Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: مصرف ذغال سنگ استان کرمان برای ذوب آهن استراتژیک بوده و افزایش خرید ذغال سنگ با کیفیت از استان کرمان جدی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، منصور یزدی‌زاده عصر امروز در جلسه با باقر نیک‌طبع مدیرعامل شرکت معادن ذغال سنگ استان کرمان اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای که بین ذوب آهن اصفهان و شرکت ذغال سنگ کرمان منعقد شده بسیار راهگشاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان مهمترین مصرف کننده ذغال کشور و استان کرمان است گفت: سالی یک میلیون و 700 هزار تن مصرف ذغال داریم و خیلی دوست داریم تا شرایط به وجود آید که شاهد واردات ذغال به‌دلیل کیفیت ذغال سنگ نباشیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه هزینه تولید در ذوب آهن اصفهان بالاست چرا که انرژی ما صرف نوع ذغال می‌شود افزود: ذوب آهن اصفهان با شرکت‌های ذغال سنگ در یک قایق هستند.

وی با بیان اینکه قیمت‌های ما تابع قیمت‌های جهانی است و در این شرایط انتظار حمایت از معادن داخل کشور منطقی نیست ادامه داد: باید کمک کنیم کیفیت را افزایش بدهیم.

یزدی‌زاده با عنوان اینکه 50 درصد قیمت تمام شده ما مربوط به ذغال است گفت: حمایت از شرکت‌های ذغال سنگی مورد تاکید ذوب آهن اصفهان است.

وی ادامه داد: با بازدیدی که امروز از تعدادی از معادن ذغال سنگ استان کرمان انجام شد به تامین ذغال حرارتی از داخل کشور و از استان کرمان امیدوار شدیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه به شدت نیاز داریم که تولید ذغال با کیفیت در کشور را پیگیری کنیم و افزایش کمی تولید زیاد مطرح نیست افزود: برای افزایش خرید ذغال سنگ با کیفیت از استان کرمان جدی هستیم و بازدید امروز در این راستا انجام شده است.

ارسال ذغال از معادن استان کرمان به ذوب آهن اصفهان 30 درصد افزایش پیدا کردبحران کارگران معادن ذغال سنگ کرمان قابل پیش‌بینی بود؛ همیشه حامی کارگران هستیملغو سفر وزیر صمت به کرمان؛ آیا مشکلات کارگری معادن ذغال‌سنگ دلیل لغو این سفر است؟در جلسه بررسی مشکلات کارگران ذغال سنگ کرمان چه گذشت؟

وی با بیان اینکه شرایط بسیار خوبی در قیمت و پرداخت‌ها ایجاد شده که باید از آن استفاده کرد گفت: حمل و نقل ذغال به سمت ذوب آهن اصفهان مشکلاتی دارد اما این مشکلات نباید مانع رسیدن ذغال به اصفهان باشد.

یزدی‌زاده تصریح کرد: مصرف ذغال سنگ استان کرمان برای ذوب آهن اصفهان استراتژیک است و باید به‌موقع به سمت اصفهان منتقل شود.

انتهای پیام/511/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ذوب آهن اصفهان استان کرمان شرکت ذوب آهن اصفهان استان کرمان ذغال سنگ استان کرمان ذوب آهن اصفهان معادن ذغال سنگ مصرف ذغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیمای استان گفت: از ۲میلیون و ۶۵۰ هزار تن حدود ۴۰۰ هزار تن زغال سنگ حرارتی و ۲میلیون و ۲۵۰ هزار تن زغال سنگ کک شو بوده است.


محمود زارع نیا افزود: این مقدار زغال سنگ از ۳۳ معدن فعال زغال سنگ استخراج شده که به کارخانه‌های کک سازی و فولادسازی سراسر کشور ارسال شده است.


وی گفت: معادن زغال سنگ طبس زمینه اشتغالزایی برای ۱۱ هزار نفر را فراهم کرده است.


رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: تکمیل زنجیره طرح‌های توسعه‌ای برای افزایش میزان زغال سنگ به خصوص کک‌شو، احداث دو کارخانه کنسانتره زغال سنگ و همچنین به ظرفیت رساندن کارخانه کک‌سازی از جمله اقدامات برای افزایش میزان زغال سنگ استان در سال ۱۴۰۳ است.


۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در طبس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • آیت‌الله سبحانی: منابع مادی مثل نفت صرف هزینه‌های جاری نشود
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»
  • عکس/ رژه روز ارتش در سراسر کشور
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی