Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه اسکان عشایر به صورت داوطلبانه صورت می‌گیرد، گفت: امور عشایر در اسکان عشایر، تامین شغل و افزایش تولیدات این قشر را در دستور کار قرار می‌دهد تا از حاشیه‌نشینی و حواشی آن جلوگیری کند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به روش‌های تامین آب برای عشایر چهارمحال و بختیاری، افزود: تاکنون پنج محل پمپاژ برای آبرسانی با هدف ایجاد شغل عشایر ساخته شده است که سه مورد به بهره‌برداری رسیده و دو پمپاژ دیگر، میزان پیشرفت‌شان حدود ۸۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال مطالعه و بررسی روی ۵ شهرک عشایری در سطح استان هستیم، خاطرنشان کرد: اعتبارات این شهرک‌ها از محل اعتبارات ملی سازمان امور عشایر کشور تامین می‌شود.

حسین‌پور با بیان اینکه آب‌رسانی به عشایر بسیار مهم و حیاتی است و در بحث آبرسانی به عشایر ما به دو صورت عمل ‌می‌کنیم؛ افزود: نزدیک‌رسانی آب روشی است که منبع تامین آب ساخته می‌‌‌شود و عمدتا ثقلی است که ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده و این پروژه‌ها در تمام  شهرستان‌های استام به جز بن و سامان وجود دارد که عمده‌ی پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند.

مدیرکل امور عشایر استان ادامه داد: آبرسانی از طریق چشمه آبشخور نیز روش دیگر آبرسانی به عشایر است که در این روش بازسازی و بهسازی چشمه انجام می‌شود و احتیاجی به استفاده از لوله جهت آبرسانی وجود ندارد تا آب سالم و بهداشتی به عشایر برسد.

وی خاطرنشان کرد: به۷۵۰ خانوار عشایری استان از این طریق آبرسانی ‌می‌شود.

حسین‌پور یادآوری کرد: استان ما ۱۲۶ هزار و ۳۹ نفر جمعیت عشایری دارد که شامل ۱۵ هزار و ۴۷۰ خانوار است.
انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر آبرسانی ایجاد منبع اشتغال عشایر امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت:۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان مبتلا به آفت هستند.
احمدی افزود: وسعت جنگل‌های استان ۳۵۰هزار هکتار است که ۴۰ هزار هکتار آلوده به آفت هستند.
وی گفت: طرح مبارزه با افت جوانه خوار درخت بلوط با محلول BT سه سال است آغاز شده و هرسال هزار و ۵۰هکتار جنگل‌های استان سم پاشی می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با اشاره به سرعت انتقال این آفت به درختان جنگل گفت: با توجه به زمان محدود برای مبارزه با این آفت و سرعت انتقال آن از درختی به درخت دیگر همراهی و همکاری گسترده دستگاه‌های دیگر لازم است.
احمدی گفت:زمان سم پاشی باید از ساعت ۵ تا ۹ صبح باشد، چون نور خورشید اثر محلول BT که سازگار با طبیعت از بین می‌برد و ۲۴ ساعت و قبل و بعد استفاده از این محلول نباید بارش باران داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سواد سلامت در میان عشایر چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقا سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • آغاز کوچ ایل قشقایی و بختیاری به مناطق ییلاقی اصفهان
  • پایان جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در شهرستان میناب
  • آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری