Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:18:06 GMT

باز طراحی تقاطع های قزوین

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۹۴۲۸

باز طراحی تقاطع های قزوین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: برخی از تقاطع‌ها و مسیر‌های شهر قزوین نیازمند باز طراحی هستند.

به گزارش برنا از قزوین؛ شیما زرآبادی پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در کمیته پایش تصادفات استان گفت: برخی از تقاطع‌ها و مسیر‌های شهر قزوین نیازمند باز طراحی هستند و برای هر معبر باید طرح مناسب همان پیاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: طرح‌ها به تنهایی به کاهش تصادفات کمک نمی‌کند و باید راه، خودرو و رانندگی ایمن باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: سیاست این معاونت در کاهش تصادفات نرم افزاری، سخت افزاری و سازمان افزاری است.

زرآبادی پور افزود: اگر دادستان کمک کند می‌توان تا حد زیادی تصادفات را کاهش داد چرا که گاهی میزان جریمه‌ها کم است و باز دارنده نیست.

او گفت: اگر برای کاهش ۱۰ درصدی تصادفات در سال تلاش شود، می‌توان در چند سال آینده به یک درصد نرمال در این زمینه رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اینکه میزان تصادفات در چند سال اخیر در تمام شهر‌ها تقریبا یکسان بوده است، سرعت بالا و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و نبود نور در رانندگی شب را بیشترین عامل تصادفات بیان کرد.

زرآبادی پور با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات مربوط به خودروی پراید و موتور سیکلت‌ها است، گفت: اگر جرایم به صورت آنلاین ارائه شود تاثیر بیشتری خواهد داشت.

به گفته او، شهر قزوین دارای ۳۶ تقاطع هوشمند و ۶ دوربین ثبت تخلف است.

رییس پلیس راهور شهرستان قزوین هم در این نشست گفت: بخشی از اجرای قوانین در اختیار پلیس است و مقام قضایی هم باید ورود کند.

سرهنگ اسداله دالوند افزود: برخی از تخلفات در رانندگی دارد به جرم تبدیل می‌شود.

او با بیان اینکه برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی باید به روز شوند، گفت: مبالغ جریمه‌ها جنبه باز دارندگی ندارد و بیشتر حوادث در حاشیه شهر‌ها اتفاق می‌افتد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترافیک راهنمایی و رانندگی تصادفات تقاطع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه

صالحی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد. 

صالحی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال این درختان که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابجایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳