Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون واحد برادران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) خراسان رضوی گفت: اکنون قوی‌ترین گفتمان در دنیا، گفتمان اعتقاد به منجی است.

حجت‌الاسلام سید صادق علمداری در نشست خبری ویژه برنامه روایت کربلا به زبان کودکان که ظهر امروز در محل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از حساس‌ترین مباحث ارزشی و اعتقادی، به دلیل جذابیت بسیار بالایی که دارد و به‌روز بودن و جدی بودن آن، موضوع مهدویت، امام زمان(عج) و منجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آمدن منجی وعده داده شده و در مکاتب و ادیان مختلف به آن پرداخته شده و در اسلام نیز به صورت ویژه به آن پرداخته شده است.

وی افزود: در آیات قرآن، به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۳۰۰ آیه وجود دارد که به موضوع مهدویت پرداخته شده و در روایات نیز به نقلی تا ۵۶۰۰ روایت مهدوی وجود دارد که این‌ها نشان‌دهنده ظرفیت عظیمی است که این موضوع دارد و کارهای بسیار زیادی که باید در این زمینه صورت بگیرد.

معاون واحد برادران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) خراسان رضوی تصریح کرد: در بعضی از کشورهای غربی کمپ‌هایی وجود دارد که ویژه کودکان و نوجوانان است و در کمپ‌ها پیرامون منجی، آخرالزمان، دعا برای منجی و کارهایی که برای این موضوع می‌توان انجام داد، برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

علمداری خاطرنشان کرد: در کشور ما که با عنوان انقلاب اسلامی مزین شده است، یکی از کارهایی که به صورت جدی و علمی، لازم است تخصصی بر روی آن کار شود، مباحث پیرامون مهدویت و امام زمان(عج) است که در کنار مسائل احساسی زیبایی که در زمینه مهدویت وجود دارد، انتظار ما انتظار عالمانه‌ای باشد و به صورت جدی در حوزه مهدویت باید کار شود.

وی در خصوص نحوه تاسیس مرکز مهدویت بیان کرد: یکی از شخصیت‌های بسیار اثرگذار در تاسیس مرکز تخصصی مهدویت، حجت‌الاسلام قرائتی بود که در سال ۱۳۷۰ طبق نامه‌ای به مقام معظم رهبری گفتند که ما در ایران اسلامی به صورت جدی نیاز به کار در زمینه مهدویت به صورت عالمانه داریم و در این زمینه کار کارشناسی لازم است، اگر اجازه دهید چنین مجموعه‌ای تاسیس شود. مقام معظم رهبری در جواب می‌گویند ان‌شاءالله مبارک باشد و با این عنوان شروع کار را تایید می‌کنند.

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) خراسان رضوی افزود: ۲ سال پس از آن در قم انتشارات مرکز تخصصی مهدویت تاسیس می‌شود که این انتشارات تاکنون به همت دانش‌پژوهان، مربیان و اساتیدی که در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و فعالیت داشته‌اند بیش از ۶۰۰ عنوان اثر تولید کرده که ۳۰۰ عنوان آن درحال گردش است و در نقاط مختلف کشور از آن‌ها استفاده می‌شود.

علمداری ادامه داد: چون نیاز بود که کار شبکه‌ای به صورت مستقیم در کشور صورت بگیرد، مرکز تخصصی مهدویت مجموعه دیگری را در تهران، با عنوان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) که کارهای ستادی را عهده‌دار است، ایجاد کرد. این بنیاد فرهنگی زیرمجموعه‌های مختلفی را در استان‌ها و شهرستان‌ها ایجاد کرد و بیش از ۳۰ شعبه در استان‌های مختلف وجود دارد که یکی از آن‌ها استان خراسان رضوی است، بعضی از استان‌ها مانند فارس تمام شهرستان‌های‌شان را پوشش دادند و بعضی استان‌ها نیز مانند خراسان رضوی برخی شهرستان‌ها را پوشش داده‌اند.

وی تشریح کرد: شبکه اساتید بسیار خوبی تشکیل شده و از سال ۱۳۸۶ در مشهد بیش از ۲۰۰۰ نفر خانم و آقا دوره‌های تربیت مربی دیده‌اند که از حوزویان و دانشجویان در رشته‌های معارف و علوم انسانی بوده‌اند. در حال حاضر از همین اساتید در مجموعه‌های مختلف و نهادهای مردمی استفاده می‌شود.

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) خراسان رضوی گفت: هر تفکر و باور ارزشمندی در معرض خطرات و آسیب‌هایی است، همان‌طور که یک باغ دارای میوه‌های خوب در معرض آسیب است و اگر باغبان آسیب‌شناسی نکند، گاهی کل محصول او از بین خواهد رفت. در حوزه مهدویت، امام زمان(عج) و منجی، با توجه به گفتمان قدرتمندی که در دنیا دارد، به شدت در معرض آسیب‌هاست و نیاز است که مردم به مرکز و مجموعه‌ای که از نظر علمی زیرساخت قوی دارد، مراجعه کنند. مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(ع) به عنوان مجموعه مرکز در خراسان رضوی به صورت جدی فعالیت می‌کند و شناخته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حضرت مهدي عج بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی صورت جدی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد دوشنبه ۳ اردیبهشت در جلسه شورای هماهنگی کارگروه‌های فضای مجازی استان با اشاره به تعیین و اعلام شعار سال جدید، توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از راه‌های مشارکت مردم و جهش تولید و اقتصاد، فضای مجازی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان افزود: توجه به فضای مجازی به عنوان ضمیمه‌ای بر سایر فعالیت‌ها نیست و مفاهمه مشترک و دقیق از فضای مجازی اولین گام در ماموریت‌ها است و بر این اساس تبیین دقیق و کاملی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای فضای مجازی ارائه‌ شده است.

وی تاکید کرد: از کلیات، طرح واژه‌ها و اصلاحات باید عبور کرد و کارگروه‌های شورای مجازی با همکاری دستگاه‌ها عضو با تعریف و اولویت بندی پروژه‌های اقتصادی در فضازی مجازی به سمت تحقق این اولویت حرکت کنند. همچنین باید گفت؛ این عرصه‌ای است که با نگاه تحولی، نوآورانه، مبتکرانه و مدیریت ریسک منطقی می‌تواند ریل گذاری یک میدان پیشرفت و توسعه اقتصادی فن آورانه را در استان فراهم نماید.

گنابادی نژاد صنایع فرهنگی، سوغات زائر، تکمیل و ارتقای کمی و کیفی خدمات به زائرین داخلی و خارجی، گردشگری سلامت، جذب دانشجویان خارجی و... را از نمونه‌های میدان اقتصاد فضای مجازی نام برد و همچنین طراحی درگاه و مرکز تجارت بین المللی فرهنگ، هنر و فن آوری در فضای مجازی را یک اولویت برای شورای فضای مجازی استان دانست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عرصه اقتصاد فضای مجازی را یک «مزیت ناجی» معرفی کرد و ادامه داد: کارشناسان و ظرفیت‌های تخصصی بسیار خوبی در استان وجود دارد که می‌توانند این درگاه را با کیفیت، سرعت و ارزان راه‌اندازی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بیشترین تهاجم دشمنان به انقلاب و نظام و حقوق مردم عزیز از طریق فضای مجازی است که ما همچنان کمترین استفاده را از آن داریم در حالی که نه منفعلانه بلکه باید بتوانیم فعالانه، هوشمند و موثر فضای مجازی را مدیریت کنیم.

گنابادی نژاد به ۳ اولویت ویژه فضای مجازی در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: اقتصاد فضای مجازی، امنیت در فضای مجازی و صیانت از حقوق و رضایتمندی مردم از خدمات الکترونیک و فضای مجازی استان، اولویت‌های سال هستند. بر این اساس باید به پروژه‌های مشخص و روشن برسیم و آن‌ها را در سال جدید عملیاتی و پیاده کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: امروز اسرائیل و آمریکا دیگر توان و اراده‌ای برای حمله نظامی به ایران ندارند لذا در فضای مجازی لازم است آمادگی‌های بیشتری ایجاد شود و همه احتمالات نفوذ و هجمه در فضای مجازی برای دشمن باید به طور کامل مسدود و امنیت روانی جامعه و مردم صیانت شود. این موضوع نیازمند برنامه روان، دقیق و عملیاتی است.

وی افزود: کار مردم به خدمات فضای مجازی گره خورده هرچند خدمات رسانی به مردم از طریق سایت‌های اینترنتی و دفاتر خدمات رسان خوب و در عصر کنونی ضروری است و برخی نقص‌ها و ضعف‌ها از قبیل قطع بودن و نارسایی‌های مرتبط با نرم افزار و سخت افزار باید برای صیانت از حقوق و رضایت مندی مردم به عنوان یک اولویت مهم برنامه داشته باشیم و همواره پایداری سامانه‌های خدمت رسان پایش و ارزیابی شود.

دیگر خبرها

  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است