Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، ابراهیم خلیلی در گفتگو با تسنیم گفت: با وجود افت حدود 25 درصدی شاخص بورس در دو ماه گذشته، متوسط افت نمادهای معاملاتی در بازار سرمایه بیش از 40 درصد بوده است و حتی نمادهایی هستند که بیش از 60 درصد افت داشته‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بنابراین نمی‌توان گفت شاخص بورس واقعیت بازار سهام است و باید کلیت این بازار را از شاخص بورس جدا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اصلاح دو ماهه شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها تصریح کرد: با توجه به تورم قابل توجه در سایر بازارها بویژه بازار ارز یک سو و همچنین رسیدن قیمت سهام شرکت‌ها به سطوح جذاب، فروش سهام در این شرایط امری عقلانی نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌‎رسانی به سرمایه‌گذاران بویژه در شرایط منفی بازار گفت: یکی از اقدامات خوبی که این روزها در راستای تعادل‌بخشی به بازار سهام و معاملات آن تدبیر شده است الزام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به معرفی بازارگردان است که این موضوع به روانی بازار کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: شرکت بورس و شرکت فرابورس باید این الزام را در زمان کوتاه‌تری عملی کنند، ضمن این که برخی از شرکت‌ها در حال حاضر دارای بازارگردان هستند اما اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهند که متولیان امر باید این الزام را برای این دسته از شرکت‌ها سریع‌تر و جدی‌تر دنبال کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شاخص بورس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۳۷۸ واحد افزایش معادل ۵ صدم درصد در محدوده ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا و شستا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های تاپیکو، وامید، وپاسار و اخابر با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، وبملت، خودرو، خگستر، شستا، ثشاهد و اخابر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱ واحد افزایش به عدد ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.
نماد‌های شگویا، هرمز، خاور، وسپهر و تجلی از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، انتخاب، فزر، وهور و زاگرس از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۳۶۰ نماد مثبت برابر ۴۲۹ نماد منفی بود. ۱۸۱ صف خرید مقابل ۲۱۳ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۴۲ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون سهام را به ارزش هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۲۲ میلیارد دلار بود.

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد