Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال با درخشش مهدی قایدی انتقام شیرینی از الاهلی گرفت و صعود باشکوهی به مرحله ک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استقلال تهران و الاهلی عربستان در یکی از حساسترین بازی‌های باشگاهی برای کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا در استادیوم الجنوب قطر و به قضاوت ادهم مخادمه از اردن به مصاف هم رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال که برای صعود از این گروه نیازمند سه امتیاز بازی بود با یک ترکیب تهاجمی گام به میدان گذاشت و از همان ابتدا دروازه حرف را آماج حملات خود قرار داد.

در دقیقه 4  مهدی قایدی پس از ورود به محوطه جریمه الاهلی در برخورد با یوسف الحربی نقش بر زمین شد اما داور اردنی در تصمیمی بحث‌برانگیز اعلام پنالتی نکرد و بازی را ادامه داد.

سه دقیقه بعد مهدی قایدی باز هم با حرکت تکنیکی خود حمله خطرناکی به وجود آورد که پاس در عرض او به مقابل دروازه الاهلی را هانی السوبیانی به شکل ناقص دفع کرد تا اسمعیلی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شود و پاس او را علی کریمی با شوت بغل پا به محوطه بالای دروازه سعودی‌ها بفرستد.

در دقیقه 12 چیزی نمانده بود استقلال به گل برسد اما این دروازه‌بان الاهلی بود که با یک واکنش دیدنی شوت محکم و پای چپ دیاباته که روی حرکت تماشایی قایدی صاحب موقعیت شده بود، را دفع کرد.

در دقیقه 22 یک بار دیگر محمد الاویس درخشان ظاهر شد و این بار ضربه ایستگاهی تماشایی وریا غفوری را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.

یک دقیقه بعد از این صحنه الاهلی برای اولین بار روی دروازه استقلال خطرساز شد. ارسال خطرناک مارکو مارین را عمر السوما نتوانست به خوبی استفاده کند و در ادامه نیز مسعود ریگی دفع ناقصی داشت تا عبدالرحمن غریب در موقعیت گلزنی قرار بگیرد اما شوت محکم او را حسینی با واکنش زیبایی دفع کرد و لحظاتی بعد هم پرچم کمک داور به علامت آفساید بالا رفت.

در دقیقه 27 استقلال یک بار دیگر با بدشانسی از رسیدن به گل محروم شد. ارسال قایدی و ضربه علی کریمی به تیرک عمودی دروازه الاهلی اصابت کرد و در ادامه نیز توپ به دست همین بازیکن استقلال خورد تا داور اعلام خطای هند کند.

دو دقیقه بعد از این صحنه استقلال بالاخره قفل دروازه الاهلی را گشود. مسعود ریگی با توپ‌گیری در میانه زمین به هرویه میلیچ پاس داد که او هم فرشید اسماعیلی را در جناح چپ زمین صاحب توپ کرد و در ادامه پاس این بازیکن به مهدی قایدی و شوت روی پای تماشایی ستاره ریزنقش آبی‌ها از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به زمین و دفع ناقص محمد الاویس تبدیل به گل شد تا شادی به اردوی آبی‌پوشان بیاید.

استقلال پس از این گل هم پا پس نکشید و باز هم حملاتی روی دروازه حریف عربستانی تدارک دید.

در دقیقه 34 سانتر زیبای قایدی و شوت روی پای فرشید اسماعیلی به شکل خطرناکی از مقابل پای دیاباته و دروازه الاهلی رد شد و به اوت رفت.

دو دقیقه بعد دروازه استقلال به شدت تهدید شد. هانی السوبیانی با پای چپ توپ را به مقابل دروازه استقلال فرستاد که ضربه سر هیثم اثیری حاتم تبدیل به گل نشد و به شکل خطرناکی از روی تیرک افقی عبور کرد.

استقلال که از این حمله احساس خطر کرد دوباره جلو کشید و در دقیقه 38 به گل دوم دست یافت تا خیالش تا حدود زیادی راحت شود. ارسال مهدی قایدی از روی کرنر در مقابل تیرک اول به عارف غلامی برخورد کرد و دوباره به قایدی رسید که دومین سانتر او در این موقعیت با عبور از مقابل مطهری و دیاباته، با ضربه سر علی کریمی وارد دروازه الاهلی شد.

در دقیقه 41 شوت زمینی عبدالرحمن غریب را سیدحسین حسینی به راحتی در اختیار گرفت.

در دقیقه 43 ارسال توپ از کرنر سمت چپ زمین و ضربه سر ارسلان مطهری را محمد الاویس در دو مرحله جمع کرد.

در دقیقه 45 ارسال فرشید اسماعیلی از جناح راست زمین و ضربه دیدنی سر شیخ دیاباته تبدیل به گل شد اما کمک داور اول آفساید مهاجم استقلال را اعلام کرد تا این گل در موقعیتی مشکوک مردود شود و در نهایت این نیمه با همان دو گل به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم استقلال دانشگر را به جای وریا غفوری که در آخرین ثانیه‌های نیمه اول مصدوم شده بود، به میدان فرستاد.

در دقیقه 49 استقلال یک بار دیگر به گل رسید اما این بار هم کمک داور ضربه سر امیرارسلان مطهری را در موقعیت آفساید تشخیص داد و به درستی این گل را مردود اعلام کرد.

یک دقیقه بعد ریباند ارسال قایدی در پشت محوطه به علی کریمی رسید که شوت روی پای او را محمد الاویس مهار کرد.

در دقیقه 54 و پس از یک سلسله پاس‌کاری، علی کریمی از سمت چمت و از گوشه محوطه جریمه ارسالی دیدنی روی دروازه الاهلی داشت و شیخ دیاباته بالاتر از مدافع عربستانی با یک ضربه سر قاطع برای سومین بار دروازه الاهلی را فرو ریخت تا او هم در نقش گلزن در این بازی ظاهر شود.

در دقیقه 57 ضربه پای چپ مارکو مارین به شکل خطرناکی از کنار دروازه استقلال به اوت رفت.

در دقیقه 63 الاهلی یک بار دیگر خطرساز شد اما ضربه کم دقت احمد البساس با فاصله از کنار دروازه استقلال به اوت رفت.

در ادامه استقلال بیشتر به کنترل بازی پرداخت و هر دو تیم دست به تغییراتی زدند؛ استقلال برای حفظ نتیجه و الاهلی برای تغییر آن.

در دقیقه 79 شوت راه دور حسین المقهوی با واکنش حسینی راهی کرنر شد.

در دقیقه 82 ارسلان مطهری در زمان ورود به محوطه جریمه الاهلی پس از برخورد با مدافع این تیم سرنگون شد که داور اردنی در این صحنه مشکوک هم اعلام پنالتی نکرد.

در ادامه هم اتفاق خاصی رخ نداد و استقلال با این پیروزی قاطع صعود باشکوهی به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی داشت و انتقام شیرینی از الاهلی عربستان گرفت.

هروویه میلیچ (استقلال) و حسین عبدالغنی (الاهلی) بازیکنان اخطاری این بازی بودند.

استقلال تهران: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی (66- فرشید باقری)، عارف غلامی، هروویه میلیچ، وریا غفوری (46- محمد دانشگر)، مسعود ریگی، علی کریمی (72- میلاد زکی‌پور)، فرشید اسماعیلی، امیرارسلان مطهری، شیخ دیاباته (84- شاهین طاهرخانی)، مهدی قایدی (84- علی دشتی)

سرمربی: مجید نامجومطلق

الاهلی عربستان: محمد الاویس، سعید الموالد، محمد الفتیل، طلال الابسی، هانی السوبیانی (65- فهد مقرشی)، یوسف الحربی، هیثم اثیری حاتم (65- حسین المقاوی)، عبدالرحمن غریب (46- احمد البساس)، حسین عبدالغنی، مارکو مارین (65- احمد النخلی)، عمر السوما (75- مازن ابوشراح)

سرمربی: ویادان میلوجویچ

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الاهلی عربستان استقلال تهران لیگ قهرمانان آسیا فرشید اسماعیلی دروازه استقلال دروازه الاهلی محوطه جریمه یک بار دیگر مهدی قایدی دقیقه بعد علی کریمی ضربه سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدشانس‌ترین بازیکن استقلال به روایت آمار

به گزارش قدس آنلاین، شاگردان جواد نکونام دیروز یکی از بهترین نمایش‌های فصل خود را مقابل شمس‌آذر ارائه کردند و غیر از 15-10 دقیقه پایانی که غافلگیر شدند و دو گل دریافت کردند، در تمام لحظات سوار بر بازی بودند و توانستند سه گل به ثمر رسانند و در صحنه‌هایی مثل ضربه ایمان سلیمی اگر کمی شانس داشتند، با گل‌های بیشتر این بازی را تمام می‌کردند.

ایمان سلیمی که دوباره جایگاهش در ترکیب استقلال را به دست آورده و برای سومین بازی پیاپی در جمع نفرات اصلی آبی‌پوشان برابر شمس‌آذر قزوین دیده می‌شد، این شانس را داشت تا گل زودهنگام را در این بازی بزند که مثل جدال با آلومینیوم اراک ضربه او به چارچوب دروازه نرفت.

این مدافع پس از اینکه در دیدار مقابل آلومینیوم اراک دو موقعیت گلزنی به دست آورد و یکی از آنها را به تیرک دروازه زد، دیروز یک بار با شوت راه دور شانس خود را برای باز کردن دروازه حریف امتحان کرد و در دقیقه 8 هم یک فرصت مناسب به دست آورد که ضربه او به بیرون رفت.

اولین موقعیت جدی استقلال مقابل شمس‌آذر در دقیقه 8 روی ارسال ماشاریپوف به دست آمد که سلیمی می‌توانست مثل دیدار با تراکتور گلزنی کند، اما ضربه او با کمترین اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت تا او با حسرت و افسوس به عقب زمین برگردد و تیمش را در فاز دفاعی و کسب سه امتیاز دیگر برای حفظ صدرنشینی کمک کند.

دیگر خبرها

  • ادامه دومینوی پیروزی سرخابی‌ها و انتقام سپاهان از انزلی‌چی‌ها
  • سالم راشد کمر کلباء و قایدی را شکست
  • درخشش عزت‌اللهی و قایدی در امارات؛ نمایش درخشان ایرانی‌ها
  • جواب محکم سعید عزت‌ به پاس گل قایدی!
  • صعود دلهره‌آور فوتسال ایران در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا - تایلند
  • عبور سخت شاگردان شمسایی از سد بحرین/ صعود دلهره‌آور فوتسال ایران
  • بردی که زنگ خطر را به صدا درآورد/ صعود دلهره آور فوتسال ایران
  • تیرک مانع از رویایی شدن روز درخشش جلالی
  • صدر جدول دوباره به استقلال رسید
  • بدشانس‌ترین بازیکن استقلال به روایت آمار