Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز منطقه‌ای مدیریت آب‌های غیرمتعارف در یکی از کشورهای منطقه به زودی تاسیس می‌شود.

به گزارش ایمنا، رضا اردکانیان عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری یازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری در محل وزارت نیروی ایران و درجمع خبرنگاران گفت: اوایل دهه هشتاد شمسی یعنی حدود ۲۰ سال پیش با تصویب مجمع عمومی یونسکو که رای همه کشورها را داشت مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری در تهران تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کشورهای همسایه و منطقه و کشورهای هم اقلیم و از سازمان‌های بین المللی که علاقمند به مشارکت در حل مسایل آب منطقه بودند دعوت شد تا به عضویت شورای حکام این مرکز در آیند و طی سال‌هایی نیز پروژههایی را به مرحله اجرا درآورد.

اردکانیان گفت: مدتی فعالیت این مرکز کم شده بود که دوباره با پیگیری‌های انجام شده از دوسال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و پارسال شورای حکام مرکز دوباره در سطح بالایی در تهران تشکیل شد.

وزیر نیرو ادامه داد: امسال قرار بود در شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان این اجلاس تشکیل شود که به دلیل بیماری کرونا این امکان فراهم نشد و ما یک انتخاب منحصر به فردی داشتیم تا جلسه شورای حکام را به طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنیم و به لحاظ مسایلی که دبیرخانه و خود مرکز باید دنبال می‌کرد برگزاری آن در تهران سهل تر از سایر نقاط بود.

وی افزود: بنابراین این شورای حکام امروز با حضور ۵۳ نفر از شرکت‌کنندگان که از ۱۰ سازمان بین المللی و منطقه‌ای و شانزده کشور هستند تشکیل جلسه داد که ۹ کشور که بیشتر کشورهای همسایه هستند مانند قطر، عراق، سوریه، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان در سطح وزیر در اجلاس حضور یافتند.

اردکانیان گفت: کشورهایی مانند عمان، ترکیه و ارمنستان هم در سطح معاونان وزیر و تعدادی مانند هندوستان ازبکستان هم در سطح مدیران میانی حضور یافتند و آلمان و سوییس نیز درقالب سازمان‌های تخصصی بین المللی خود که در طرح‌های منطقه‌ای هستند حضور داشتند.

وزیر نیرو ادامه داد: سازمان‌های بین المللی مانند سازمان جهانی خوار و بار، سازمان یونسکو، سازمان جهانی هواشناسی، بانک توسعه اسلامی در جده و نیز سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و برنامه همکاری جهانی آب و سایر سازمان های مرتبط نیز حضور یافتند.

وی گفت: طبیعتا از این فرصت اجلاس استفاده خواهم کرد و بلافاصله بعد از این نشست، جلسات دوجانبه‌ای با برخی وزرا پیرامون مسایل مورد علاقه ایران و آن کشور خاص دنبال خواهم داشت که تاجیکستان وسوریه از جمله این کشورها خواهند بود.

اردکانیان با بیان اینکه امروز درباره چند پروژه نیز تصمیم گیری شد که برخی از آنها تا سال ۲۰۲۱ میلادی انجام خواهند شد، افزود: یک پروژه مربوط به وضعیت بهبود کیفیت منابع آب است که شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران و مرکز تغییر اقلیم آلمان درباره آن همکاری می‌کنند و دو پروژه نیز با همکاری مرکز همکاری مالی سوییس انجام خواهد شد.

وی افزود: برای انجام تعدادی پروژه هم تا پایان ۲۰۲۲ میلادی در زمینه آب و فاضلاب نیز تصمیم گیری شد که یک پروژه برای پایش خشکسالی منطقه‌ای است که کشور ترکیه و سازمان جهانی هواشناسی همکاری خواهند کرد.

اردکانیان گفت: برگزاری دوره ارتقای مهارت تکنسین‌های آب شهری، پروژه دیگری است که توسط برنامه توسعه سازمان ملل وسازمان همکاری اکو که دبیرخانه دائمی آن در تهران  است با همکاری آب و فاضلاب کشور انجام می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: کشور ارمنستان هم که به تازگی به این مرکز پیوسته پروژه‌هایی در زمینه افزایش راندمان سیستم‌های آبی ارائه داد که قرار است مسیرخود را طی کند.

وی افزود: این مرکز و شورای حکام، پروژه هایی را برای حل مسایل خاص آب و فاضلاب کشورهای عضو  انجام می‌دهند، اما اهمیت بیشتر این مرکز این است که به عنوان چتری به شمار می رود که به مرکزیت تهران و جمهوری اسلامی ایران برسر کشورهای منطقه در موضوع مهم و حساس آب قرار گرفته است.

اردکانیان در ادامه  گفت: مرکز منطقه‌ای مدیریت آب‌های غیر متعارف در یکی از کشورهای منطقه به زودی تاسیس می‌شود.
وی افزود: تاسیس این مرکز کمک خواهد کرد دانش موجود در همه کشورهای منطقه در باره آب‌های غیر متعارف در یک نقطه جمع آوری شده و سایر کشورها از آن استفاده کنند.

وزیر نیرو آب های نامتعارف را آب‌هایی غیر از آب‌های زیر زمینی و موجودی آب سدها دانست و ادامه داد: تاسیس این مرکز کمک موثری به کشورمان است که در ضمن هزینه ها را نیز کاهش خواهد داد.

اردکانیان گفت: کشور قطر ابراز تمایل کرده تا نسبت به تاسیس مرکز مدیریت آب‌های غیر متعارف اقدام کند.
وی به شواری حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری اشاره کرد و آن را گام مثبتی در زمینه کاهش اختلاف‌های آبی کشورهای همسایه دانست.

وی ادامه داد: فعالیت شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری همچنین راهکارهایی موثر در جلوگیری از مداخلات سایر کشورها در مسایل آبی کشورهای همسایه دارد.

وزیر نیرو گفت: از این فرصت، نهایت استفاده را برای کاهش اختلافات آبی و برطرف کردن مسایل مربوط به آب خواهیم کرد و اجازه متوقف شدن آن را نخواهیم داد.

کد خبر 445993

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزير نيرو یونسکو شورای حکام تاجیکستان افغانستان جمهوری آذربایجان عراق قطر سوریه مدیریت آب شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری مدیریت آب های غیر کشورهای همسایه اردکانیان گفت کشورهای منطقه آب و فاضلاب بین المللی کشورهای هم شورای حکام حکام مرکز وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی منطقه ۶ شهرداری تهران، بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی و توسعه حمل و نقل پاک در سطح منطقه تاکید داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندیزاده، مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران، علیرضا صادقی بخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

شهریار افندیزاده ضمن بازدید از اقدام‌های انجام شده و تعدادی از طرح‌های ترافیکی منطقه ۶ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و عملکرد فرا منطقه‌ای و همچنین تمرکز مراکز مهم آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی، این منطقه یکی از پر رفت و آمدترین مناطق پایتخت به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی ۳ جایگاه سوخت کوچک مقیاس، نصب سازه‌های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، ۲۰۰ پنل دیوار صوتی در بزرگراه کردستان، اجرای بیش از ۳۴ کیلومتر گاردریل و ۵ کیلومتر حفاظ طولی میانی، ۱۴۷ متر حفاظ بتنی طولی، نصب ۴۸۸ تابلو ترافیکی، احداث ایستگاه‌های بی. آر. تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی، از اهم پروژه‌های منطقه ۶ در حوزه حمل و نقل می‌باشد.


افندیزاده با اشاره به وجود بزرگترین پایانه مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا گردد، می‌توان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای نام برد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با تاکید به سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه، از شهرداری منطقه ۶ خواست تا گزارشی از مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی، مکان‌یابی مسیر‌های قابل توسعه در استفاده از دوچرخه و اسکوتر در معابر و شریان‌های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

افندیزاده همچنین با عنایت به وجود خوابگاه دانشجویان در محدوده خیابان کارگر شمالی و دانشگاه تهران در محدوده میدان انقلاب اسلامی و همچنین وجود بوستان لاله، خواستار ارسال نیازمندی‌های این منطقه برای احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی شد تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • «کارور ملی هوش مصنوعی» به زودی تاسیس می‌شود
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری