Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: از دیروز تا امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۵۹۴ نفر از آنها بستری هستند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۲ هزار و ۷۹۸ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۸۴۰ نفر رسید.

وی تصریح کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ابراز داشت: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: به نظر می رسد شرایط خوبی در هفته یا هفته های بعدی در تهران نداشته باشیم.

زالی درمورد برقراری مجدد محدودیت ها در تهران گفت: به نظر می رسد شرایط فعلی تهران سخت تر شده به همین دلیل در نامه ای به وزیر بهداشت درخواست کردیم مجموعه ای از محدودیت هایی که کمیته امنیتی - انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در گروه های ۳ و ۴ به عنوان مصادیق محدودیت اعلام کرده به خصوص موضوع دورکاری در سطح استان تهران بار دیگر اعمال شود.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۳۶۰۵ مبتلا و ثبت ۱۸۴ فوتی جدید کرونا در کشور

یک ایده برای جلوگیری از افزایش کرونا؛ راه‌اندازی «گشت ارشاد کرونایی» در اصفهان

ریه بیماران کرونایی پس از بهبودی از بین می‌رود؟

هشدار زالی درباره یک هفته سخت کرونایی در تهران

وزارت بهداشت: حمله بیولوژیک بودن کرونا در حال بررسی است

***

شنبه تصمیمات جدیدی برای وضعیت کرونا ‌می‌گیریم 

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز، دوم مهرماه هیئت دولت اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل سفرهای چند هفته قبل و فعالیت‌هایی که خلاف دستورالعمل‌های ابلاغی بود، به تعداد مبتلایان‌مان اضافه شده است و ده روز بعد از آن نیز به تعداد بستری‌ها اضافه شده و امروز نیز شاهد افزایش فوتی‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: بر  این اساس ما همیشه باید در ارتباط با کرونا از اول فکر یک ماه بعد را کنیم، اگر می‌بینیم که امروز در کشور فوتی‌ها در حال افزایش هستند، حاصل اقداماتی است که یک ماه قبل انجام شده است. لذا در ستاد ملی مقابله با کرونا بارها صحبت کردیم، هفته گذشته هم آقای نمکی به عنوان رئیس کمیته سلامت و هم رحمانی‌فضلی به عنوان رئیس کمیته امنیتی اجتماعی گزارش بسیار نگران‌کننده‌ای دادند.

واعظی گفت: با دقت کار را دنبال می‌کنیم و هر کجا که لازم است، مقطعی در خصوص موارد خاص تصمیم گرفته و اعمال می‌کنیم؛ چرا که برای ما سلامتی مردم از هر چیزی مهم‌تر است.

بیشتر بخوانید:
واعظی: تعداد فوتی‌های کرونا در حال افزایش است

***

ویژگی‌های عجیب و خطرناک موج جدید کرونا در پاییز

 باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رکوردشکنی ابتلای روزانه در کشور، خبری ناگوار که روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن را اعلام کرد... موضوعات مختلفی، چون کاهش ۱۶.۵ درصدی استفاده از ماسک، سفر‌های بین شهری در شهریور ماه و رعایت نکردن نکات بهداشتی در برخی هیات‌ها موجب خیز دوباره کرونا شد و اگر رعایت نکنیم این احتمال وجود دارد که پاییز زیبا و رنگارنگ امسال برایمان سیاه و مرگبار شود.

افزایش آمار موارد ابتلا و فوتی‌های کرونا از هفته گذشته خبر از موج جدید کرونا در کشور می‌دهد، موج نگران کننده بیماری که حتی خواب را از چشمان وزیر بهداشت ربوده است چرا که هفته‌های پیش رو کرونا یا به قول وزیر بهداشت شتر، گاو، پلنگ همراه با آنفلوانزا خواهد شد و احتمال افزایش موارد ابتلا و فوتی‌ها وجود دارد.

مسعود یونسیان استاد دانشکده بهداشت و عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما موج سوم کرونا را با سطح بالاتری از شروع موج دوم تجربه می‌کنیم و انتظار داریم موارد ابتلا و مرگ و میر موج سوم بیش از موج دوم باشد و شاهد آن هستیم که آمار ابتلا در ابتدای موج سوم ۲ برابر موج دوم کروناست.

عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: متاسفانه در ۲ هفته آینده شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت کرونا خواهیم بود و اگر اقدام موثر صورت نگیرد ممکن است فاجعه در راه باشد.

بیشتر بخوانید:

ابتلای بیشتر جوانان در موج جدید کرونا

***

جنگی که فرزندان روسای قوا و مردم در صحنه باشند، شکست نمی‌خورد

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور امروز در جلسه هیأت دولت با اشاره به حضور فرزندان مقامات عالی کشور در جنگ تحمیلی تصریح کرد: من در یک عملیات در جنوب برایم خیلی جالب بود که دو نفر از پسران حضرت آقا را در جبهه دیدم. آن وقت آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس و فرمانده جنگ بود و دو تا از بچه‌های او را هم در جنگ دیدم. در همان عملیات عده‌ای از بچه‌های مقامات قضایی را در جنگ دیدم و به همین دلیل گفتم امکان ندارد این جنگ شکست بخورد. جنگی که فرزندان رؤسای قوا و همه مردم در هر سمتی از روستایی و شهری و سنی و شیعه و مسلمان، ارمنی در آن حضور دارند شکست نمی‌خورد.

روحانی گفت: امروز برخی باور ندارند که در جنگ هستیم و آن را شوخی تلقی می‌کنند، ما ۲.۵ سال است که شبانه روز در جنگ اقتصادی هستیم. مردم ما بدانند مسئولین اقتصادی کشور و بسیاری از بخش‌های خصوصی و عمومی غیردولتی، در این دو سال و نیم فداکاری کردند و امروز هم فداکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

روحانی: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند در ایران برایشان فرش قرمز پهن شده/ برخی باور ندارند در جنگ هستیم

روایت رئیس جمهور از حضور فرزندان رهبر معظم انقلاب در جنگ تحمیلی

جهانگیری: فشار بر دولت جز افزایش مشکلات مردم دستاوردی ندارد/ دولت نمی‌تواند به تنهایی مسائل را حل کند

***

رزم حسینی مجبور به ترک مجلس شد
فارس نوشت: جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی که به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شده بود برای دقایقی دچار حاشیه شد. پس از اعلام نام علیرضا رزم حسینی به عنوان گزینه پیشنهاد‌ی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و قرائت نامه رئیس جمهور در این خصوص رزم حسینی به همراه معاون پارلمانی رئیس جمهور در مجلس حضور یافتند.

پس از حضور گزینه پیشنهاد‌ی دولت برای تصدی وزارت صمت، جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به حضور وی در مجلس اعتراض کردند.

در این بین نمایندگانی همچون جبار کوچکی نژاد و علی بابایی کارنامی اعتراضات خود نسبت به حضور گزینه پیشنهاد‌ی دولت برای وزارت صمت، آن هم زمانی که هنوز جلسه رأی اعتماد وی فرا نرسیده است را به هیأت رئیسه مجلس اعلام کردند.

نهایتا پس از اعتراضات نمایندگان رزم حسینی جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت اظهارداشت: حضور رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد.

وی ادامه داد: اگر نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بر حضور رییس‌جمهوری در جلسه رای اعتماد باشد ایشان شرکت می‌کنند و اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا نظر دیگری داشته باشد، رییس جمهوری مقید است که از مصوبات ستاد تبعیت کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر امکان حضور رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی به صورت ویدئو کنفرانس اظهار داشت: اینکه رییس جمهوری در این جلسه به صورت ویدیو کنفرانس شرکت کنند بستگی به توافق ما با مجلس شورای اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید:

«رزم‌حسینی» با اعتراض نمایندگان جلسه مجلس را ترک کرد

سه‌شنبه آینده؛ جلسه رای اعتماد به رزم‌حسینی

وزیر پیشنهادی صمت دو تابعیتی است؟

***

انتخاب رئیس شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی

جلسه انتخابات هیات رییسه شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. در این نشست محمدباقر قالیباف با ۴۱ رای به عنوان رئیس، محمدرضا میرتاج الدینی با ۲۷ رای به عنوان نایب رئیس اول، نصرالله پژمان فر با ۱۸ رای به عنوان نایب رئیس دوم و یوسفی با ۳۰ رای به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

همچنین عباس گودرزی و میرمحمدی به عنوان دبیران این شورا انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید:

قالیباف رئیس شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی شد

***

مستند بی‌بی‌سی خیانت به ملت ایران و جاسوسی جنگی است

حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهوری در گفت‌وگو با ایرنا، درباره مستند اخیر بی‌بی‌سی‌ فارسی در مورد جنگ تحمیلی گفت: کاری که انجام شد، یکی از نمونه‌های خیانت به ملت ایران و جاسوسی جنگی است. واقعیت این است که ده‌ها و صدها جلسه محرمانه و دارای طبقه‌بندی‌های مختلف در دوران دفاع مقدس در قرارگاه‌ها، ستادهای فرماندهی و در ستادهای سپاه در سراسر کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: مباحثات بسیار عمیق، تند، جدی و صریحی میان فرماندهان، رزمندگان، سیاستمداران و مسئولان جنگ انجام شده اما سرقت اسناد جنگ و سرقت اسناد نظامی و نمایش آنها به مثابه یک افتخار حتماً یک خیانت است.

شبکه بی‌بی‌سی فارسی طی روزهای اخیر مستندی را پخش کرد که در آن یک فایل صوتی از جلسه فرماندهان سپاه در سال ۶۳ وجود دارد و مدعی وجود اختلاف میان فرماندهان سپاه در زمان جنگ شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش «آشنا» به مستند بی‌بی‌سی درباره جنگ تحمیلی

***

محمود احمدی نژاد منحرف شد

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به فردی مانند احمدی‌نژاد که با برند اصولگرایی روی کارآمد اما بعدها حتی اصولگرایان را هم کنار گذاشت، به برنا گفت: احمدی‌نژاد از همان ابتدا در جمع اصولگرایان بود و با برند اصولگرایی، روی کار آمد و در مجموع باز هم در دولت اولش تا حدودی به اصولگرایان توجه کرد اما در دولت دوم به‌طور کامل از مسیر اصلی، منحرف شد.

علتش این بود که پشت سر احمدی‌نژاد، یک تشکل قدرتمندِ مطالبه‌گری وجود نداشت که بتواند او را کنترل و مجبور به پاسخگویی کند. در نتیجه باید گفت نکته مهم، وجود حزبی است که بتواند، مطالبه‌گر باشد و بتواند کاندیدای معرفی شده خود را پاسخگو کند. 

***

ادعای علیزاده طباطبایی درباره قتل میترا استاد
علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری درباره پرونده محمدعلی نجفی به روزنامه آرمان ملی گفت: بنده از ابتدا رسیدگی به پرونده آقای نجفی را خیلی دقیق و در حد بالایی ندیدم. در طبیعی‌ترین وضعیت هنگامی که اولیای‌دم رضایت خود را اعلام می‌کنند متهم باید آزاد شود. این در حالی است که این اتفاق درباره آقای نجفی رخ نداد و ایشان همواره در زندان نگهداری شده‌اند. نکته دیگر اینکه ابهامات زیادی در این پرونده وجود داشت. این در حالی بود که تحقیقات لازم نیز در حد این پرونده صورت نگرفت. بنده هنوز روی اصل قضیه که قتل توسط آقای نجفی صورت گرفته باشد نیز دچار تردید هستم. اسلحه‌ای که میترا استاد با آن کشته شده با اسلحه محمدعلی نجفی متفاوت بوده است و این نکته‌ای است که تردیدهای جدی درباره این پرونده ایجاد می‌کند. در شرایط کنونی حکم قطعی درباره این پرونده صادر شده و آقای نجفی به قتل عمد متهم شده‌اند که با توجه به رضایت اولیای‌دم بین دو تا ده سال زندان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

علیزاده‌‌طباطبایی: میترا استاد با اسلحه نجفی کشته نشده است!

***

۷۰۰ دستکاه پورشه که نخود و لوبیا نیست، واردکننده اش معلوم نباشد
مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازگانی ایران و چین طی توضیحاتی در مورد ماجرای واردات ۷۰۰ پورشه توسط یک پیرزن روستایی گفت: از سال ۹۱ مدام این داستان را تعریف می‌کنند؛ مشخص است که چه کسی این خودروها را به نام پیرزن وارد کرده است. طرف از فلان وزیر و وکیل نامه گرفته و پورشه‌ها را وارد کرده؛ مگر نخود و لوبیا است که مشخص نشود چه کسی ۷۰۰ پورشه داخل کشور فروخته است؟

وی افزود: به جای فرد با نفوذی که پشت ماجراست، پیرزن را معرفی می‌کنند؛ تنها چیزی که می‌شود گفت این است که خودتانید. به رئیس جمهور رای می‌دهیم که در حساب‌ها سرک بکشد تا متوجه شود چه کسی حق مردم را می‌خورد. وقتی سالی ۱۲ میلیارد قاچاق وارد کشور می‌شود، این قاچاق جایی تبدیل می‌شود به پول و به سیستم بانکی وارد می‌شود؛ با شفافیت این قابل ردیابی است.

بیشتر بخوانید:

پشت‌پرده واردات ۷۰۰ پورشه توسط پیرزن روستایی چیست؟ + فیلم

***

برای ارزیابی مجلس باید منتظر نتایج طرح‌ها ماند

محسن پیرهادی، نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت و گو با روزنامه ایران از عملکرد چند ماهه مجلس یازدهم دفاع می‌کند. او برخی انتقادها از کیفیت کار بهارستان در چند ماه گذشته را طبیعی می‌داند و می‌گوید یکی از امور جاری مجلس، اصلاح ساختارها، پیگیری طرح تحول، خودانتقادی و بازنگری در نقایص است. 

پیرهادی می گوید: کلیت مجلس یازدهم برای مسائل کشور و مشکلات مردم راه حل دارد و حداقل در پیگیری آن‌ها فعال و کنشی عمل می‌کند، اما برای ارزیابی دقیق‌تر این موضوع، باید منتظر نتایج این طرح‌ها ماند. حقیقت آن است که در وضعیت فعلی، تنها چیزی که نقطه قوت و در واقع پیروزی محسوب می‌شود، باز کردن گره از مشکلات کشور و رفع دغدغه‌های مردم است؛ چنان که معتقدم به عکس چیزی که مسئولان محترم دولت تصور می‌کنند فعال شدن یا نشدن مکانیزم ماشه، منزوی کردن ظاهری امریکا و هر چیزی از این دست که مردم اثری از آن در زندگی خود حس نمی‌کنند، پیروزی و نقطه قوت نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس  گفت: شفافیت، مسأله‌ای صفر و یکی نیست که بگوییم امروز شفافیت هست یا نیست. چیزی که مشخص است این که مجلس یازدهم، با جدیت در مسیر شفافیت گام برداشته و از مجالس قبلی شفاف‌تر است، هرچند معتقدم این شفافیت همچنان قابلیت بسط و تعمیم دارد.

***

آهسته به ‌سوی معرفی كاندیدا

روزنامه اعتماد نوشت: مرسوم است كه از ابتدای سال پایانی دوره دوم رییس‌جمهوری مستقر، كنشگری‌های انتخابات هم آغاز می‌شود. تب و تاب انتخابات هر سال منتهی به انتخابات چنان زیاد است كه گاهی تمام وجوه جاری كشورداری هم تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد. امسال اما هم به ‌دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و هم به ‌دلیل شیوع كرونا جلسات خصوصی، گعده‌های انتخاباتی و درگوشی‌های ۱۴۰۰ كم‌رونق‌تر از سال‌های پیش است و آرام‌آرام احزاب و گروه‌ها وارد تعیین مصادیق می‌شوند...

كارگزاران سازندگی احتمالا تنها حزب اصلاح‌طلب است كه برای حضور پررنگ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ از هم‌اكنون عزم خود را جزم كرده و ورود به مصادیق را از مدتی پیش و به ‌صورت جدی آغاز كرده است. پیش از این هم از اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی به عنوان گزینه‌های حزبی كارگزاران برای انتخابات و از علی لاریجانی به عنوان گزینه فراجناحی مورد حمایت كارگزارانی‌ها سخن به میان آمده ‌بود...

در این میان نام سعید جلیلی كه یك بار رقابت برای ریاست‌جمهوری را سال ۹۲ آزموده، دوباره به گوش می‌رسد... برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند كه انتخابات سال آینده رقابت میان وزرای خارجه و دیپلمات‌هاست؛ چراكه مهم‌ترین و اولویت حاكمیت حل مساله دیپلماسی است كه از قضا در دوران روحانی نیز راه‌حل قطعی برای آن پیدا نشد. از همین‌رو محتمل است همانقدر كه برخی از كاندیداتوری ظریف می‌گویند، حضور دوباره جلیلی نیز از سوی اصولگرایان با استقبال مواجه شود. 

بیشتر بخوانید:

رئیسی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

***

دولتی‌ها چه خودروهایی سوار می‌شوند؟

 جهان نیوز نوشت: اعطای خودرو دناپلاس به برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاشیه‌ساز شده است...اعضای هیئت وزیران دولت حسن روحانی هر کدام خودروهایی سوار می‌شوند که بیشتر آنها اموال دولتی است. به این موضوع پرداخته‌ایم که دولتمردان شخص روحانی و ۱۰ فرد مهم در دولت چه خودروهای سوار می‌شوند. اینکه دولتی‌ها دقیقاً چه خودروهایی سوار می‌شوند کمی دشوار است، ولی رفت و آمدهای آنها به برخی برنامه نشان می‌دهد که آنها از چه وسایلی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

لطف‌الله سیاهکلی: حرف‌هایم را تحریف کردند/ اصل داستان فروش خودرو به نمایندگان غلط است

منبع: الف

کلیدواژه: حضور رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی بیشتر بخوانید وزیر پیشنهادی موارد ابتلا وزارت بهداشت رای به عنوان سوار می شوند شورای مرکزی احمدی نژاد جنگ تحمیلی جدید کرونا رئیس جمهور رزم حسینی آقای نجفی ستاد ملی بی بی سی فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکانات رایگان رسانه ملی در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش جام جم آنلاین، محمد صالح مفتاح درباره دور دوم انتخابات و سازوکار صداوسیما برای این مسأله، گفت: در دور دوم انتخابات ۲۲ حوزه انتخابیه داریم که در ۱۶ استان پراکنده هستند و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در دور دوم انتخابات مجلس همه کشور درگیر نیست، افزود: تعداد نامزد‌ها محدودتر از دور اول است که بیش از ۱۱ هزار نفر نامزد تأیید صلاحیت شده به رقابت پرداختند.

مفتاح با اشاره به راهبرد اصلی انتخابات در دور اول، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه مشارکت و رقابت برای این دوره هم انجام شده و همکاران ما در بخش‌های مختلف سازمان در حال تدارک هستند.

وی انتخابات را محدود به ۲۲ حوزه انتخابیه دانست و افزود: همه سازمان صداوسیما درگیر نیست و برخی برنامه‌های شاخص در دور اول، همچنان پخش خواهد شد و متناسب با دور دوم برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و در مورد پخش تبلیغات نامزد‌ها نیز برنامه ریزی شده است که شبکه‌های استانی فرصت لازم را در اختیار قرار دهند.

مفتاح با بیان اینکه ۲۰۰ شبکه انتخاباتی را نخواهیم داشت و همان شبکه‌های استانی وظیفه تبلیغات را بر عهده دارند، گفت: مصوب شده از ستاد انتخابات به‌صورت رایگان امکانات در اختیار نامزد‌ها قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد مردم آگاهانه‌تر دست به انتخاب بزنند و گفت: برای هر نامزد فرصت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

مفتاح ادامه داد: افراد در مقابل مجری ما حاضر شده و از طرفی حامیان حضور پیدا کرده و فرصت ارتباط با دوربین و مستند تبلیغاتی بخشی دیگر از این برنامه‌ها است. از طرف دیگر مناظره‌های تلویزیونی را داریم و در هر حوزه انتخابیه به صورت ضبطی مناظره‌هایی شکل می‌گیرد که فرم اجرای آن مانند دور اول است و به دلیل محدود بودن نامزدها، انتظار مناظره‌های داغ‌تری را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در استان تهران حوزه‌های ورامین و تهران - ری - شمیرانات - اسلام‌شهر - پردیس را داریم که ۳۲ نامزد برای ۱۶ کرسی به رقابت می‌پردازند. پیش‌بینی می‌شود در حوزه انتخابیه تهران گروه‌هایی را تقسیم کنیم که با یکدیگر به مناظره بپردازند و به‌صورت قرعه‌کشی شده با هم مواجه شوند و امیدواریم حداقل ۲ مناظره را پخش کنیم.

دیگر خبرها

  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار
  • وزیر خارجه عربستان به پاکستان می‌رود
  • تصاویری از روز شلوغ حسن روحانی/سیاسیون به دیدار رئیس جمهور سابق رفتند /از ظریف، واعظی، نوبخت و زنگه تا مهدی و محسن هاشمی، ابتکار و ...
  • گام پایانی انتخابات
  • امکانات رایگان رسانه ملی در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • دولت سیزدهم زیر تیغ انتقادات/رئیسی تن به تغییر کابینه می‌دهد؟ +جدول
  • دولت سیزدهم زیر تیغ انتقادات /رئیسی تن به تغییر کابینه خواهد داد؟ +جدول
  • وزیر ارتباطات به کمیسیون صنایع مجلس می رود
  • دولت سیزدهم در لبه پرتگاه /رئیسی تن به تغییر تیم اقتصادی خواهد داد؟ +جدول
  • در انتظار تصمیم وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون ترای اتلون