Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سیاست خارجی جو بایدن با انتقاد از سیاست های دولت فعلی این کشور در برابر ایران، گفت که در صورت پیروزی بایدن و بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، آمریکا هم به این توافق بازمی گردد.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه سی. بی. اس، تونی بلینکن مشاور سیاست خارجی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در گفت و گو با این شبکه درباره خروج آمریکا از توافق هسته ای گفت: وقتی که رئیس جمهور ترامپ از توافق هسته ای خارج شد، توافقی که به طور تایید شده ای مسیر ایران را به سوی دستیابی به تسلیحات هسته ای یا حداقل مواد هسته ای مورد نیاز برای تولید یک سلاح را سد می کرد، وعده یک توافق بهتر را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته خلاف آن اتفاق افتاد. 

بیشتر بخوانید: روزنامه کویتی: حتی با پیروزی «بایدن» بخش زیادی از تحریم‌های ایران باقی می‌ماند

بلینکن با گفتن این که در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای، فعالیت هسته ای ایران و غنی سازی آن افزایش یافته است، مطرح کرد: ما واقعا تمام متحدان مهم خود را که می خواستند به توافق پایبند باشند با خودمان بیگانه کردیم. اکنون آن ها بیشتر انرژی و اقداماتشان را به جای همکاری با ما بر سر مقابله با برخی رفتارهای ایران در جاهای دیگر دنیا، صرف تلاش برای حفظ توافق هسته ای کرده اند. 

بیشتر بخوانید: احمقانه ترین تصور از بایدن

مشاور بایدن در ادامه با اشاره به پایان یافتن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر گفت: آمریکا اقدامی برای تمدید این تحریم در سازمان ملل انجام داد. تنها یک کشور از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل از ما حمایت کرد. روسیه و چین از حق وتو استفاده کردند. یک افتضاح دیپلماتیک بود. اکنون هم در حال به کار گرفتن مقررات بازگردانی تحریم ها در توافق هسته ای می باشیم که در دولت اوباما مذاکره شد. این مقررات می توانند تحت توافق و توسط یک عضو مشارکت کننده در برجام به کار گرفته شوند. عنوان بیانیه دولت ترامپ در زمان خروج از توافق هسته ای، دقیقا «پایان دادن به مشارکت آمریکا در برجام(توافق هسته ای)» بود. اکنون شرکا و متحدانمان به ما می گویند که شما نمی توانید تحریم ها را بازگردانید چون دیگر عضوی از توافق نیستید. 

بیشتر بخوانید: ظریف: درباره برجام با آمریکا دوباره مذاکره نمی‌کنیم

او در آخر گفت: اگر جو بایدن در انتخابات پیروز شود و ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای بازگردد، ما هم همین کار را انجام خواهیم داد. سپس از آن به عنوان موقعیتی استفاده خواهیم کرد تا با متحدان و شرکایمان برای تقویت و طولانی کردن آن همکاری کنیم. این امتیازاتی برای ما خواهد داشت، این که ما به همان وضع قبلی با متحدانمان برگردیم تا بتوانیم به طرز موثرتری باهم با دیگر فعالیت های ایران مقابله کنیم و اطمینان حاصل کنیم وقتی به این طور عملکردها برسد، این ایران است که منزوی می شود، نه آمریکا. 

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین دولت ترامپ توافق هسته ای دولت اوباما سازمان ملل آمریکا برجام ایران چین جو بایدن انتخابات انتخابات آمریکا توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

جوسپ بورل در نشست با خبرنگاران در لوگزامبورگ عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: «ما درباره گسترش تحریم پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک و احتمال انتقال آنها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.» این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی تصریح کرد: سیاست تحریم شکسته خورده است، برای ما اذیت و آزار‌هایی دارد، اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آنهایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران