Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: برای رسیدن به استانداردهای آموزشی باید هزار مرکز اختلال یادگیری در کشور ساخته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح توس؛ سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش‌وپرورش ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز اختلالات یادگیری در سبزوار بابیان اینکه مرکز اختلالات یادگیری سبزوار بااعتباری برابر 35 میلیارد ریال در سبزوار به بهره‌برداری رسیده است اظهار داشت: افتتاح این مرکز در سبزوار بسیار حیاتی بود اما برای رسیدن به حد استاندارد نیازمند ساخت 1000 مرکز اختلالات یادگیری در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی با دارا بودن 70 مرکز بیشترین مرکز اختلالات یادگیری در کشور را دارد ادامه داد: در حال حاضر 750 مرکز در کل کشور مشغول به فعالیت بودند و مرکز سبزوار هفتصد و پنجاه و یکمین مرکز دولتی بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه با اشاره به اینکه برای دسترسی و یادگیری دانش آموزان استثنایی به‌صورت مجازی هم اتفاقات بسیار مهمی افتاده است تأکید کرد: تمام دروس موردنیاز این دانش آموزان و محتوای مربوط به آن در شبکه شاد بارگذاری شده است.

حسینی در ادامه بابیان اینکه یکی از مهم ترین اقدامات این مراکز جلوگیری از رشد مشکلات و رفع موانع آموزش برای این دانش آموزان است ادامه داد: تربیت مربیان متخصص د راین عرصه یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که باید به‌صورت جدی به آن اهتمام داشت.

وی با مهم برشمردن آموزش در بخش استثنایی تأکید کرد: بخش استثنایی به‌خودی‌خود تمامی بخش‌های وزارت آموزش‌وپرورش را در خود جای‌داده است.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه تدریس دروسی مانند ریاضی و فارسی و خواندن و نوشتن بخشی از کارهای این مجموعه است ادامه داد: باد دهی مهارت‌های اجتماعی و آماده کردن افراد برای حضور در جامعه از دیگر وظایف مراکز اختلالات یادگیری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مرکز اختلالات یادگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 

ابراهیم صالحی عمران، رئیس انجمن آموزش عالی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی در کشور هنوز جای بحث دارد و زیر نیم درصد است؛ تاکید کرد: سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی در بسیاری از کشور‌های پیشرفته بالای ۲ تا ۳ درصد است که نشان از اهمیت سران آن کشور‌ها به فعالیت‌های پژوهشی دارد، اما در ایران اینگونه نیست. 
 
رئیس انجمن آموزش عالی ایران گفت: بخشی از واحد پژوهش و فناوری در وزارت علوم و بخش دیگر آن در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که این ۲ واحد باید یکپارچگی و هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا تمام دستگاه‌ها و ذی نفعان را برای فعالیت‌های پژوهشی منسجم کنند. 
 
صالحی عمران تصریح کرد: باید باور کنیم که پژوهش می‌تواند مبنای خوبی برای تصمیم گیری‌های سیاسی، تربیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... باشد. 
 
وی ادامه داد: مطمئن هستیم که پیامد‌ها و نتایج بسیار بیشمار زیادی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از پژوهش به دست می‌آید که مبنای توسعه و پژوهش در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در سیب و سوران
  • رفع اختلال ارجاع تماس‌های ۱۱۰ به سایر واحد‌های امدادی 
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • رفع اختلال تلفنی در ۵ مرکز مخابراتی همدان
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • 1000 بازرسی از واحدهای صنفی اردبیل انجام شده است
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان