دفاع از دین عالی‌ترین درس قیام امام حسین(ع) است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضایی تهرانی، کارشناس مذهبی در ویژه‌برنامه تبلیغی فرهنگی دهه اول ماه صفر در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به‌صورت تصویری برای زائران پخش شد، اظهار کرد: مقابله با دشمنان دین از عالی‌ترین درس‌های قیام امام حسین(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه کربلا صحنه ولایتمداری و ولایت‌پذیری بود که نمود عینی آن در رفتار و گفتار عاشوراییان جلوه‌گر شده است، افزود: هیچ حادثه‌ای زلال‌تر، خالص‌تر، و الگو پذیرتر از حادثه کربلا نیست چراکه این واقعه ناب‌ترین و تأثیرگذارترین انقلاب تاریخ است.
رضایی تهرانی با اشاره به اینکه همه انبیاء و اولیای الهی با دشمنان خدای متعال دعوای شخصی نداشتند، افزود: حضرت امام حسین(ع) با قیام خود یک مکتب عملی برای اسلام پدید آورد تا مسلمین و آزادگان با تأسی از او برای اصلاح امور جامعه تلاش کنند.
سخنران حرم مطهر رضوی بابیان اینکه حسینی بودن به معنای آماده مرگ بودن برای دفاع از دین است، گفت: حماسه حسینی همانند خورشیدی عالمتاب بر همه‌ی جهان درخشندگی و فروزندگی دارد و در شرایط ظلمانی شعله‌ای ایجاد کرد و فریاد عدالتی در تیرگی ستم بود که حیات تازه‌ای در عالم اسلام به وجود آورد.
این کارشناس دینی ابراز کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در قیام خود برای همه انسان‌ها که در دنیا زندگی می‌کنند پیامی داشتند لذا همه می‌توانند با بهره‌گیری از پیام‌های این دریای بی‌کران از ظلمات دنیوی نجات پیدا کنند.
وی آماده جانبازی و رشد ایمانی بودن را شرط اول همراهی با امام حسین(ع) دانست و افزود: حسینی بودن یعنی همه امورات زندگی را طبق پیام‌های نهضت عاشورا تنظیم کنیم و تا پای جان در میدان دفاع از دین حضورداشته باشیم.
رضایی تهرانی بابیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قیام پرشکوه خود درصدد برآمد تا چهره‌ی واقعی آیین محمدی(ص) و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند، گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز با تأسی از نهضت حسینی پیام انقلاب را به جهانیان ابلاغ کردند.
وی با اشاره به اینکه شهدا با الگو گیری از قیام عاشورا جان خودشان را درراه دین  دادند، بیان کرد: کسی می‌تواند اهل‌بیتی باشد که تمام زندگی‌اش مثل حجت خدا شده باشد.
منبع: آستان نیوز انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی حسینی بودن ماه صفر دفاع از دین امام حسین ع حسینی بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار سپاهان برابر استقلال چند روز پس از شکست طلایی پوشان اصفهانی در دو دیدار رفت و برگشت مقابل الهلال اولین بازی نیم فصل دوم مورایس و شاگردانش بود که با شکست در ورزشگاه آزادی همراه شد و فشار را روی این تیم بیشتر کرد.

این بخشی از هزینه‌های مورایس در این بازی مهم بود و چند بازیکن این تیم نیز در این مسابقه فیزیکی و پرفشار دچار مصدومیت شدند. فرشاد احمدزاده و محمدجواد حسین‌نژاد در جریان نیمه اول دچار این مشکل شدند و آریا یوسفی هم که شدت آسیب او بالاتر بود 2 ماه به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو تمرینات و مسابقات سپاهان را از دست داد.

در این بین آسیب دیدگی فرشاد احمدزاده خیلی زود و پس از یک مسابقه رفع شد و در شرایطی که آریا یوسفی هنوز شرایط حضور در تمرین تیم را ندارد، محمد جواد حسین نژاد از روز چهارشنبه در تمرینات سپاهان آفتابی شد و کار انفرادی را برای اضافه شدن به تمرینات گروهی آغاز کرده است.

حسین نژاد یکی از بازیکنان خلاق و کلیدی سپاهان در این فصل به شمار می‌رود که بازگشت او در فاصله نزدیک به 6 روز مانده به دیدار برابر تراکتور خبر بسیار خوبی برای سپاهانی‌ها به شمار می‌رود.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • عکس| بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید
  • دهم فروردین سالروز قیام سالروز قیام و حرکت بزرگ انقلابی مردم یزد
  • پیروزی شاگردان حسینی در اولین بازی سال
  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند
  • فیلم| کنایه سریال «زیرخاکی» به دیدار دوستانه مسعود رجوی با صدام حسین
  • تصاویری از شهید بهروز واحدی، اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳
  • دعوت ورزشکار همدانی به اردوی تیم ملی ترامپولین 
  • کشف اشیای عتیقه در رودبار
  • اعجوبه عرفان در قرن چهاردهم