Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:14:46 GMT

انتخاب شهردار رشت باز به وقت دیگر

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۹۴۲۹

انتخاب شهردار رشت باز به وقت دیگر

به گزارش خبرنگار ایرنا در جلسه شامگاه دوشنبه شورای اسلامی کلانشهر رشت فاطمه شیرزاد، احمد رمضانپور نرگسی، حامد عبداللهی، اسماعیل حاجی پور، رضا رسولی، محمدحسن عاقل منش و بهراد ذاکری حضور داشتند و  محمدحسن علیپور، حجت جذب، فرهام زاهد و سید امیرحسین علوی از غایبان جلسه بودند.

بهراد ذاکری در جلسه غیررسمی در شرایط به حد نصاب نرسیدن در اعتراضی جلسه را ترک و حجت جذب پس از اعلام ختم جلسه ورود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از شروع جلسه رسمی بهراد ذاکری در اعتراض خطاب به احمد رمضانپور نرگسی رییس شورای اسلامی رشت گفت: با اجازه چه کسی و بر اساس چه قانونی جلسه را ٢ ساعت با تاخیر برگزار کردید.

وی اظهار داشت: امروز هم قرار بود جلسه ساعت ١٧ برگزار شود اما اکنون بیش از یک ساعت از این مدت گذشته اما ما همچنان نشسته ایم و به حد نصاب هم نرسیده است.

وی بعد از این گفته ها جلسه را ترک کرد.

رییس شورای اسلامی  رشت در جلسه غیررسمی شورا گفت: قانون به ما اختیارات،و شرع وظایفی داده که بر مبنای آن عمل کنیم.

احمد رمضانپور نرگسی  با بیان اینکه اکنون شرایطی پیش آمده که خیلی به نفع شهر و جامعه ما نیست ، اظهار داشت: دو روز گذشته اعلام کردیم که جلسه انتخاب شهردار با ٢ ساعت تاخیر یعنی ساعت ٢٠ برگزار شود تا برای انتخاب شهردار رایزنی کرده و به تفاهم برسیم.

وی خاطر نشان کرد: همانطوری که شورا و شهردار بدون همدیگر نمی توانند کار کند شورای شهر و شهردار بدون همراهی و همکاری مدیران قضایی نمی توانند کار کند. 

وی با بیان اینکه شهر نباید بدون شهردار بماند، اضافه کرد: در این شرایط از نیروهای قضایی و امنیتی کمک می گیریم .

نرگسی بیان داشت: یادمان نرفته که در همین دوره شورا برای انتخاب شهردار چهار بار جلسه تشکیل نشد فرماندار وقت ورود کرد باز هم جلسه برگزار نشد.

رییس شورای اسلامی رشت با عذرخواهی از  خبرنگاران  و مردم  بیان داشت: قانون به ما اجازه داده تا سه ماه برای انتخاب شهردار فرصت داریم.

برای برگزاری جلسات شورای اسلامی کلانشهر رشت باید حداقل هشت نفر حضور داشته باشند.

شامگاه دوشنبه گذشته نیز جلسه انتخاب شهردار رشت به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضاء برگزار نشده بود.

ناصر حاج محمدی شهردار پیشین رشت بیست و چهارم ماه گذشته با رای هشت عضو شورای اسلامی این کلانشهر برکنار شده بود.

در جلسه شورای اسلامی رشت در عصر دوازدهم شهریور ماه، شهردار رشت برای پاسخگویی به هشت سوال بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت حضور یافته بود که پس از رای گیری، ۶ عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند، اعضای شورا در جلسه بعدی نسبت به رای گیری استیضاح شهردار رشت اقدام کردند که در نهایت ۶ عضو به استیضاح رای دادند.

شهرداری رشت دارای پنج منطقه و ۱۰ سازمان است، کلانشهر رشت نیز حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی رشت در دور پنجم، ۱۱ عضو دارد.

برچسب‌ها رشت شورای شهر جلسه علنی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شورای شهر جلسه علنی گیلان رشت شورای شهر جلسه علنی گیلان اخبار کنکور شورای اسلامی رشت انتخاب شهردار شهردار رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود از نمای شیشه‌ای استفاده نشود، اما برخی بانک‌ها از نمای شیشه‌ای استفاده کرده‌اند و این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

مهدی چمران از کمیته نما خواست این روند را اصلاح کند.


ضرورت توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در جلسه امروز شورا بر لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری تاکید کرد وگفت:
بسیاری از نما‌های شهری، چه در حوزه ساختمان‌های مسکونی شخصی و چه در ساختمان‌هایی با کاربری اجتماعی و حتی ابنیه حاکمیتی در شأن و جایگاه یک شهر ایرانی-اسلامی نیست، چه برسد در شأن ام القرای جهان اسلام که ما بدان نظر ویژه داریم.

علیرضا نادعلی افزود:مدیریت شهری با وجود مصوبه شورا تاکنون برای تدوین سندی جامع به منظور تحقق اهداف سیما و منظر در چشم‌انداز طرح راهبردی شهر تهران اقدامی نکرده است.
­

شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درحاشیه جلسه شورا هم گفت: موضع شورا برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است، اما، چون مساحت مدنظر وزارت ارشاد تامین نشده، تصمیم گرفته شد نمایشگاه در مصلی برگزار شود.

علیرضا نادعلی افزود: اگر شرایط فراهم شود، سال آینده آخرین سالی خواهد بود که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر

سخنگوی شورا همچنین از برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با هدف افزایش انسجام و همدلی در مدت زمان باقی‌مانده از دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

علیرضا نادعلی گفت: در این جلسه موضوعات مربوط به افزایش همدلی و انسجام در میان اعضای شورا و مدیریت شهری بررسی و مواردی که از ابتدای این دوره آغاز شده است و باید پیگیری شود تا به انتها برسد نیز مطرح شد.

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه